از ماسک دزدی آمریکایی ها تا ابتکار عمل ایتالیا در بیمارستان ها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، با افزایش شیوع ویروس کرونا کوشش کشورهای مختلف جهان برای تامین تجهیزاتی بهداشتی بیمارستان ها و همچنین افزایش یافته است.

از ماسک دزدی آمریکایی ها تا ابتکار عمل ایتالیا در بیمارستان ها

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، تازه ترین آمارها نشان می دهد تا کنون 1134421 تن در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 60427 تن نیز جان باخته اند. کشورهای آمریکا، اسپانیا و ایتالیا نیز به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان و کشته ها را به خود اختصاص دادند، به طوری که آمریکا با 277607تن ابتلا،7406 کشته، اسپانیا با 124736تن ابتلا و 11744تن کشته و ایتالیا نیز با 119827 کشته و 14681 تن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس قرار گرفته اند. البته لازم به ذکر است که ایتالیا در بین این سه کشور بیشترین میزان جان باخته را داشته است. جدول زیر نگاهی به تازه ترین آمارها در این خصوص دارد:

آمریکا

در تازه ترین تحولات در آمریکا خبرها حاکی است که محموله ماسک خریداری شده از آلمان به آمریکا رفته است. به گزارش فایننشال تایمز، این محموله از ماسک ها که توسط آلمان به چین سفارش داده شده بود از جهت منحرف و به تایلند رفته و از آنجا به آمریکا منتقل شده است. به همین دلیل آندریاس گایزل، رئیس کل امور امنیتی و پلیس برلین گفت: اقدام آمریکا در دست اندازی به ماسک های سفارش داده شده آلمان در چین نشانه دزدی دریایی است. این در حالی است که روز گذشته یک مقام فرانسوی اعلام نموده بود آمریکا محموله هوایی ماسک هایی را که قرار بود به فرانسه ارسال گردد، در باند فرودگاه خریداری کرد.

همزمان بعضی ایالت های آمریکا محموله هایی را دریافت نموده اند که حاوی اقلام پزشکی تاریخ مصرف گذشته هستند. به همین دلیل خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که بعضی ایالت ها و شهرهای آمریکا که محموله های حاوی ماسک، دستکش، دستگاه های تنفس مصنوعی و دیگر اقلام مورد احتیاج را برای مقابله با شیوع کرونا دریافت نموده اند با شرایط غیرمنتظره ای روبرو شده اند و اقلامی که دریافت نموده اند قابل استفاده نیست.بر این اساس حدود شش هزار ماسک ارسالی به ایالت آلاباما پوسیده و تاریخ انقضای آن ها مربوط به سال 2010 بود. بیش از 150 دستگاه تنفس مصنوعی ارسالی به شهر لس آنجلس نیز دچار شکستگی بود و باید تعمیر می شد.

از سویی نحوه مدیریت دولت ترامپ در مهار کرونا با انتقاد بعضی از شخصیت های سیاسی روبرو شده است. در همین حال راسل هانر فرمانده آمریکایی، سیاست های داماد رئیس جمهور آمریکا در توزیع موجودی ذخایر ملی تجهیزات پزشکی این کشور را به باد انتقاد گرفت.به گزارش دیلی میل، کوشنر که از سوی ترامپ به عنوان مسئول ذخایر ملی تجهیزات پزشکی معرفی شده است به جای این که اقلام پزشکی را به جای بیمارستان ها به چند شرکت خصوصی تحویل داده است. ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز با متهم کردن ترامپ به مهم نشمردن بحران کروناویروس، هشدار داد صدها هزار آمریکایی ممکن است در اثر سوء مدیریت دونالد ترامپ در مقابله با شیوع بیماری کرونای جدید جان خود را از دست بدهند.

آلمان

یکی از کشورهایی که از زمان شیوع ویروس کرونا آمار پایینی را در مورد جان باختگان به خود اختصاص داده بود آلمان بود. به گزارش بلومبرگ آمار روز شنبه حاکی از آن است که شمار جان باختگان افزایش داشته است. به طوری که طبق داده های دانشگاه جان هاپکینز با 168 جان باخته تعداد کشته شدگان به 1275 تن رسیده است. طبق گزارش گاردین آلمان همچنین برای کنتل و مهار ویروس احتیاج به افزایش تست دارد. موضوعی که دانشمندان آلمانی به دولت توصیه نموده اند. گفته شده که این کشور در هفته می تواند 500 هزار تست کرونا بگیرد. اما ضروری است که این مقدار به رقم یک میلیون برسد و به گفته این دانشمندان توانایی تست دریافت به 200 هزار عدد در روز برسد.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان در مطلبی به نقل از پژوهشکده GIDS ارتش آلمان نوشت: بحران شیوع ویروس کرونا پیامدهای منفی برای سیاست های امنیتی داشت و بازسازی ذخایر استراتژیک را با مشکل روبه رو نموده است.

بر این اساس،بحران فراگیر کمبودها و ضعف های کشور در تامین منابع و امکانات لجستیکی در سطح ایالتی و کشوری و فقدان ذخایر پرسنلی، مادی و زیرساختی را به نمایش گذاشت.

ایتالیا

اما ایتالیا که در میزان جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در اروپا آمار بالایی دارد دست به ابتکار عملی در بیمارستان های خود زده است. استفاده از ربات هایی که قادرند ضربان قلب را چک نمایند و علاوه بر انجام دیگر وظایف شرایط تنفسی بیمار را نیز زیر نظر دارد. به گزارش ان دی تی وی پزشکان بیمارستان سیرکولو می گویند که این اقدام دستاورد بزرگی است چرا که پزشکان زیادی بر اثر ویروس کرونا جان خود را ازدست داده اند اما یکی از ویژگی ها خوب این ربات ها این است که مبتلا به ویروس نمی شوند. لازم به ذکر است که با افزایش مبتلایان به این ویروس انتظار می رود که ایتالیا دستکم تا انتها ماه جاری میلادی در قرنطینه سراسری باقی بماند. بنابر گزارش سی ان ان تا کنون بیش از 10 هزار تن از کارکنان بخش سلامت و درمان ایتالیا به کووید-19 مبتلا شده اند. گزارش می افزاید که علاوه بر بخش های شمالی ایتالیا جنوب این کشور نیز شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا است که از این بخش ها از زیرساخت های لازم و مناسب برخوردار نیست.

اسپانیا

به گزارش گاردین با افزایش همه گیری کرونا در اسپانیا نیز نخست وزیر این کشور یعنی پدرو سانچز شرایط اضطراری را در دیگر شهرهای کشور اعلام خواهد نمود. به همین دلیل وی اسین پیشنهاد را به به مجلس کشورش ارائه نموده تا اجرای قرنطینه تا 26 آپریل همچنان ادامه داشته باشد. به گزارش بلومبرگ دولت اسپانیا شدیدترین مقررات آمد و شد را در بین کشورهای اروپایی از زمان شیوع این ویروس برقرار نموده است. اجازه تردد فقط برای مراجعه به مراکز درمانی و خرید ارزاق اختصاص یافته و بیشتر کسب و کارها تعطیل شده است. دولت اسپانیا همچنین از مردم خواسته همچنان در خانه ها بمانند. به گزارش اسکای نیوز این تحولات در حالی رخ می دهد که اسپانیا در دومین روز متوالی شاهد کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا است.

انگلیس

به گزارش رویترز، با افزایش شیوع کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور از رهبران احزاب مخالف درخواست کرد به دولتش در مبارزه با این بیماری کشنده یاری نمایند. جانسون روز شنبه گفت، از تمامی رهبران احزاب مخالف دولت دعوت می نماید در نشستی خبری که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.از آنجا که جانسون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، احتمالاً تا انتها هفته در قرنطینه خواهد ماند، این نشست خبری هفته آینده برگزار می گردد.جانسون در ادامه گفت: ما به عنوان رهبران احزاب وظیفه داریم در این شرایط اضطراری ملی با یکدیگر همکاری کنیم.نخست وزیر انگلیس خطاب به رهبران دیگر احزاب گفت: قصد دارم دیدگاه های شما را بشنوم و شمار را در جریان اقداماتی که تا کنون انجام داده ایم قرار دهم، از جمله گسترش سریع آزمایش های تشخیص کرونا و فراهم کردن یاری مالی برای کسب وکارها و افراد مختلف در سرتاسر کشور.

به گزارش میرور، شمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در انگلیس به 708 مورد رسیده است که در بین قربانیان یک کودک 5 ساله نیز وجود دارد.

دپارتمان سلامت انگلیس اعلام نموده که طی 24 ساعت گذشته 10هزار تست کرونا صورت گرفته است.

فرانسه

به گزارش سی ان بی سی، از فرانسه نیز خبر می رسد که این کشور در شمار مبتلایان به ویروس کرونا از چین پیشی گرفته است. اسکای نیوز نیز گزارش داد که فرانسه با افزایش شیوع ویروس نیروهای پلیس بیشتری را برای اجرای مقررات به کار گرفته است. به همین دلیل فرانس 24 نیز گزارش داده که در 24 ساعات گذشته بیمارستان های فرانسه شاهد بیشترین آمار مرگ و میر با تعداد 588 تن بوده است. ادوارد فیلیپ نخست وزیر نیز از مردم خواسته که به مقررات پایبند باشند تا از میزان شیوع و مرگ و میر کاسته گردد. وی همچنین بیان کرد که احتمالا مقررات منع آمد و شد در روزهای آینده گسترش خواهد یافت. فرانسه تا کنون 82165 مورد ابتلا و 6507 مورد جان باخته داشته است.

چین

مردم چین امروز شنبه همزمان با شروع عید اموات برای سه هزار و 331 نفری که بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند، عزاداری کردند در این روز، پرچم های چین در سراسر کشور و سفارتخانه ها و سرکنسولگری های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی هم متوقف شد. به گزارش بی بی سی مردم سراسر چین 3 دقیقه سکوت کردند و خودروها، قطارها و کشتی ها در حین حرکت سوت کشیدند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز در داخل شهرها به صدا در آمد در پکن پایتخت چین نیز پرچم میدان تیان انمن به صورت نیمه افراشته در امد و مراسم نظامی به یاد جان باختگان در این مکان برگزار گردید.

همزمان با تدابیر ویژه چین برای مهار کرونا وبسایت ان پی آر در گزارشی می نویسد که چین وارد فاز تازه ای از شیوع کرونا می گردد. این گزارش می افزاید زندگی در چین به حالت عادی بازنگشته است و بعضی محدودیت ها همچنان پابرجاست.

روسیه

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از همه کشورهای دنیا خواست به وسیله همکاری نزدیک و پاسخ مناسب به ویروس کرونا، تلفات ناشی از این بیماری و همچنین تاثیر منفی آن بر اقتصاد دنیا را کاهش دهند. براساس گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است؛ ما از کشورهای دنیا می خواهیم با کوشش های هماهنگ پاسخی مناسب به این تهدید دنیای بدهند تا تلفات و تبعات ناشی از آن کاهش یابد.روسیه تاکید نموده، براساس اصول همبستگی، مسکو به ارائه یاری های خود برای مقابله با کرونا و کشورهایی که احتیاج به این یاریها داشته باشند ادامه خواهد داد.

به گزارش بی بی سی، روسیه در داخل نیز از تکنولوژی دوربینی برای کنترل شهروندان خود استفاده می نماید. همزمان با وضع مقررات آمد و شد روسیه تصمیم به این اقدام نموده است. لازم به ذکر است این دوربین ها از فناوری تشخیص چهره بهره می برند.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور صبح شنبه در جلسه ای با رؤسای کمیته های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و مالی ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای اجرای مرحله سوم این طرح با عنوان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی مورد ارزیابی و آنالیز قرار داد. حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد شرایط تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا گردد.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، اضافه نمود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا نموده ایم و موفقیت های خوبی داشته ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید تعیین و مدون باشد.

لازم به ذکر است که شمار مبتلایان به کرونا در ایران به 55743 و کشته شدگان به 3542 تن رسیده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 632

به "از ماسک دزدی آمریکایی ها تا ابتکار عمل ایتالیا در بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ماسک دزدی آمریکایی ها تا ابتکار عمل ایتالیا در بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید