یک پنجم اقتصاد انگلیس آب رفت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، آمار نهایی رشد سه ماهه دوم حاکی از رشد منفی 21.5 درصدی پنجمین اقتصاد عظیم دنیا است.

یک پنجم اقتصاد انگلیس آب رفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی گفت که رشد مالی این کشور در سه ماه منتهی به ژوئن سال جاری به منفی 21.5 درصد رسیده است که دومین رشد فصلی پایین ثبت شده سال جاری محسوب می گردد. این رشد نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل 8.4 درصد کمتر شده است.

رشد مالی در بسیاری از بخش های مهم مالی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار گرفته است. این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد ناامیدکننده منفی 26.1 درصدی بخش سرمایه ثابت قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد مصارف دولتی منفی 15.4 درصد اندازه گیری شده است.

طبق پیش بینی موسسه رتبه بندی مودیز، اقتصاد انگلیس سال جاری 10.1 درصد کوچک خواهد شد اما سال بعد رشد نسبتا خوبی خواهد داشت و 7.1 درصد عظیم می گردد.

پیش از این دیگر موسسه رتبه بندی مطرح یعنی فیچ پیش بینی نموده بود اقتصاد انگلیس سال جاری 9 درصد کوچک گردد.

متوسط رشد مالی انگلیس در بازه زمانی 1997 تا 2019 معادل 0.51 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر 1999 با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر 2008 با منفی 0.2 درصد بوده است.

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری مالی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین شرایط ها را در بین کشورهای توسعه یافته دنیا دارد پیش بینی نموده بود رشد مالی سال جاری این کشور به منفی 11 درصد برسد که در سناریوی بدبینانه و شیوع موج دوم همه گیری این رقم ممکن است تا منفی 14 درصد نیز به ثبت برسد.

جاناتان اثو- قائم مقام مرکز آمار انگلیس در همین رابطه گفت: رکود ایجاد شده توسط ویروس کرونا، ما را دچار بدترین شرایط مالی خود نموده است. با این حال رفته رفته اقتصاد در حال احیا است و کارخانه ها تولیدات خود را از سر گرفته اند. با این حال فاصله زیادی تا بازگشت به شرایط قبل از بحران داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 957

به "یک پنجم اقتصاد انگلیس آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پنجم اقتصاد انگلیس آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید