مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه 2022

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، حال که پس از پشت سر گذاشتن تقریبی بحران کرونا امکان سفر به فرانسه فراهم شده، ضروری است بدانیم که برای سفر به این کشور به چه مدارکی احتیاج داریم و چگونه می توان برای دریافت ویزای فرانسه اقدام کرد؟ همانطور که می دانید فرانسه در صدر فهرست محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته و در حال حاضر جز معدود کشورهای اروپایی ست که در دوران کرونا پذیرای گردشگران می باشد. به همین بهانه مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه را مرور می کنیم

مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه 2022

بیشتر مقاصد گردشگری پس از شیوع ویروس کرونا شرایط و قوانین ویژه ای را برای ورود مسافران معین نموده اند. فرانسه نیز به عنوان یک کشور اروپایی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرایط تازه را معین نموده است. در ادامه مدارک و شرایط مورد احتیاج برای سفر به فرانسه را مرور می کنیم.

مدرک لازم برای ویزای فرانسه

فرانسه جز کشورهای اتحادیه شینگن بوده و ایرانیان برای سفر به این کشور بایستی برای دریافت اقدام نمایند. به همین علت اولین اقدام برای سفر به فرانسه تهیه مدارک درخواستی سفارت است. مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه موارد زیر را شامل می گردد:

فرم درخواست ویزای فرانسه رسید پرداخت هزینه های ویزای درخواستی

این فرم به صورت آنلاین و به وسیله وب سایت رسمی سفارت فرانسه تکمیل می گردد؛ اما متقاضیان بایستی در روز انگشت نگاری و تحویل مدارک نسخه چاپی فرم را همراه داشته باشند. هزینه سفارت نیز ر همان روز به صورت نقدی پرداخت می گردد، شما به عنوان متقاضی ویزای فرانسه ضروری است رسید پرداخت را همراه با سایر مدارک به افسر سفارت تحویل دهید.

اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی

شناسنامه و کارت ملی از مدارک هویتی متقاضیان ویزای فرانسه به شمار می فرایند. هر دو این مدرک باید به زبان فرانسه ترجمه شده و به همراه نسخه اصلی به افسر سفارت تحویل داده شوند. یادآور می شویم که شناسنامه و کارت ملی شما پس از اعلام نتیجه باز گردانده خواهد شد.

برنامه سفر

برنامه سفر نقشی اساسی در تصمیم افسر سفارت مبینی بر صدور و یا عدم صدور ویزای فرانسه دارد. چرا که با ارائه این برنامه هدف خود از سفر به فرانسه را معین نموده می کنید. در واقع نشان می دهید سفر شما کاملاً برنامه ریزی شده و هدفمند است.

اصل گذرنامه فعلی و تمامی گذرنامه های قبلی

داشتن پاسپورت معتبر از اصلی ترین مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه است. متقاضی بایستی اصل پاسپورت خود را همراه با پاسپورت های قدیمی (در صورت وجود) همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه دهید.

مدارک بانکی و اقتصادی

ارائه تمکن اقتصادی و پرینت حساب از دیگر مدارکی ست که تأثیر بسیار زیادی در مثبت یا منفی بودن جواب ویزا دارد. تمکن اقتصادی مناسب نشان می دهد که شما از عهده مخارج سفر خود برآمده و به دولت فرانسه پناهنده نخواهید شد.

مدارک شغلی

داشتن مدارک شغلی ثابت می نماید که شما دارای شغل با عایدی مناسب در ایران بوده و برای مسائل اقتصادی و شغلی به فرانسه پناهنده نمی شوید. از آنجا که تضمین بازگشت پس از اتمام تاریخ ویزا برای افسر سفارت بسیار حائز اهمیت است پس ارائه مدارک شغلی می تواند شانس دریافت ویزا را برای شما بیشتر کند.

خلاصه ای از مدارک مورد احتیاج سفارت فرانسه

در مجموع می توان داشتن تمکن اقتصادی، برنامه سفر یا دعوت نامه و مدارک شغلی را از مهمترین مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه دانست. پس در صورتیکه متقاضی ویزای فرانسه هستید قبل از اقدام حتماً حساب بانکی خود را تقویت نموده و تراکنش های خود را بالا ببرید. یادآور می شویم که تمام مدارک بایستی به زبان فرانسوی ترجمه شوند.

شرایط درخواست ویزای توریستی فرانسه

افرادی که دارای تمکن اقتصادی، گواهی اشتغال به کار، سند ملکی و برنامه سفر یا دعوت نامه هستند تمامی شرایط لارم را برای دریافت ویزای فرانسه دارا و شانس بیشتری در راستای مثبت بودن جواب ویزا دارند. البته ضروری است بدانید که حتی در صورت داشتن تمامی شرایط و مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه در نهایت این افسر سفارت است که درباره نتیجه نهایی ویزا تصمیم می گیرد.

نکاتی که قبل از درخواست ویزای توریستی فرانسه باید در نظر بگیرید

قبل از اقدام برای دریافت ویزای توریستی فرانسه و البته رزرو نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اعتبار پاسپورت خود را چک کنید: پاسپورت متقاضی بایستی از روز ورود به فرانسه حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • مدارک را به صورت کامل و دقیق ارائه دهید: مدارکی که ارائه می دهید بایستی کاملاً با اطلاعات مندرج در فرم همخوانی داشته باشد.
  • زمان لازم برای ترجمه را در نظر بگیرید: قبل از اقدام برای معین وقت سفارت فرانسه مطمئن شوید که مدارکی که احتیاج به ترجمه دارند به موقع آماده می شوند.

اعتبار ویزای توریستی فرانسه

مدت اعتبار ویزای توریستی فرانسه به نوع ویزای درخواستی شما و تصمیم افسر سفارت بستگی دارد؛ یعنی با توجه به برنامه سفر ممکن است ویزای شما به صورت 21، 10 و یا حتی 5 روزه صادر گردد. افرادی که چندین ویزای شینگن را در کارنامه خود دارند ممکن است بتوانند ویزای 3 ماهه نیز دریافت نمایند.

هزینه دریافت ویزای توریستی فرانسه

هزینه دریافت ویزای فرانسه به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. فعالیت ما در زمینه ویزای توریستی بوده و خدمات دریافت وقت سفارت، تکمیل فرم، رزرو پرواز، رزرو هتل و صدور بیمه مسافرانی را شامل می گردد. هزینه دریافت ویزای توریستی فرانسه با خدمات ذکر شده 100 یورو می باشد.

شرایط ورود به فرانسه تحت تاثیر کووید - 19

شرایط و مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه پس از شیوع ویروس کرونا برای افراد با کارت واکسن و بدون کارت فرق دارد، بدین ترتیب:

اگر واکسینه نشده اید و از ایران قصد ثبت درخواست دارید (مدارک سفر درصورتیکه واکسینه نشده اید)

در صورت نداشتن کارت واکسن کرونا به هیچ عنوان نمی توانید برای دریافت ویزای فرانسه و سفر به این کشور اقدام کنید. در واقع ارائه کارت واکسن از شرایط اصلی ورود به کشور فرانسه است؛ اما افرادی که هر دو دوز یکی از واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون دریافت و از تزریق آخرین دوز آن ها 14 روز گذشته باشد می توانند برای دریافت ویزای فرانسه اقدام نمایند.

آیا می توان با ویزای فرانسه از کشورهای دیگر اروپا تماشا کرد؟

جواب این سؤال مثبت است، فرانسه جز کشورهای اتحادیه شینگن بوده و با دریافت ویزای شینگن به وسیله سفارت فرانسه می توانید به کشورهای آلمان، سوئد، اتریش، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا و سایر کشورهای عضو در این اتحادیه سفر کنید. البته بهتر است که ورود شما به وسیله فرانسه بوده سپس سفر خود را به سایر مقاصد ادامه دهید.

بیشتر بخوانید …

قیمت تور فرانسه در سال 1400

گردشگری در زیباترین شهرهای فرانسه

اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن

برای سفر به اروپا چقدر پول ضروری است | سفر 200 یورویی به اروپا

راهنمای سفر به اسپانیا

عید کجا بریم مسافرت | مقاصد خارجی یا ایرانگردی؟

راهنمای کامل سفر به فرانسه | فقط در 10 دقیقه بخوانید

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1665

به "مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک مورد احتیاج برای سفر به فرانسه 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید