هایکو ماس: سیاست آمریکا با رفتن ترامپ هم تغییر نمی کند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به کشورش و اتحادیه اروپا در خصوص یک توهم هشدار داد و گفت در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، سیاست خارجی ایالات متحده تغییری نخواهد کرد.

هایکو ماس: سیاست آمریکا با رفتن ترامپ هم تغییر نمی کند

وی در گفت وگو با روزنامه بونر گنرال انسایگر اضافه نمود: هر کس در اروپا کارت برنده خود را بر روی یک تغییر در کاخ سفید گذاشته است، باید بداند که حتی در این صورت، دیگر همه چیز مانند گذشته راحت و ساده نخواهد بود.

هایکو ماس در ادامه این گفت وگو تأکید کرد: سیاست خارجی و امنیتی آمریکا تغییر نموده و این از زمان ریاست ترامپ رخ نداده است.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به این که ایالات متحده آمریکا دیگر نمی خواهد نقش پلیس جهانی را که زمانی برای خود قائل بود در مقیاس گذشته ایفا نماید، یادآور شد اروپا باید در آینده با قدرت بیشتری در فکر چگونگی تأمین امنیت خود باشد.

هایکو ماس با این حال تأکید کرد که ایالات متحده در آینده نیز مهم ترین هم پیمان آلمان در خارج از حوزه اروپا خواهد ماند و به همین دلیل کوشش آلمان، به رغم تمام اختلاف نظرها، حفظ آینده مناسبات فراآتلانتیک با آمریکاست: ما در آینده هم به آمریکا احتیاج داریم و ناگفته نماند که آن ها هم به ما احتیاج دارند.

وزیر خارجه آلمان پیشتر نیز گفته بود تنش های فعلی بین آلمان و ایالات متحده با رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از کاخ سفید حل نمی گردد.

ترامپ از زمان تصدی ریاست جمهوری در سال 2017 بارها از آلمان انتقاد نموده و از این کشور خواسته است سهمش از بودجه دفاعی ناتو را به 2٪ فراوری ناخالص داخلی خود افزایش دهد و برلین را به دلیل عدم انجام این کار بزهکار خوانده است.

وی همچنین آلمان را به خاطر مشارکت در اجرای طرح خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 به اسیری در دستان روسیه تشبیه و به رفتار بسیار بد با ایالات متحده در امور تجاری متهم نموده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 833

به "هایکو ماس: سیاست آمریکا با رفتن ترامپ هم تغییر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: سیاست آمریکا با رفتن ترامپ هم تغییر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید