تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

فرانسه مهد فرهنگ و هنر اروپا و از زیباترین کشورهای جهان برای زندگی و گذراندن تعطیلات است. زیبایی ها و جاذبه های این کشور اروپایی به قدری زیاد است که اگر در هر سن و یا شرایطی باشید، با هر علاقه و سلیقه ای می توانید از گشت و گذار در نقاط دیدنی آن لذت فوق العاده ای ببرید. فرانسه پر از مراکز تاریخی و تفریحی، رستوران ها و کافه های بی نظیر، غذاهای اصیل و خوش طعم، مردمان آرام و مهربان و فرهنگی غنی است که قرار دریافت تمام این موارد در کنار یکدیگر باعث شده تا این سرزمین به عنوان توریستپذیرترین کشور جهان، هر ساله میزبان قشر زیادی از توریستان قرار گیرد.

لازمه سفر به هر شهر و کشوری، داشتن اطلاعات و راهنمای سفر درباره آنجاست، به ویژه اگر به کشوری متمدن و مملو از آداب و رسوم متنوع و فرهنگ های مختلف سفر کنید ضروری است تا پیش از بستن چمدان های خود کمی راجع به مقصد خود تحقیق و از تجربیات دیگر توریستان بهره ببرید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این نوشتار اطلاعات مختصر و مفیدی در رابطه با سفر به فرانسه و هزینه های آن به شما ارائه کنیم. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

هزینه سفر به فرانسه

گشت و گذار در پاریس

جاذبه های دیدنی شهر

هزینه سفر به فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای پهناور اروپا و سومین کشور پرجمعیت این قاره بعد از روسیه و آلمان است که در همسایگی با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، آندورا و موناکو قرار گرفته است. این کشور جزء کشورهای عضو شینگن است و برای سفر به آن باید ویزای مخصوص شینگن را دریافت کنید. این ویزا 90 روز اعتبار دارد و به وسیله سفارت فرانسه و مرکز VFS Global و یا بخش ویزای آژانس توریستی ققنوس می توانید مراحل اخذ ویزای خود را دنبال کنید.

برای سفر به فرانسه همچون دیگر کشورها، دو گزینه اصلی پیش روی شما قرار گرفته است: سفر به فرانسه با تور و سفر به فرانسه بدون تور. باید توجه داشت که هزینه سفر و برنامه ریزی جهت بازدید و اقامت در این دو شیوه باهم تفاوت دارد و بسته به احتیاج و خواسته تان شما می توانید هر یک از شیوه ها را انتخاب کنید.

هزینه سفر به فرانسه با تور در کمترین حالت برای شما 2000 یورو خواهد بود که بسته به هتل و پرواز انتخابی و دیگر آپشن های تور می تواند افزایش یابد. اما اگر قصد سفر به صورت شخصی دارید، هزینه سفر به فرانسه از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار خواهد بود، در این شرایط می توانید در حالت کم هزینه با شبی 30 یورو در هاستل ها اقامت کنید و هر وعده غذایی را نیز به ارزش تقریبی 20 یورو در نظر بگیرید. در حالت سفر لوکس نیز از 190 تا 350 یورو برای هر شب اقامت در هتل و 65 تا 150 یورو برای هر وعده غذا باید در نظر بگیرید.

یکی از اصلی¬ترین مواردی که در هزینه سفر به فرانسه و برنامه ریزی جهت بازدید و اقامت در این کشور تأثیرگذار است، سفر به فرانسه با تور و بدون تور است.

این هزینه ها به طور میانگین و برای شهر پاریس در نظر گرفته شده است که مقصد عمده توریستان کشور فرانسه است. هرچند دیگر شهرهای فرانسه مانند مارسی، بوردو، نیس، لیون، لیل، استرازبورگ و نانتس هم از مقصدهای بی نظیر برای توریستان هستند اما پیشنهاد می گردد در اولین سفر خود به فرانسه شهر پاریس را انتخاب کنید. جاذبه های این شهر به قدری زیاد است که ممکن است در یک سفر قادر به بازدید از تمام آنها نباشید.

گشت و گذار در پاریس

اما طبیعتاً برای گشت و گذار و حمل و نقل در شهر نیز باید هزینه ای در نظر بگیرید. از آنجایی که خیابان های پاریس نیز یکی از جذابیت های این شهر است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند با پیاده روی و یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به نقاط مختلف دسترسی پیدا نمایند. لذت قدم زدن در خیابان های زیبای این شهر دلیل دیگری است که باعث می گردد تعداد توریستان و عابران پیاده در خیابان ها زیاد باشد.

در پاریس بلیتی تحت عنوان بلیت ویزیت پاریس وجود دارد که به شما اجازه می دهد به صورت 1، 2، 3 و یا 5 روزه به شکل نامحدود از تمام وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید که می تواند در کاهش هزینه سفر به فرانسه تأثیرگذار باشد. هزینه این بلیت ها متغیر و بین 12 تا 66 یورو است. هزینه تاکسی اما در فرانسه کمی بالاست و برای استفاده از آن باید به ازای هر بار سوارشدن 6 یورو هزینه کنید که در هر کیلومتر، 1 یورو به این مبلغ اضافه خواهد شد. اجاره خودرو نیز دیگر گزینه پیش روی شماست که می تواند بسته به شرایط شما، منجر به صرفه جویی در هزینه ها گردد.

برای اینکه به خوبی بتوانید در شهر به گشت و گذار بپردازید ضروری است به زبان فرانسه یا انگلیسی تسلط داشته باشید. بهتر است حداقل چند مورد از اصطلاحات رایج فرانسوی را برای سلام و احوال پرسی و یا دریافت اطلاعات اجناس از فروشنده ها به یاد داشته باشید زیرا ممکن است همه فرانسویان با شما انگلیسی صحبت ننمایند.

استفاده از اپلیکیشن های ترجمه، نقشه های آنلاین و یا سرویس های خدماتی موبایل نیز می تواند یاری عظیمی برای برطرف احتیاجهای گوناگون شما باشد. خرید یک سیم کارت مسافرتی فرانسوی هم می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد و هزینه سفر به فرانسه را کاهش دهد. با توجه به نوع سیم کارت و بسته دریافتی این هزینه برای بازه زمانی یک ماهه معادل تقریبی 10 تا 40 یورو خواهد بود.

اما جدای از بحث هزینه ها، موارد فرهنگی و اجتماعی متعددی وجود دارد که باید در طول سفر خود رعایت کنید. به طور مثال هنگام دست دادن و روبوسی با اهالی فرانسه باید جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا فرانسویان عمدتاً ترجیح می دهند با دوستان و آشنایان خود این گونه رفتار نمایند، نه با غریبه ها!. در هنگام سفارش غذا و نوشیدنی در کافه ها و رستوران ها نباید انتظار داشته باشید که سفارش شما سریعاً آماده گردد، زیرا یکی از خصیصه های مردم فرانسه صبر و حوصله آنها به ویژه در زمان صرف وعده غذایی است، به طوریکه میانگین زمان صرف شده برای غذا خوردن در فرانسه بیش از سایر کشورهای اروپایی است.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگرچه فرانسوی ها عاشق بحث و صحبت با افراد هستند اما بهتر است راجع به مسائلی همچون سیاست، مذهب و یا مسائل حساس صحبت نکنید. پوشیدن لباس مناسب و شیک نیز از جمله مسائلی است که بسیاری از اهالی پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به آن اهمیت می دهند و بر این اساس شما را قضاوت می نمایند.

با مهم ترین شهرهای فرانسه آشنا شوید

موزه لوور فرانسه؛ عظیم ترین موزه جهان

فرودگاه شارل دوگل پاریس

جاذبه های دیدنی شهر

سفر به فرانسه بدون بازدید از جاذبه ها و اماکن دیدنی آن ارزش مسافرت را از بین می برد، لذا بهتر است پیش از سوار شدن به هواپیما، فهرستی از مهمترین مراکزی که در طول سفر خود قصد بازدید از آنها را دارید تهیه کنید. یکی از اصلی ترین این اماکن برج زیبای ایفل است که در تمامی روزهای سال مملو از توریست است. طاق پیروزی، باغ ورسای و دیزنی لند پاریس نیز از دیگر جاذبه هایی هستند که تقریباً در برنامه بازدید تمامی توریستان قرار دارند.

بازدید از موزه لوور به عنوان پربازدیدترین موزه جهان که آثار بی نظیر و شاهکارهای هنری بسیاری در آن قرار گرفته است به تنهایی می تواند دلیل سفر به پاریس باشد. موزه رودان و کارناواله هم از دیگر موزه هایی هستند که هزاران توریست را در سال به پاریس جذب می نمایند.

کلیسای نوتردام که چندی پیش در اثر آتش سوزی دچار صدمات جدی شد هم جزء مراکز دیدنی فرانسه بود که در حال حاضر تا زمان بازسازی امکان بازدید توریستان را ندارد. با این حال می توانید از کلیسای سکره کر که بعد از برج ایفل، دومین مکان بلند در پاریس به¬شمار می¬رود، دیدن کنید.

یک بخش جذاب دیگر در برنامه شما که صدالبته هزینه سفر به فرانسه را کمی افزایش می دهد، خرید و بازار گردی در پاریس است. این شهر پرزرق وبرق پر از مغازه ها و بوتیک های زیباست که می تواند ساعت ها شما را به خود مشغول کند. مهم ترین خیابان ها برای خرید خیابان ریوولی، شانزلیزه، بلوار اوسمن و بولوار مونمارتر هستند. فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن در کنار بازارها و پاساژهای قدیمی هم از دیگر انتخاب های شماست.

همان طور که دیدید هزینه سفر به فرانسه بدون تور و یا به صورت تور تفاوت هایی دارد اما در هر حال نباید بازدید از جاذبه های دیدنی و ارزشمند این کشور زیبا را فراموش کرد. در سفر به فرانسه هر آنچه از یک تعطیلات و اقامت آرامش بخش و دل انگیز را می خواهید به دست خواهید آورد و به خاطره ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد. عکس ها و اطلاعات بسیاری از مراکز توریستی و نکات ریز و درشت سفر به فرانسه را می توان با کمی جستجو و پرسش از افراد باتجربه به دست آورد که در نتیجه باعث می گردد با دانش بیشتر و اطلاعات کامل از سفر خود دوچندان لذت ببرید.

منبع: ققنوس
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 986

به "تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید