9 راه موثر برای شاد زندگی کردن افراد تنها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، متخصصان می گویند برای داشتن یک تنهایی شاد، ورزش کردن، گذراندن وقت در طبیعت، دور شدن از رسانه های اجتماعی به علت نقش منفی آن و انجام کار داوطلبانه یاری کننده است.

9 راه موثر برای شاد زندگی کردن افراد تنها

به گزارش همشهری به نقل از اینسایدر، گذراندن وقت به تنهایی لزوما به این معنی نیست که شما تنها هستید. زمان تنهایی می تواند فرصتی برای شناخت بهتر خود، بهبود سلامت روان و انجام کار هایی باشد که از آن لذت می برید.

هدر زی لیونز، روانشناس، می گوید: انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و به طور غریزی با دیگران ارتباط برقرار می نمایند. در عین حال، مهم است که یاد بگیریم چگونه زمان تنهایی را در دوره های طولانی تحمل کنیم و حتی قدر آن را بدانیم.

در اینجا 9 راه برای داشتن یک تنهایی شاد پیشنهاد شده است:

1- با خودتان رابطه برقرار کنید

تنها بودن به شما این شانس را می دهد که رابطه خود را با خودتان تقویت کنید. با این حال، انجام این کار همواره آسان نیست؛ لیونز می گوید: گذراندن اوقات تنهایی ممکن است به دلایل مختلفی برای افراد سخت باشد.

اما می توان از این تنهایی به عنوان فرصتی برای یادگیری و شناخت بیشتر در خصوص خود استفاده کرد؛ به مسئله ای فکر کنید که وقتی تنها هستید برای شما ناراحت نماینده می گردد و سعی کنید آن را برطرف کنید. برای برطرف موارد ناراحت نماینده اگر افکار و احساسات خود را به شکل یادداشت روزانه بنویسید یاری قابل توجهی به خود نموده اید.

2. فعالیت های داوطلبانه انجام دهید

در یک مطالعه بزرگ در سال 2020 که در بریتانیا انجام شد، شرکت نمایندگان فعالیت های داوطلبانه خود از سال 1996 تا 2014 را نوشتند و معین شد کسانی که حداقل یک بار در ماه داوطلب انجام کاری خیریه و اجتماعی شده بودند، از سلامت روان بهتری نسبت به افرادی که به ندرت داوطلب می شدند برخوردار بودند.

بعلاوه می توانید این کار را بدون ترک خانه انجام دهید. مثلا چیزی را که بلد هستید به صورت آنلاین آموزش دهید یا به مراسم خیریه یاری کنید.

3. مهارت نوی یاد بگیرید

برای یادگیری اطلاعات نو یا تمرین یک مهارت در اوقات تنهایی خود، ابتکار عمل داشته باشید. لیونز می گوید: این کار ممکن است شامل درگیر شدن در فعالیت هایی باشد که به خواندن یا خلاقیت احتیاج دارند؛ یک کار غیر معمولی و متفاوت را آغاز کنید.

4. ورزش کنید

فعال بودن می تواند تا حد زیادی به احساس خوشبختی یاری کند. لیلا مغاوی، روانپزشک، می گوید: شرکت در یک پیاده روی روزانه و آگاهانه، یا درگیر شدن در نوعی فعالیت بدنی می تواند اضطراب را کاهش دهد؛ در یک مطالعه بزرگ در سال 2018، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می کردند، 43.2 درصد کمتر از افرادی که فعالیت نداشتند، به مسائل سلامت روان دچار شدند.

5. زمانی را در طبیعت بگذرانید

یک پ ژوهش دیگر که در سال 2019 انجام شد نشان داد افرادی که در طول هفته حداقل دو ساعت را در طبیعت سپری می نمایند، نسبت به افرادی که چنین تجربه ای ندارند، با احتمال بالاتری سالم و خوشبخت هستند. این که زمان صرف شده در خارج از خانه به صورت تدریجی باشد یا ساعاتی طولانی، تأثیری بر نتایج نداشته، اما سپری کردن زمانی بین 200 تا 300 دقیقه در هفته در خارج از منزل عالی عمل نموده! به پیاده روی طولانی بروید، در یک پارک مطالعه کنید یا فقط بیرون بنشینید.

6. شکرگزاری را تمرین کنید

خیلی آسان است که روی چیز هایی تمرکز کنید که ندارید، اما این مسئله ویران نماینده است و فکر را به مرور آشفته و درگیر می نماید؛ مغاوی توصیه می نماید: هر صبح و عصر، به ویژه زمانی که در تعطیلات تنها هستید، چیز هایی را لیست کنید که از لحاظ جسمی، عاطفی و روحی سپاس گزار آن ها هستید. آن ها را با صدای بلند جلوی آینه بخوانید تا مراکز حسی مغز شما مزایای این فعالیت را به حداکثر برسانند.

7. از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

در حالی که رسانه های اجتماعی ممکن است فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگران به نظر برسند، اما در واقع می توانند باعث ایجاد احساس قوی تری از تنهایی شوند.

یک مطالعه علمی در سال 2019 روی دانش آموزان 18 تا 30 ساله نشان داد که بین استفاده از رسانه های اجتماعی و احساس انزوا ارتباط وجود دارد. به ازای هر 10 درصد افزایش تجربیات منفی در رسانه های اجتماعی، کاربران به طور میانه 13 درصد حس انزوای بیشتری را تجربه نموده اند.

8. خودتان را به قرار دیدار ببرید

در حالی که لذت انجام کاری که دوست دارید بدیهی به نظر می رسد، به ندرت این فرصت را دارید که دقیقا آنچه را می خواهید انجام دهید. جنی وودفین، روان درمانگر می گوید: در زمان تنهایی خود فضایی ایجاد کنید تا از خود بپرسید من واقعا می خواهم چه کاری انجام دهم؟ خودتان را به تماشا یک فیلم یا بازدید از یک نمایشگاه نو ببرید. یا اگر می خواهید در خانه بمانید، غذای مورد علاقه خود را بپزید و یک سفره زیبا بچینید.

9. مراقبه و مدیتیشن کنید

مدیتیشن نه تنها فکر آگاهی را بهبود می بخشد، بلکه یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که این تمرین ساده می تواند مقدار ماده خاکستری مغز را افزایش دهد. این بخش از مغز مسئول تنظیم هیجانات است. این تمرین برای هر کسی قابل دسترسی است. می توانید مراقبه انفرادی داشته باشید یا از برنامه های اینترنتی یاری بگیرید.

چه زمانی به یک متخصص مراجعه کنید؟

با گذشت زمان، اگر احساس اضطراب و افسردگی ادامه یابد، ممکن است احتیاج به یاری یک متخصص داشته باشید؛ اگر برای چند روز به ظاهر یا تعویض لباستان بی تفاوت بودید؛ اگر مرتب دعوت دوستان و آشنایان را رد می کنید؛ اگر معمولا تمام روز را در رختخواب یا روی مبل می گذرانید؛ اگر به مواد و دارو های مخدر پناه برده اید؛ وودفین می گوید: این علائم هشداردهنده هستند. پس با یک روانشناس تماس بگیرید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1805

به "9 راه موثر برای شاد زندگی کردن افراد تنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه موثر برای شاد زندگی کردن افراد تنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید