سخنگوی دولت: هیات وزیران با معافیت مالیاتی 5درصدی واحدهای تولیدی موافقت کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت هیات وزیران با پیشنهاد وزیر اقتصاد و امور دارایی مبنی بر معافیت مالیاتی 5 درصدی واحدهای تولیدی در لایحه بودجه 1401 موافقت و آن را مصوب کرد.

سخنگوی دولت: هیات وزیران با معافیت مالیاتی 5درصدی واحدهای تولیدی موافقت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی با شرح نشست امروز هیات دولت با موضوع لایحه بودجه 1401 گفت: هیات دولت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر درباره بودجه 1401 جلسه تشکیل داد و اعضای هیات دولت به آنالیز تبصره های پیشنهادی وزرای دولت پرداختند.

وی ادامه داد: پیش از این در روز گذشته بندها و تبصره های تنظیمی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در هیات دولت بحث و آنالیز شد و بیشتر متون مورد تصویب نهاده شد. بعضی از موارد هم برای آنالیز بیشتر به کارگروه های تخصصی ارجاع شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: جلسه امروز عمدتا به آنالیز پیشنهادهای نو دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در راستای انجام تکالیف قانونی شان اختصاص داده شد و به احتمال زیاد جلسه هیات دولت برای آنالیز بودجه ادامه خواهد داشت و جلسات دیگری هم برای آنالیز موارد حذف شده قانون بودجه سال گذشته و پیشنهادهای نو خواهیم داشت.

بهادری جهرمی یکی از پیشنهادهای مطرح شده امروز را پیشنهاد وزیر اقتصاد در حمایت از واحدهای تولیدی و در نظر گرفتن 5 درصد معافیت مالیاتی عنوان نمود و گفت: این پیشنهاد خوب که مشابه آن را پیش از این درباره کسب و کارهای کوچک و اصناف به منظور جبران کسادی کسب و کارها در دوره کرونا داشتیم، مصوب شد و وزیران با آن موافقت کردند.

وی اضافه نمود: این حمایت و معافیت با سایر معافیت ها در بخش های مالیاتی در بنگاه های تولیدی هم قابل جمع است و رویکرد دولت این بود که در سال آینده بر واحدهای تولیدی و کسب و کارها تمرکز داشته باشد و در حد ممکن هزینه های جاری را کنترل کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اولویت دولت تسویه دیون و بدهی های گذشته دولت به ویژه به صندوق های بازنشستگی و جامعه ایثارگران است تا در عوض هزینه های جاری تا حد ممکن کنترل گردد و شاهد کنترل تورم در سال 1401 باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1716

به "سخنگوی دولت: هیات وزیران با معافیت مالیاتی 5درصدی واحدهای تولیدی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت: هیات وزیران با معافیت مالیاتی 5درصدی واحدهای تولیدی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید