مهار کرونای انگلیسی با تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدیرگروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تنها تفاوت گونه جدید ویروس کووید 19 سرعت سرایت آن است که گفته می شود چهل تا هفتاد درصد بیشتر از گونه قبلی است پس برای مقابله با کرونای انگلیسی تشدید رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی تجویز می شود.

مهار کرونای انگلیسی با تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مهشید طالبی طاهر افزود:محدودیت های رعایت شده تعداد مراجعین به مراکز درمانی را کاهش داده ولی موضوعی که موجب نگرانی شده، مشاهده گونه جدیدی از کووید 19 در بریتانیا است.این گونه فقط از انسان به انسان منتقل می شود در نتیجه رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی اضافه کرد: توصیه برای مقابله با ویروس کرونای انگلیسی رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی همانند قبل و با دقت بیش از قبل است.

او با بیان اینکه ویروس انگلیسی افراد زیر شصت سال را بیشتر مبتلا می کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند یعنی ابتلا به ویروس انگلیسی هم با تب،سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است.

این متخصص عفونی گفت: درمان شناخته شده ای برای بیماری ناشی از کرونا وجود ندارد و داروی های تجویزی تنها برای کنترل بیماری در حالت حاد است؛ برای نوع جدید این ویروس هم، اظهار نظر در خصوص تاثیر داروها، نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

عضو ه یات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص واکسن کرونا گفت: باید ترس از تزریق واکسن کرونا را کنار بگذاریم، واکسن در این بیماری همانند سایر ویروس های همه گیر می تواند کنترل کننده باشد و با تولید آنتی بادی سبب قطع زنجیره بیماری شود.

طالبی طاهر در سرانجام سخنانش با اشاره به این مطلب که هر وقت پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردیم؛ با موج جدید بیماری روبرو شدیم، افزود: با توجه به شروع فصل زمستان، آلودگی هوا و همزمانی شیوع آنفلوآنزا با کرونا باید 3 اصل مهم شستشوی دست، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک جدی تر از قبل گرفته شود و از گردهمایی های کوچک و خانوادگی هم خودداری کنیم.

این نسخه جهش یافته کووید 19 که B.1.1.7 نام دارد به احتمال زیاد از منطقه جنوب شرقی انگلیس سرچشمه گرفته است و برای نخستین بار در ماه سپتامبر مشاهده شد، تا به امروز در دستکم 18 کشور مختلف از جمله ژاپن، سوئد، آلمان، فرانسه و کانادا پخش شده است.

ویروس کرونای جدید باعث ایجاد علائم شدید در بیماران نمی شود. تحقیقات دانشمندان انگلیسی بر روی بیش از هزار و 700 بیمار مبتلا به کرونا نشان می دهد هیچ ارتباط معناداری میان ابتلا به نوع جهش یافته ویروس و افزایش نرخ مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

کرونای جدید جهش یافته از گونه های قبلی واگیردارتر است، دو برابر عفونی تر است، به سرعت جایگزین گونه قبلی می شود، آزمایشش هفته ها یا شاید ماه ها طول می کشد، آنتی بادی نجات یافتگان تأثیر کمتری روی آن دارد و واکسن های فعلی قادر به مقابله با آن هستند.

کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که با توجه به شواهد به نظر می رسد می توانند عامل بروز بیماری هایی مانند یک سرماخوردگی ساده، تا بیماری های شدیدتری چون سندرم خاورمیانه مرس (MERS) و یا حتی شدیدتر از آن مثل سندرم های حاد تنفسی سارس (SARS) شوند.

در سال 2019 سری جدید کروناویروس (COVID-19) در شهر ووهان چین شناسایی شد. نوع جدیدی که پیش از آن در انسان ها مشاهده نشده بود.

سازمان جهانی بهداشت گفت که ویروس کووید 19 B.1.1.7 مسوول بیش از نیمی از عفونت های جدید در انگلیس است، نوع جدید ویروس کرونا اکنون در دهها کشور افراد را آلوده کرده است.

در اروپا، این ویروس در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس مشاهده شده، این ویروس در آسیا، استرالیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز شناسایی شده است.

این نسخه جدید ویروس کرونا از قبل جهش یافته و 17 جهش در آن مشاهده شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1138

به "مهار کرونای انگلیسی با تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار کرونای انگلیسی با تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید