گوترش و راه اندازی کارزار جهانی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با هدف تلاش برای بازاحیایی و برابری آموزشی و بهبود شرایط آینده جهان از راه اندازی کارزاری تحت عنوان آینده مان را نجات دهیم خبر داد.

گوترش و راه اندازی کارزار جهانی

گوترش در پیامی ویدیویی که امروز سه شنبه در حساب شخصی توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: درماه گذشته میلادی بیش از یک میلیارد دانش آموز در سراسر جهان با بسته شدن مدارس به علت شیوع کووید-19 روبرو شدند در حالی که حتی پیش از وقوع همه گیری ویروس کرونا، جهان با بحران آموزش و یادگیری بچه ها روبرو بود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه یادآور شد: ما باید گام هایی مهم در ایجاد سیستم هایی جامع، بازاحیایی و برابری آموزشی برای بهبود شرایط آینده (جهان) برداریم.

گوترش در این کلیپ ویدیوئی گفت: ما درحال حاضر با بحران یادگیری (آموزش) روبرو ایم، چرا که تا پیش از این همه گیری (ویروس کرونا) بیش از 250 میلیون کودک به مدرسه نرفتند.

وی افزود: و تنها یک چهارم بچه ها دوره راهنمایی در کشورهای توسعه یافته با مهارت های ابتدایی، مدرسه را ترک کردند، حال ما با نسلی مصیبت زده روبرو ایم که می تواند پتانسیل ناگفته بشری را ضایع کند.

گوترش در ادامه گفت: این موضوع باعث می شود تا دهه ها پیشرفت در جهان تحت شعاع قرار گیرد و نابرابری حاضر در جهان را بدتر و وخیم تر سازد.

وی گفت: آنچه که درباره این مساله (آموزش تحصیلی ندیدن بچه ها) باعث نگرانی است، تاثیر آن بر سو تغذیه بچه ها، ازدواج بچه ها و نابرابری جنسیت است.

گوترش ادامه داد: اینها زمینه سازی سیاستی برای راهاندازی چنین کارزاری جهانی شد که امروز آنرا به راه انداخته ام و بر همین اساس با یکدیگر و با یک همکاری و هماهنگی جدید با شرکای آموزشی و نهادهای سازمان ملل تحت عنوان آینده مان را نجات دهیم .

دبیرکل سازمان ملل افزود: ما دریک برهه تعیین کننده ای برای بچه ها و جوانان جهان قرار داریم.، تصمیماتی که دولت ها و شرکا می توانند اکنون اتخاذ کنند، آخرین تاثیر بر روی صدها میلیون افراد جوان و برچشم انداز توسعه کشورها برای دهه های پیش رو است.

گوترش دراین پیام توئیتری خود در حالی از مشارکت کشورها جهان دراین کارزار دعوت می کند که دولت آمریکا در چنین هنگامه ای از بسکمک از نهادها، پیمان ها و تعهدات بین المللی خود خارج شده است.

دونالد ترامپ با وجود همه گیری ویروس کرونا در جهان و ازجمله شرایط وخیم آن در داخل آمریکا ، ابتدا پرداخت کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را قطع و در آخر این کشور را از این سازمان جهانی خارج ساخت.

اقدامات ترامپ و دولت آمریکا دراین موارد باعث می شود تا اتحاد جهانی برای رفع مسائل بوجود آمده بویژه آنکه نهادی همچون سازمان ملل متحد در راس آن قرار گیرد، اثر چندانی در حل آنها نداشته باشد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 848

به "گوترش و راه اندازی کارزار جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش و راه اندازی کارزار جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید