گسترش اعتراضات در بلاروس

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس جمهور بلاروس روز جمعه به مردمش گفت در خانه بمانند و از طعمه آنچه او انقلاب های تحت حمایت خارجی خواند، پرهیز کنند. این اظهارات پس از آن مطرح شد که جمعیت عظیمی از مردم بلاروس، برای ششمین روز متوالی به خیابان ها آمدند و خواستار برکناری او شدند.

گسترش اعتراضات در بلاروس

به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو که پیروزی قاطع و انتخابات مجددش یکشنبه گذشته از سوی معترضان انگ تقلب گرفته، با وجود برخورد محکم نیروهای امنیتی با معترضان، در فرونشاندن تظاهرات خیابانی ناکام بوده است.

سوتلانا تیخانوفسکایا، سیاست مدار اپوزیسیون بلاروس که اوایل این هفته قبل، بعد از فشاری طاقت فرسا به لیتوانی گریخت، روز جمعه خواستار اعتراضات بیشتر و بازشماری آرا در انتخابات شده است.

این موضوع فشار بیشتری به رهبر بلاروس، که با بزرگ ترین چالش خود پس از 26 سال قدرت با آن روبرو است، وارد می کند. او هیچ علامتی مبنی بر عقب کشیدن نشان نداده است.

وی در اظهارات تلویزیونی خود خطاب به مردمش گفت: خودتان را در خیابان ها نیندازید. باید این را درک کنید که شما و فرزندانتان، مانند یک طعمه، مورد استفاده قرار گرفته اید.

لوکاشنکو ادامه داد: امروز، مردمی از لهستان، هلند، اوکراین و روسیه آمده اند. حمله علیه کشور ما همین حالا هم آغاز شده است و فعالان ضدکرملین سعی در ایجاد دردسر دارند.

او پیش تر این موضوع را به شوخی مطرح کرده بود که زنده است و به خارج کشور فرار نکرده است.

در سرکوب اعتراضات در بلاروس، دست کم دو نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شده اند. اتحادیه اروپا روز جمعه نخستین قدم در اعمال تجریم علیه بلاروس را برداشت و یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد کشورهای عضو بر سر آماده کردن فهرستی از افراد برای قرار دریافت در لیست سیاه، توافق کرده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 867

به "گسترش اعتراضات در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش اعتراضات در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید