پهن شدن وضعیتی سر نوزاد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، یکی از دلیل های این پهن شدن سر، خواباندن نوزاد به پشت است. در دهه 1990 میلادی یک آنالیز عظیم نشان داد که خواباندن نوزاد روی شکم، احتمال وقوع نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد را بالا می برد. از آن هنگام به بعد به والدین توصیه شد که برای جلوگیری از این عارضه، نوزادان را به روی شکم نخوابانند و به پشت بخوابانند. در نتیجه به موارد پهن شدن وضعیتی سر نوزاد افزوده شده است.

پهن شدن وضعیتی سر نوزاد

پهن شدن شرایطی سر نوزاد

پهن شدن شرایطی سر نوزاد در روزهای اول زندگی به دلیل نوع خواباندن او، ممکن است رخ دهد.

یکی از دلیل های این پهن شدن سر، خواباندن نوزاد به پشت است. در دهه 1990 میلادی یک آنالیز عظیم نشان داد که خواباندن نوزاد روی شکم، احتمال وقوع نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد را بالا می برد. از آن هنگام به بعد به والدین توصیه شد که برای جلوگیری از این عارضه، نوزادان را به روی شکم نخوابانند و به پشت بخوابانند. در نتیجه به موارد پهن شدن شرایطی سر نوزاد افزوده شده است.

با توجه اینکه ایمنی نوزاد شما در صدر اولویت ها واقع شده است، شما باید همچنان نوزادتان را به پشت بخوابانید، هر چند که سر او به طور گذرا تغییر شکل پیدا کند. وقتی کودک شما به میزان کافی عظیم شد که خودش روی شکم اش بچرخد، می توانید به او اجازه دهید در این شرایط بماند اما حتی در این موقع هم باید او را در ابتدا به پشت بخوابانید.

بعضی از موارد این نوع تغییر شکل جمجمه نوزاد احتیاج به درمان دارد. برای درمان از وسیله ای به نام باند جمجمه ای استفاده می نمایند که مانند یک کلاه خود کوچک روی سر نوزاد گذاشته می گردد اما در بسیاری از نوزادان این تغییر شکل سر با رشد بیشتر سر و متحرک شدن بیشتر نوزاد خود به خود رفع می گردد.

یک دلیل دیگر شایع پهن شدن سر نوزاد خوابیدن او به یک طرف است. بسیاری از نوزادن ترجیح می دهند به یک طرف بخوابند. در بعضی از نوزادان ممکن است دلیل این امر، سفت بودن عضلات یک طرف گردن باشد و متخصص اطفال ممکن است ورزش های کششی گردن برای حل این مشکل تجویز کند.

در موارد دیگر، این ترجیح نوزاد به گرداندن سر به یک طرف ممکن است به عوامل محیطی مربوط باشد. برای مثال، اغلب نوزادان به سمت صدای مادرشان برمی گردند، بنابراین اگر گهواره نوزاد در کنار تخت تان است، می توانید نوزاد را از آن طرف گهواره بخوابانید تا هنگامی که صدای شما را می شنود، سرش را در جهت مخالف هم بگرداند. صرف زمان شیردادن نوزاد از سینه هم به پیشگیری از تغییر شکل سر نوزاد یاری می نماید.

خبر خوب این است که اگر این مشکل را زود تشخیص دهند، یعنی هنگامی که سر نوزاد هنوز نرم و شکل پذیر است، انجام اقدامات ساده ای مانند آنهایی که ذکر کردیم، در اغلب موراد موفقیت آمیز است. بعلاوه در خصوص نگرانی های خود با متخصص اطفال صحبت کنید تا نوزاد را از لحاظ عوارض احتمالی زمینه ساز تغییر شکل سر او مورد آنالیز قرار دهد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1506

به "پهن شدن وضعیتی سر نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهن شدن وضعیتی سر نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید