رای برگزیت موجب دوری بریتانیا از دنیا نخواهد شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نخست وزیر بریتانیا در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رای مردم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب نخواهد شد تا این کشور از جامعه جهانی دور گردد.

رای برگزیت موجب دوری بریتانیا از دنیا نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ترزا می روز سه شنبه در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید نمود: پس از رای برگزیت، بریتانیا از جامعه دنیای دور نخواهد شد.

وی در این سخنان به راهکارهایی برای مقابله با تروریسم ، مهاجرت گسترده و برده داری مدرن اشاره نموده و خواهان نوسازی سازمان ملل شده است.

نخست وزیر بریتانیا اضافه نمود: زمانی که مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، آنها به دور شدن از جامعه دنیای یا شرکای خود رای نداده اند. پادشاهی متحد همیشه یک شریک قابل اعتماد در کوشش های بین المللی بوده تا صلح و آرامش را برای همه مردم، تضمین کند.

متحدان بریتانیا نگران آن هستند که خروج از اتحادیه اروپا موجب شود تا موضع غرب در برابر روسیه و چین تضعیف شود و به کوشش های اروپا به سوی همگرایی و تجارت آزاد دنیای، لطمع بزند.

تحلیلگران اقتصادی نیز نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داده اند. بانکهای اروپایی و ژاپنی نیز نسبت به تاثیرات منفی خروج بریتانیا بر صندلی لندن به عنوان مرکز اقتصادی بزرگ دنیا هشدار می دهند.

ترزا می گفته است که فرایند خروج از اتحادیه اروپا را تا انتها سال جاری شروع نخواهد کرد. 23 ژوئن همه پرسی سرنوشت سازی در بریتانیا برگزار گردید و مردم این کشور در مورد ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه تصمیم گیری کردند.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی شروع خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، فرایند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا شروع می شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 499

به "رای برگزیت موجب دوری بریتانیا از دنیا نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای برگزیت موجب دوری بریتانیا از دنیا نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید