خبرنگاران قدرت نمایی مقابل ناتو؛ رزمایش مشترک روسیه، بلاروس و صربستان

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مسکو - خبرنگاران - در حالی که دولت بلاروس از تمرکز نیروهای ناتو در کشورها هم مرز با خود در نوار غربی این کشور ابراز نگرانی نموده است، این کشور قرار است به زودی به همراه روسیه و صربستان رزمایش نظامی مشترک با پیغام قدرت نمایی در برابر ناتو برگزار کند.

خبرنگاران قدرت نمایی مقابل ناتو؛ رزمایش مشترک روسیه، بلاروس و صربستان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت دفاع بلاروس روز سه شنبه در گزارشی در کانال تلگرام خود نوشت: در مرکز نظامی برستسکی محل استقرار تیپ 38 پیاده ضربتی بلاروس، رزمایش تاکتیکی بلاروس، روسیه و صربستان با عنوان برادری اسلاوی-2020 تحت ریاست فرماندهی نیروهای ویژه بلاروس برگزار می گردد.

واحدهای نیروهای مسلح روسیه، بلاروس و صربستان که گروه تاگتیکی چند ملیتی را تشکیل می دهند، در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

انتظار می رود واحدهای روسیه و صربستان روز 10 ماه سپتامبر (پنجشنبه) برای شرکت در رزمایش وارد بلاروس شوند و این رزمایش تا 15 ماه سپتامبر (سه شنبه هفته آینده) ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش، واحدهای شرکت نماینده، مسائل مربوط به اقدام مشترک در مبارزه با تروریست ها را تمرین می نمایند.

در گزارش وزارت دفاع بلاروس گفته شده است که رزمایش برادری اسلاوها هر سال برگزار می گردد و سال گذشته در خاک صربستان برگزار گردید.

سران بلاروس ازجمله الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس از تحرکات ناتو در مناطق مجاور مرزهای غربی این کشور ابراز نگرانی نموده است.

در زمان حاضر نیروهای بلاروسی در مناطق غرب این کشور در حالت آماده باش رزمی قرار دارند.

روسیه وعده یاری به بلاروس در صورت احتیاج داده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر آمادگی کشورش برای هر نوع یاری به مینسک اعلام آمادگی نموده است.

لهستان، لیتوانی و لتونی کشورهای واقع در غرب بلاروس عضو پیمان ناتو هستند.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که لوکاشنکو در آن به پیروزی رسید مخالفان دولت این کشور اعتراضات خیابانی گسترده برپا کردند و کشورهای غربی از این اقدامات حمایت و دستگیری معترضان توسط نیروهای امنیتی بلاروس را محکوم کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 902

به "خبرنگاران قدرت نمایی مقابل ناتو؛ رزمایش مشترک روسیه، بلاروس و صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قدرت نمایی مقابل ناتو؛ رزمایش مشترک روسیه، بلاروس و صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید