2 واحد تولیدی در خراسان شمالی از تملک بانک ها خارج شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی گفت: طی امسال مجموعاً 5 واحد تولیدی استان تحت تملک بانک ها بودند که با اقدامات شورای گفت وگو 2 واحد به حالت عادی بازگشتند.

2 واحد تولیدی در خراسان شمالی از تملک بانک ها خارج شد

سعید پورآبادی، در هشتاد و چهارمین جلسه شورای گفت وگوی خراسان شمالی با اشاره به اجرایی شدن مصوبات جلسات پیشین این شورا، اضافه کرد: خراسان شمالی در ارزیابی سال گذشته شوراهای گفت وگو جایگاه مناسبی نداشت اما در آخرین ارزیابی با کسب نمره مطلوب به سطح شایستگی دست یافت.

پورآبادی توضیح داد: دولت توجه ویژه به بهبود فضای کسب وکار، برنامه ریزی برای حل مسائل معیشتی و فراوریی، نقش آفرینی در جهت تسهیل فرآیندهای اداری را بر عهده این شورا گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات گذشته، گفت: طی امسال مجموعاً 5 واحد فراوریی استان تحت تملک بانک ها بودند که با اقدامات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی 2 واحد به حالت عادی بازگشته و 3 واحد همچنان در دست اقدام است.

دبیر شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نشست با مسئولان مرکز ملی فرش ایران، بیان نمود: اتاق بجنورد 2 فراورینماینده فرش را برای شرکت در نمایشگاه بین المللی معرفی کرد.

وی اضافه کرد: بناست به زودی مدیران بخش دولتی با همراهی بخش خصوصی از فراورینمایندگان فرش راز و جرگلان بازدید نموده و اقدامات لازم برای حل مسائل انجام گردد.

پورآبادی با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، گفت: با تجار فعال در این کشور جلساتی خواهیم داشت تا پیشنهاد هایی را برای اجرا به سطح ملی ارسال گردد.

دبیر شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی بعلاوه به مصوبه افزایش بهای جابجایی کالا و حذف ارزش اضافه نموده اشاره نمود و گفت: بعضی فراورینمایندگان با این قانون مخالف اند که اظهارات آن ها را برای تصمیم گیری به مرکز کشور ارسال کردیم.

وی یادآور شد: موضوع مالیات صادرنمایندگان سال های 90 و 91 را پیگیری کردیم و درنهایت بنا شد جریمه ها بخشیده و مبلغ به جای مانده تقسیط گردد.

در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: اداره ثبت اسناد برای ثبت اسامی و یا تغییر نام شرکت های فراوریی سختگیری و بهانه تراشی نداشته باشد.

محمود قنبری اظهار کرد: بسیاری از اسامی شرکت های توزیعی نیز خارجی هستند؛ حال چرا باید یک شرکت فراوریی که سال ها با یک نام برند شده، نامش را تغییر دهد؟

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، تفاهم نامه ای با مرکز ملی فرش منعقد شده که مسئولان این مرکز با بهانه های نبود بودجه آن را اجرایی ننموده اند لذا اتاق بجنورد باید این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

قنبری با اشاره به سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، گفت: مسئولان ملی از خراسان شمالی خواستند تا پیشنهاد های خود برای افزایش مراودات با این کشور را ارائه دهیم. لذا واحدهای فراوری، سرمایه گذاران و تجار در این خصوص همکاری نمایند.

معاون مالی استاندار خراسان شمالی توضیح داد: هزینه حمل ونقل بار در طول سال گذشته 3 بار و امسال 2 بار افزایش داشته است لذا افزایش مجدد قیمت ها توجیهی ندارد؛ این در حالی است که این شغل در دوران کرونا حتی یک روز تعطیل نشده است.

وی در انتها تأکید کرد: صادرنمایندگان از تحریم ها آسیب زیادی دیدند لذا سازمان امور مالیاتی باید تا حد امکان با این افراد مدارا کند تا صادرات کشور متوقف نگردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1703

به "2 واحد تولیدی در خراسان شمالی از تملک بانک ها خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 واحد تولیدی در خراسان شمالی از تملک بانک ها خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید