جزئیات جلسه معدنی ها با معاون اول رئیس جمهور

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران، داریوش اسماعیلی امروز سه شنبه 9 مهر 98 در نشست خبری خود با خبرنگاران، با تشریح جزئیات جلسه فعالان حوزه معدن با معاون اول رئیس جمهور گفت: در جلسه ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید، مقرر شد تا مجموعه اقداماتی که در حوزه معدن و صنایع معدنی، قابل واگذاری به تشکل ها و از جمله سازمان نظام مهندسی معدن است، به این سازمان واگذار گردد و بر این اساس، مقرر شد تا سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان دبیرخانه و رئیس این سازمان به عنوان دبیر شورای مشورتی بخش معدن و صنایع معدنی، بازوی دولت باشد.

جزئیات جلسه معدنی ها با معاون اول رئیس جمهور

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن اضافه کرد: بر این اساس مقرر شده تا تشکل های معدنی با معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت ماهانه و مرتب، در قالب شورای مشورتی بخش معدن، اجرای نقشه راه این بخش را مطالبه گری کنند.

وی توضیح داد: معاون اول رئیس جمهور در این جلسه تاکید نمود تا توسعه معادن حتما با لحاظ کردن مسائل زیست محیطی باشد و بر این اساس، با توجه به اینکه این موضوع، مورد تاکید واقع شد، پیشنهاد سازمان نظام مهندسی معدن این است که بر اساس نقشه راه معدن، تمامی بخشنامه ها به صورت مشترک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.

اسماعیلی در ادامه از امضای قراردادهایی ظرف دو هفته آینده اطلاع داد که بر مبنای آن، 9 میلیارد تومان بابت انجام مطالعات در حوزه فرصت های سرمایه گذاری در معادن، استان سیستان و بلوچستان و همچنین آینده پژوهی مواد معدنی در کشور اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه هوشمندسازی سازمان مدنظر خواهد بود، توضیح داد: تفاهم نامه هایی نیز در بخش های مختلف از جمله آموزش و پژوهش و جذب سرمایه گذار با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران منعقد شده است.

وی در ادامه به برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معادن کشور با حضور سفرای 20 کشور عمدتا اروپایی اشاره نمود و گفت: اضافه کرد: 18 کشور از جمله ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره جنوبی، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، چک، رومانی، لهستان، کانادا، پاکستان و هند به صورت مستقیم و یا به وسیله کنندگی های خود، در این نمایشگاه و همایش حضور خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 308

به "جزئیات جلسه معدنی ها با معاون اول رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جلسه معدنی ها با معاون اول رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید