تقویت رشد مژه ها به 15 روش آسان و کاربردی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، انگیزه - بسیاری از افراد از ریزش یا کم پشت بودن مژه های خود شکایت می نمایند و گاهی نیز برای درمان این مشکل پول زیادی را هزینه می نمایند. در این مطلب روش هایی برای تقویت رشد مژه ها به شما آموزش داده خواهد شد که با استفاده از آن ها می توانید مژه هایی زیبا و بلند داشته باشید و از عوارض آن هم نگران نباشید.

تقویت رشد مژه ها به 15 روش آسان و کاربردی

تقویت رشد مژه ها

برای تقویت رشد مژه ها نیاز نیست پول زیادی را صرف عمل های زیبایی و سالن های آرایش کنید. می توانید با استفاده از روش هایی مانند استفاده از روغن ها، موادغذایی سالم و سایر روش ها، مژه های بلند داشته باشید. در این مطلب به معرفی تعدادی از روش های مؤثر برای تقویت مژه می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید مشکل کوتاهی مژه های خود را فراموش کنید.

داشتن صورتی با مژه های بلند، پرپشت و زیبا، رویای هر خانمی است، ولی بسیاری از افراد به علت های گوناگونی نظیر وراثت، ابتلا به بیماری خاص و یا عدم مراقبت صحیح از پوست و موی خود، مژه های کوتاه یا کم پشتی دارند. در بسیاری از اوقات افراد دچار ریزش مژه هستند. بدون تردید شما نیز تا به امروز تبلیغات متنوع درباره انواع داروهای تقویت مو و مژه را در رسانه ها مشاهده نموده اید. این تبلیغات مدعی هستند که می توانند با استفاده از محصولاتشان مژه های شما را پرپشت و زیبا نمایند، ولی بهتر است این را بدانید که تا به امروز هنوز هیچ دارو و محصول تاییدشده ای برای تقویت مژه کشف نشده است و بهترین راه برای تقویت مژه ها استفاده از روش های طبیعی است.

همچنین باید درباره عوارض اکستنشن مژه بیشتر بدانید تا کمتر سراغ این نوع روش های زیان بار بروید.

روش های تقویت رشد مژه ها

همان طور که در قسمت قبل اشاره رشد، هنوز دارو، قطره یا پماد خاصی برای تقویت مژه فراوری و کشف نشده است، ولی می توان با بهره گیری از مواد طبیعی و رعایت نکات بهداشتی به میزان قابل توجهی به تقویت مژه ها یاری کرد و از ریزش آن ها جلوگیری کرد. این روش ها که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت، کاملاً علمی بوده و برای تقویت مژه های شما بسیار مؤثر هستند. پس با خیالی آسوده از این روش ها بهره ببرید و از داشتن مژه هایی زیبا و پرپشت لذت ببرید.

1. شستشوی روزانه مژه ها با شامپو بچه

مراقبت از مژه ها به همان اندازه مهم است که مراقبت از مو ها برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد برای مراقبت از موهای خود را ه های زیادی را امتحان نموده اند، ولی کمتر به زیبایی و مراقبت از مژ ه هایشان می پردازند.

بهترین راه حل علمی و مورد تائید برای داشتن مژه های زیبا و پرپشت، شست و شوی روزانه و منظم پلک ها و مژه ها با استفاده از شامپو بچه است. برای این کار ضروری است، اندکی از شامپو بچه را با آب ولرم ترکیب کنید و با دقت پلک ها و مژه های خود را با این محلول و با یاری دریافت از انگشتان شست و شو دهید. این کار به ویژه برای اشخاصی که در شهرهای شلوغ و آلوده زندگی می نمایند، بهترین راه حل برای مراقبت و تقویت رشد مژه ها است.

2. تقویت رشد مژه ها با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از پرخاصیت ترین روغن های موجود در طبیعت است و در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی از آن برای فراوری انواع کرم، ماسک صورت و مو به خوبی استفاده می گردد. جالب است بدانید که روغن نارگیل به تنهایی برای تقویت رشد مژه ها و موی سر کافی است. برای استفاده از این روغن شگفت انگیز می بایست یک پنبه تمیز را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را با دقت به مژه های خود مالش دهید. چندین ساعت صبر کنید تا روغن اثر کند و سپس پلک و مژه خود را با آب خالص به آرامی بشویید. این کار را مرتباً در طول هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

3. شانه زدن مژه ها

برای نگهداری بهتر و مناسب تر از مژه ها و تقویت و بهبود رشد آن ها ضروری است به صورت روزانه دو مرتبه مژه ها را شانه بزنید. این کار چربی طبیعی پوست را در امتداد مژه ها پخش می نماید و موجب تقویت رشد مژه ها خواهد شد.

4. استفاده از روغن زیتون و لیموترش

روغن زیتون یکی از مفیدترین مواد طبیعی برای تقویت، حالت دادن و افزایش رشد مژه ها است. شما می توانید با اضافه کردن مقداری لیموترش به روغن زیتون، آن را به یک معجون اعجاب انگیز مبدل کنید، به این دلیل که لیموترش یک میوه ضدعفونی نماینده و ضد میکروب است. برای این منظور می بایست پیش از رفتن به تخت خواب مخلوط حاصل از لیموترش و روغن زیتون را به مژه ها بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

5. تقویت رشد مژه ها با استفاده از معجون خانگی

در قسمت بالا اشاره شد که تا به امروز هیچ داروی به خصوصی برای تقویت مژه فراوری نشده است، ولی شما می توانید خودتان در خانه یک سرم تقویتی مفید برای رشد مژه هایتان تهیه کنید. برای این منظور، به روغن نارگیل، لیموترش تازه و روغن اسطوخودوس نیاز دارید. برای این کار کافی است یک قطره اسانس یا روغن اسطوخودوس را با یک قطره آب لیموترش و روغن نارگیل مخلوط نموده و روزانه از آن برای ماساژ دادن پلک بهره ببرید. خاصیت ضدعفونی نمایندگی لیموترش به همراه خواص شگفت انگیز روغن اسطوخودوس و روغن نارگیل با گذشت زمان موجب تقویت مژه ها خواهد شد. این معجون خانگی را جدی بگیرید.

6. مژه های خود را به صورت اصولی اصلاح کنید

اصلاح درست و اصولی مژه ها به طور حتم به تقویت و رشد آن ها یاری می نماید. شما می توانید مژه های خود را یک مرتبه در هر دو تا سه ماه کوتاه کنید. تنها چیدن مقدار بسیار اندکی از نوک مژه ها برای این کار کفایت می نماید. اصلاح و چیدن نوک مژه ها موجب تحریک فولیکول مژه (غلاف حاوی ریشه مژه) شده و رشد آن ها را سریع تر می نماید. این کار دقیقاً مثل کوتاه کردن موها است که به رشد موها یاری می نماید.

7. استفاده از روغن کرچک

وغن کرچک حاوی اسیدهای چرب است که برای تغذیه فولیکول و سالم نگه داشتن مژه ها بسیار مؤثر است. برای استفاده از این روغن طبیعی و شگفت انگیز باید یک قطره از این روغن را بر روی یک برس تمیز مژه یا انگشت خود بمالید و پیش از اینکه به تختخواب بروید، آن را به مژه های خود بزنید. شما می توانید از روغن کرچک به تنهایی یا ترکیب آن با چند روغن دیگر برای تقویت رشد مژه ها بهره ببرید.

8. استفاده از وازلین

شاید با خواندن این تیتر تعجب نموده باشید. جالب است بدانید وازلین مژه های خشک را مرطوب و تمیز می نماید و به تقویت و رشد مژه ها یاری زیادی می نماید. برای بهره بردن از این روش می بایست پیش از رفتن به تخت خواب، با یک قلم مو مخصوص مژه یا انگشت به آرامی وازلین را روی مژه های خود مالش دهید. از تماس وازلین با چشم خودداری کنید. فردا صبح پس از بیدار شدن از خواب، بلافاصله صورت خود را بشویید. تکرار این روش به پرپشت شدن سریع مژه ها یاری می نماید.

9. زدن ویتامین E به مژه ها

ترکیب موجود در این ویتامین موجب تسریع جریان خون و تحریک رشد مو می گردد. برای این منظور، از یک برس مخصوص یا یک فرچه ریمل مژه کاملاً شسته شده بهره ببرید. چند قطره ویتامین E روی فرچه بریزید و مژه ها را به مدت 5 دقیقه با آن برس بزنید. این کار را دو مرتبه در روز انجام دهید تا متوجه نتایج شگفت انگیز آن شوید.

10. شستشوی پلک ها و مژه ها با چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مفید برای رشد مژه است. از این رو از این محصول در لوازم آرایشی و بهداشتی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می گردد. برای استفاده از این روش می بایست یک فنجان چای سبز غلیظ تهیه کنید. سپس آن را خنک نموده و دو مرتبه در طول روز با پد پنبه ای به مژه های خود بمالید.

11. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از معجزات طبیعت است که به تازگی دانشمندان به خواص بی نظیر این گیاه برای پوست و مو پی برده اند. آب و گوشت آلوئه ورا برای تقویت مژه و تغذیه مو بسیار موثر است و برای تقویت رشد مژه ها کارایی بسیار زیادی دارد. برای استفاده از این گیاه اعجاب آور، برگ های تازه آلوئه ورا را برش داده و با دقت فشار دهید. چند قطره از آبی که از آلوئه ورا خارج می گردد را روی مژه ها بمالید. شب قبل خواب آن را استفاده نموده و صبح چشم ها را بشویید. برای بهبود اثر، آب آلوئه را با روغن کرچک یا روغن زیتون مخلوط کنید.

12. استفاده از رژیم غذایی مناسب

داشتن یک برنامه غذایی مناسب و مصرف منظم انواع پروتئین های گیاهی و جانوری، ویتامین ها و همچنین استفاده از مواد غذایی سالم، به رشد مژه ها یاری فراوانی می نماید. از این رو شما باید در کنار داروهای خانگی برای زیبایی و تقویت رشد مژه ها، یک رژیم غذایی متعادل را نیز در دستور کار خود داشته باشید. غذاهای مناسب برای افزایش رشد مژه ها عبارتند از:

  • سیب
  • گواو (نوعی میوه بومی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی است)
  • انواع میوه ها
  • سبزیجات برگ سبز
  • تخم مرغ
  • گوشت
  • ماهی
  • دیگر منابع پروتئین

به خاطر داشته باشید که خوردن صبحانه و رعایت میزان چربی مصرفی در رژیم غذایی روزانه برای رشد مژه ها بسیار مهم است.

13. نقش ماساژ در رشد مژه ها

ماساژ در درمان بسیاری از مسائل پوستی و زیبایی معجزه می نماید. نقش ماساژ در درمان و بهبود عوارض مختلف آنقدر پررنگ است که امروزه، این روش در شاخه ای از علم به نام ماساژ درمانی ارائه میگردد. درباره مژه ها باید اشاره داشت که ماساژ پلک ها و مژه ها سبب بهبود تغذیه مژه ها و تحریک رشد آن ها می گردد. برای انجام این کار در ابتدا باید با دقت دست ها را بشویید چند قطره روغن زیتون یا نارگیل را به انگشتان خود بمالید و پلک ها و مژه ها را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. این روش را چند مرتبه در طول هفته تکرار کنید.

14. ماسک تخم مرغ و رشد مژه ها

تخم مرغ حاوی ویتامین های بیوتین و ویتامین های گروه B است که به تقویت مو و رشد و زیبایی مژه ها یاری زیادی می نماید و مانع از ریزش آنها می گردد. برای استفاده از این روش ضروری است که یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین یا وازلین را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را به مژه ها بمالید. این روش را 3 بار در هفته و برای چند ماه تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

15. آرایش کردن را محدود کنید

این امکان وجود دارد که مواد موجود در تعدادی از ریمل های مژه و ابرو، برای نمونه، ریمل های ضد آب مژه ها را خشک و شنماینده نمایند. به این منظور هر از گاهی، یک بار به چشم هایتان اندکی استراحت دهید. حداقل 1 یا 2 بار در هفته برای جلوگیری از عفونت چشم، چشمان خود را آرایش نکنید. سعی کنید هر 3 تا 6 ماه ریمل مژه و ابروی خود را عوض کنید و ریمل های قدیمی را دور بریزید.

در مجموع آرایش، منافذ پوست را مسدود می نماید. با توجه به اینکه پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و ریمل مژه و ابرو بسیار سنگین هستند. از این رو ضروری است که این مواد مدت زیادی بر روی مژه ها و پوست اطراف پلک باقی نمانند. با پاک کردن آرایش چشم به هنگام شب، اجازه می دهید که هوای کافی به مژه ها برسد. همانطور که می دانید مو برای رشد به اکسیژن و هوا نیاز دارد. توجه داشته باشید که بسیار ملایم و به آرامی آرایش چشم خود را پاک کنید. در صورتی که شما به صورت خشن اقدام به این کار کنید، ممکن است موجب کنده شدن مژه ها شوید و به مژه ها آسیب برسانید.

با توجه به مطلب ارائه شده، ضروری است پیش از اینکه بخوابید، مژه و ابروهای خود را از هرگونه ریمل و مواد آرایشی تمیز کنید و یا هر نوع اسپری را از روی موهای خود بشویید. ضمناً آرایش خود را به طور کامل پاک کنید. از پاک نماینده های آرایشی یا روغن زیتون بهره ببرید، زیرا این مواد یک پاک نماینده خوب نیز هست. این کار از آسیب دیدن مژه و موهای شما جلوگیری می نماید.

چند نکته برای اینکه مژه های زیباتر و پرپشت تری داشته باشید

  • به هیچ عنوان بر روی مژه های خود فر نماینده نکشید. تعداد زیادی از خانم ها به صورت ناخواسته در زمان فر زدن، مژه ها را می کشند. به خاطر داشته باشید که ریشه های مژه ضعیف هستند و به سادگی از بین می فرایند.
  • به خاطر داشته باشید که هیچ درمانی نمی تواند نتایج لحظه ای داشته باشد. نخستین نتایج ممکن است پس از چند هفته مشاهده گردد. این به مرحله رشد مژه بستگی دارد.
  • از دست زدن و ور رفتن بیش از حد به مژه های خود جدا پرهیز کنید، زیرا این کار خودش دلیلی برای کندن و از بین رفتن مژه ها است.
  • مراقبت روزانه از مژه ها می تواند شرایط کلی و پیشگیری از آسیب دیدن مژه ها را بهبود دهد، ولی شما نمی توانید ژن های خود را تحت تاثیر قرار دهید.
  • به صورت تقریبی هر شخص چهار عدد مژه را در طول روز از دست می دهد. در صورتی که بیش از چهار مژه در روز از دست بدهید، با پزشک خود مشورت کنید و عملکرد غده تیروئید خود را آنالیز کنید.

شما برای تقویت رشد مژه هایتان چه اقداماتی انجام داده اید و کدام روش را موثرتر می دانید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 914

به "تقویت رشد مژه ها به 15 روش آسان و کاربردی" امتیاز دهید

861 کاربر به "تقویت رشد مژه ها به 15 روش آسان و کاربردی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت رشد مژه ها به 15 روش آسان و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید