اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا دو هفته دیگر

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی با بیان اینکه معدل کاروان ایران در بازی های آسیایی خوب بود، گفت: رشته های المپیکی در این بازی ها نتایج خوبی گرفتند اما در مجموع بررسی عملکرد کلی کاروان و تک تک تیم ها و رشته های اعزامی در دستور کار است.

اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا دو هفته دیگر

وی با یادآوری اینکه برخی از رشته ها بالاتر از حد انتظار در بازی های آسیایی عمل کردند و برخی دیگر هم عملکردشان پایین تر از حد انتظارات بود، گفت: این موضوع در نشست رودررو که با تمام فدراسیون ها خواهیم داشت، مورد بررسی قرار می گیرد. این بررسی ها به دور از احساس و بر اساس منطق، عدد و ارقام انجام می شود تا بر اساس آن برای رویدادهای آینده و بخصوص المپیک بتوانیم نتیجه گیری بهتری داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفتگویش با رادیو تهران با یادآوری اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان سه شنبه هفته گذشته ابلاغ شد و بر اساس آن برای کنار گذاشتن بازنشستگان فرصت دو ماهه داریم، گفت: طبق قانون هر نهادی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می کند، شامل حال قانون می شود؛ بنابراین فدراسیون ها از این قانون مستثنی نیستند. تلاشمان این است در کوتاه ترین زمان ممکن قانون را در فدراسیون ها اجرایی کنیم تا به برنامه های آماده سازی آنها برای مسابقات جهانی و المپیک آینده لطمه ای وارد نشود.

داورزنی با بیان اینکه مطرح شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اصلاح اجرا شده در آن، شرایط بی ثباتی در برخی از فدراسیون ها ایجاد شده است، شرح داد: ادامه این روند اصلاً به نفع این فدراسیون ها نیست بنابراین قطعاً تا یکی، دو هفته آینده برای 11-10 فدراسیونی که شامل حال قانون می شوند، سرپرست تعیین می کنیم تا بعد از آن روند برگزاری مجامع و انجام انتخابات در این فدراسیون ها طی شود.

وی با بیان اینکه رؤسای فدراسیون ها خود از وضعیت بازنشستگی شان مطلع هستند، به تبعات نادیده دریافت این موضوعات اشاره کرد و اضافه نمود: اگر فرصت دو ماهه به سرانجام برسد و قانون را اجرا نکرده باشیم، برای ما تبعاتی دارد چرا که در این صورت پرداخت هرگونه بودجه و امضای چِک از فرد بازنشسته سلب شده و ادامه آن هم جرم به حساب می آید که مسئولیتش با وزارت ورزش و جوانان است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عمل به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، دخالت دولت به حساب نمی آید، در مورد بحث جانبازی برخی از رؤسای بازنشسته و اینکه برای افزایش میزان آن، اقداماتی انجام داده اند، گفت: ما مجری قانون هستیم و در این زمینه تعیین تکلیف نمی کنیم، نهاد مسئول در این زمینه خود تعیین کننده وضعیت افراد است و ما بر اساس آن، اقدام می کنیم. به هر حال افراد با جانبازی بالای 50 درصد، فرزندان شهدا و بالای سه سال اسارت از این قانون مستثنی هستند.

داورزنی همچنین در مورد وضعیت والیبال و پیگیری دیدارهای این تیم در رقابت های قهرمانی جهان گفت: نگران والیبال نباشید. جهت خودش را خوب طی می کند. جوانانی که در تیم ملی کار می کنند، شرایط خوبی برای آینده دارند. بلغارستان بازی سختی برای ملی پوشان بود. به قول ورزشی ها روز بلغارها بود. شاهد یک بازی سنگین بودیم.با 10 هزار تماشاگر انجام بازی، کار ساده ای نبود. از طرفی بلغارستان چیزی برای از دست دادن نداشت. ریسک بزرگی در سرویس ها داشت. نقطه ضعف این تیم در مراحل قبل به نقطه قوت آن تبدیل شد. اطمینان داشته باشید با کانادا و آمریکا بازی خوبی خواهند داشت. جهتی که والیبال طی می کند، جهت خوبی است. به آینده این بازی ها برای المپیک 2020 و در کل به نسل جدید امیدوارم.

وی در مورد اینکه گفته می شود رؤسایی مثل ضیایی و تاج شامل حامل قانون بازنشستگی می شوند، آیا این موضوع به روند برنامه های این فدراسیون ها لطمه می زند؟ گفت: ما باید قانون را اجرا کنیم و جای نگرانی در این زمینه نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 203

به "اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا دو هفته دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا دو هفته دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید