ترامپ عقب تر از دیگر رهبران دنیا در دو نظرسنجی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، یک نظرسنجی نشان داد دیدگاه منفی مردم 14 کشور دنیا در قبال دونالد ترامپ به طور کلی بیشتر از چنین دیدگاهی در قبال دیگر رهبران دنیا از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ رئیس جمهور چین است.

ترامپ عقب تر از دیگر رهبران دنیا در دو نظرسنجی

به نقل از نیوزویک، بر اساس نظرسنجی جدید اجرا شده از سوی مرکز پژوهش پیو، 83 درصد شرکت نماینده ها گفتند اعتمادی به دونالد ترامپ در مورد امور دنیا دارند. تنها 16 درصد گفتند به او نسبت به انجام کار درست در قبال روابط بین المللی اعتماد دارند.

از مجموع شش رهبر گنجانده شده در این مطالعه، ترامپ پایین ترین امتیاز را کسب کرد و بعد از او شی جینپینگ، رئیس جمهور چین بود و 78 درصد شرکت نماینده ها گفتند به او در ارتباط با امور دنیا اعتماد ندارند. در رده بعد نیز ولادیمیر پوتین با 73 درصد بود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بالاترین نمره تایید را کسب کرد و 76 درصد از شرکت نماینده ها به او در زمینه امور دنیای ابراز اعتماد کردند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز دیدگاه های نسبتا مثبتی را کسب کرد.

دیدگاه های مثبت و منفی درباره بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز تقریبا درصدهای برابری داشتند.

همچنین اکثریت شرکت نماینده های این مطالعه از چهارده کشور گفتند، تاثیر ویروس کووید-19 می توانست با همکاری بین المللی بیشتر تخفیف یابد.

در آمریکا 58 درصد بزرگسالان گفتند، اگر این کشور بیشتر با کشورهای دیگر همکاری نموده بود تعداد موارد ابتلای به کروناویروس در آمریکا کمتر بود. همین اکثریت از آمریکایی ها همچنین گفتند این کشور باید منافع کشورهای دیگر را حتی اگر به معنی دادن امتیاز باشد در نظر بگیرد.

تنها در آمریکا نبود که مردم در قبال پاسخ دونالد ترامپ به همه گیری بیماری دیدگاه عمدتا منفی داشتند. در بین 13 کشور دیگر میانگین تایید آمریکا 15 درصد بود.

در مقام مقایسه حدود سه چهارم بزرگسالان گفتند کشورشان عملکرد خوبی در برخورد با شیوع بیماری داشته است. بیش از نیمی از پاسخگویان دیدگاه مثبتی نسبت به پاسخ های سازمان بهداشت دنیا و اتحادیه اروپا داشتند.

چین اما نمره پایین تری دریافت نموده و متوسط دیدگاه متوسط 13 کشور دیگر به آن 37 درصد بوده است اما امتیازش با این حال بیش از دو برابر امتیاز آمریکا است. شدیدترین دیدگاه منفی نسبت به چین که در سال 2019 اولین محل کشف ویروس کووید-19 بود، در آمریکا وجود داشت.

حدود هشت نفر از هر 10 آمریکایی می گویند مدیریت اولیه دولت چین در قبال ویروس مقصر گسترش شیوع دنیای آن است.

نیمی از آمریکایی ها می گویند آمریکا باید چین را از بابت نقشی که در همه گیری بیماری داشت مسئول بداند حتی اگر که به معنی بدتر شدن روابط با این کشور باشد. با این حال حدود 40 درصد گفتند آمریکا باید برای روابط قدرتمند با چین اولویت قائل گردد حتی اگر که به معنی چشم پوشی از نقش چین در شیوع بیماری باشد.

همچنان که تنشها بین آمریکا و چین به تشدید ادامه می دهد مردم در کشورهای دیگر چین را به عنوان قدرت مالی پیشرو دنیا نام می برند.

از مجموع کشورهای شرکت نماینده در نظرسنجی، 48 درصد چین را انتخاب کردند در حالی که 34 درصد آمریکا را نام بردند.

این نظرسنجی در عین حال تعیین کرد که 78 درصد آمریکایی ها معتقدند گسترش بیماری های عفونی بزرگترین تهدید علیه آمریکا است و بزرگسالان در بریتانیا، ژاپن و کره جنوبی نیز قبول داشتند که این یک نگرانی اصلی است. با این حال بسیاری از اروپایی ها تغییرات آب و هوایی دنیای را تهدید اصلی به رغم ویروس کووید-19 ذکر کردند.

از سوی دیگر یک نظرسنجی دیگری درخصوص تحسین شده ترین مرد دنیا نشان داد، دونالد ترامپ عقب تر از کسانی همچون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق کشورش، شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور چین و روسیه نهاده شده است.

این نظرسنجی سالانه یوگاو از 45000 نفر در 42 کشور و منطقه برای رده بندی تحسین برانگیزترین مرد و زن دنیا سوال پرسیده است.

در صدر فهرست مردان نام باراک اوباما بود که توانست بیل گیتس میلیاردر را از صندلی نخست به زیر بکشد. میشل اوباما، همسر باراک اوباما و بانوی اول سابق آمریکا هم همچنان صندلی اول خود در نظرسنجی سال گذشته در قسمت زنان را حفظ کرد.

رئیس جمهور فعلی آمریکا صندلیی بهتر از 15 پیدا نکرد که یک پله پایینتر از نظرسنجی سال گذشته بود.

یوگاو بیان کرد، این نظرسنجی اینترنتی در فاصله ژانویه و مارس آغاز شد و طی آن از مردم کشورهایی که بیش از هفت دهم جمعیت دنیا را دربرداشته اند این سوال پرسیده شد که از بین مردان و زنان زنده دنیای امروز چه کسی را از همه بیشتر تحسین می کنید؟

در مرحله دوم این نظرسنجی که در ماه سپتامبر سرانجام یافت فهرستی از 20 مرد و 20 زن تهیه شد و در این مرحله از پاسخگویان خواسته شد کسی را که بیشتر از همه تحسین می نمایند انتخاب نمایند.

بهترین شرایط ترامپ مربوط به آمریکا بود که در صندلی دوم نهاده شد و در ادامه در آفریقای جنوبی و ویتنام صندلی سوم را کسب کرد. اما در یک کشور او از اوباما جلوتر بود و آن روسیه بود که در آنجا ترامپ رده 11 و اوباما رده 15 را کسب کرد.

در این نظرسنجی ولادیمیر پوتین سه پله جلوتر از ترامپ در رده 12 بود در حالی که شی جینپینگ در صندلی سوم نهاده شد؛ صندلیی که قبلا بین 2015 و 2017 داشت.

سیاستمدار دیگری که جلوتر از ترامپ بود نارندرا مودی، نخست وزیر هند بود که در صندلی چهارم قرار داشت. دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی های تبت هم در صندلی هشتم نهاده شد.

فوتبالیستها هم از ترامپ جلوتر بودند و کریستیانو رونالدوی پرتغالی در صندلی ششم و لیونل مسی آرژانتینی در صندلی یازدهم نهاده شد.

بزرگترین پیشرفت در نظرسنجی سال جاری متعلق به ایلان ماسک، مدیر عامل شرکتهای تسلا و اسپیس ایکس بود که چهار پله بالا آمده و از سیزدهم به نهم رسید. در قسمت زنان هم ملاله یوسفزی، فعال حقوق بشر پاکستانی نیز بیشترین سقوط را در نظرسنجی سال جاری داشته و با هشت پله سقوط از ششم به چهاردهم رسید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 927

به "ترامپ عقب تر از دیگر رهبران دنیا در دو نظرسنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ عقب تر از دیگر رهبران دنیا در دو نظرسنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید