چند پیشنهاد برای رهن و اجاره خانه در محله محبوب یوسف آباد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران محله و مناطق معروف بسیاری دارد. این محله ها بیشتر مناطق باقدمتی هستند که از همان روزهای اول پیدایش این شهر با پایتخت همراه بوده اند و می توان آن ها را در گروه قدیمی ترین و ریشه دارترین مناطق تهران واقع شده است. یکی از این محله های نام آشنا یوسف آباد است. این محله که در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است، در حال حاضر یکی از محبوب ترین محله های تهران محسوب می گردد. به دلیل وجود امکانات بسیار خوب در محله یوسف آباد نه تنها ساکنان منطقه، بلکه افراد ساکن در سایر مناطق شهر هم گاهی به یوسف آباد سر می زنند. به همین دلیل در این مطلب به آنالیز محله یوسف آباد، امکانات رفاهی و قیمت رهن یا اجاره خانه در منطقه یوسف آباد پرداخته ایم. بنابراین در صورتی که شما هم قصد سکونت در یوسف آباد را دارید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

چند پیشنهاد برای رهن و اجاره خانه در محله محبوب یوسف آباد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پیشینه یوسف آباد

همانطور که گفته شد این محله از قدیمی ترین مناطق پایتخت است. قدمت یوسف آباد به دوره ناصرالدین شاه برمی گردد. در سال 1288 میرزا یوسف مستوفی الممالک خارج از تهران و در شمال غربی دارالخلافه ناصری محله یوسف آباد را بنا کرد. برای نام گذاری این محله هم از نام بنیان گذار یوسف آباد استفاده شده است. در حال حاضر این محله که زمانی از مناطق بایر حومه تهران بود، به یکی از بهترین نواحی تهران برای سکونت تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی یوسف آباد در شهر

یوسف آباد منطقه ای برای خوش نشین ها است. چرا که از سمت غرب به عظیمراه کردستان و محله امیرآباد، از شرق به ولیعصر و محله عباس آباد، از شمال به اتوبان شهید همت و محله ونک و از جنوب به خیابان دکتر فاطمی و دو راهی یوسف آباد منتهی می گردد. بنابراین ساکنان یوسف آباد برای تردد در سطح شهر محدودیتی ندارند. چرا که می توانند از عظیمراه های همت و کردستان برای عبور و مرور به مناطق دورتر شهر استفاده نمایند. همچنین امیرآباد و خیابان فاطمی که از پر امکانات ترین مناطق شهر هستند، در همسایگی یوسف آباد قرار گرفته اند. به همین دلیل ساکنان و اهالی محل یوسف آباد چه برای رفت و آمد و چه برای استفاده از امکانات مختلف با محدودیتی روبرو نیستند و می توانند از شاهراه های مختلف برای عبور و مرور بهره ببرند. از خیابان های مهم یوسف آباد می توان به خیابان اسدآبادی، بیستون، چهلستون، فتحی شقاقی و کاج اشاره نمود.

علاوه براین قرارگیری یوسف آباد مجاور پارک ساعی روی آب و هوای این منطقه تاثیرات خوبی داشته است. هوای به نسبت پاک محله کنار سکوت و آرامش آن باعث آسایش هرچه بیشتر اهالی شده است.

امکانات رفاهی یوسف آباد برای ساکنان

بر اساس آمار شهرداری، بین همه مناطق تهران، منطقه 6 شهرداری از نظر امکانات رفاهی و برخورداری از مراکز مختلف یکی از ایده آل ترین محله های شهر محسوب می گردد؛ بنابراین یوسف آباد را هم می توان منطقه ای با ویژگی ها و امکانات بسیار خوب در نظر گرفت. در ادامه این محله را از نظر برخورداری از امکانات رفاهی شهری آنالیز می کنیم.

وسایل حمل و نقل عمومی

به جرات می توان گفت ساکنان یوسف آباد برای عبور و مرور با وسایل نقلیه عمومی محدودیتی ندارند. چراکه خطوط مهم اتوبوس رانی، تاکسی رانی و مترو در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است. ایستگاه متروی جهاد در خیابان دکتر فاطمی نزدیک ترین خط مترو به یوسف آباد است که از این منطقه حدود 10 الی 20 دقیقه فاصله دارد. همچنین خط اتوبوس تجریش-راه آهن خیابان ولیعصر از شرق این محله عبور می نماید. البته خطوط اتوبوس محله عباس آباد هم فاصله چندانی با یوسف آباد ندارد. از سمت غرب هم اتوبوس های خیابان کارگر شاقتصادی به کارگر جنوبی در دسترس ساکنان منطقه هستند. همچنین ایستگاه تاکسی ونک و سایر خطوط تاکسی رانی در فاطمی و امیرآباد هرنوع محدودیتی را برای اهالی یوسف آباد از میان برداشته اند.

امکانات بهداشتی و درمانی

یوسف آباد برای تامین احتیاج ساکنان به خدمات بهداشتی و درمانی محدودیتی ندارد. درمانگاه ها، بیمارستان ها و داروخانه های مختلف این منطقه به طور کامل احتیاجهای درمانی و پزشکی اهالی را تامین می نمایند. از مهم ترین بیمارستان های واقع در یوسف آباد می توان به بیمارستان محب کوثر، حضرت فاطمه و کلینیک تهران اشاره نمود. همچنین بیمارستان امام سجاد خیابان فاطمی هم در همسایگی این محله قرار گرفته است.بنابراین باید گفت مراکز درمانی منطقه یوسف آباد به نسبت حمعیت حاضر در این محله کافی است. همچنین به دلیل کیفیت بالای خدمات و تجهیزات مراکز درمانی یوسف آباد، بسیاری از شهروندان از سایر مناطق هم به این مراکز و بیمارستان ها مراجعه می نمایند.

بوستان و فضای سبز

بوستان ها و فضاهای سبز در هر منطقه، محلی برای دور هم جمع شدن اهالی، جوانان و سایر افراد برای ورزش، تجمع، پیاده روی و… است. به همین دلیل وجود چنین فضاهایی در هر منطقه بسیار حائز اهمیت است. یوسف آباد محله سرسبزی است و بوستان های مختلفی در آن واقع شده است. بنابراین ساکنان منطقه از نظر برخورداری از فضای عمومی با مشکل روبرو نیستند. از مهم ترین فضاهای سبز، پارک و بوستان های یوسف آباد می توان به بوستان شفق و پارک قزل قلعه اشاره نمود. همچنین دسترسی به پارک ساعی در شرق محله و مجاور خیابان ولیعصر برای ساکنان یوسف آباد بسیار راحت است.

مراکز آموزشی و فرهنگی

یوسف آباد از نظر برخورداری از مدارس، آکادمی ها و فرهنگسراها هم شرایط مطلوبی دارد. وجود مدارس ابتدایی و متوسطه مختلف در منطقه باعث شده است خردسالان و دانش آموزان برای رفت و آمد محدودیتی نداشته باشند و بدون دغدغه خاصی بتوانند از امکانات آموزشی استفاده نمایند. شهر کتاب فرهنگ فرهنگسرای شفق و کتابخانه سرو پارک ساعی از دیگر امکانات فرهنگی محله برای ساکنان است که توسط شهرداری دایر شده اند. همچنین موسسات آموزشی مختلف برای زبان، موسیقی، فناوری و… عظیمسالان را هم به یادگیری مهارت های مختلف ترغیب نموده است. به این ترتیب منطقه 6 تهران به یکی از محله های فرهنگی در سطح شهر تبدیل شده است.

مراکز خرید و تفریحی

طی سال های گذشته یوسف آباد به میزان چشمگیری توسعه پیدا نموده است. به همین دلیل فروشگاه های زنجیره ای مختلف، مراکز خرید و تره بار، رستوران، کافی شاپ، سالن های ورزشی و… متعددی در اسن منطقه وجود دارد. از مهم ترین مراکز خرید منطقه می توانند به پاساژ رز در اسدآبادی، پاساژ هنر در فتحی شقاقی و پاساژ فرهنگ در میدان فرهنگ اشاره نمود. این موضوع باعث شده است اهالی محل برای تهیه احتیاجمندی های خود از سفرهای درون شهری بی احتیاج باشند و بتوانند به راحتی همه احتیاجهای خود را در محله تهیه نمایند. علاوه براین روزانه افراد زیادی از مناطق دیگر تهران برای خرید به این پاساژها می آیند.

با توجه به وجود امکانات مختلف در این منطقه، طبیعی است که افراد زیادی خواستار سکونت در محله یوسف آباد باشند.

قیمت رهن و اجاره در یوسف آباد

محبوبیت محله یوسف آباد و وجود امکانات رفاهی مختلف در آن، باعث شده است قیمت خانه های یوسف آباد به نسبت بالا باشد. در ادامه قیمت رهن و اجاره برخی از خانه های یوسف آباد را آنالیز می کنیم.

رهن و اجاره خانه های زیر 100 متر در یوسف آباد

یافتن خانه با متراژ زیر 100 متر در منطقه یوسف آباد کار سختی نیست. چراکه در این محله طیف گستره ای از خانه ها وجود دارند. در حال حاضر برای اجاره یک خانه 52 متری 7 ساله در خیابان دنیا آرا با یک اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور باید مبلغ 40 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و ماهانه 2 میلیون و 500 هزار تومان به عنوان اجاره پرداخت کنید. یک خانه 65 متری در طبقه اول ساختمانی پنج طبقه در خیابان یوسف آباد با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور قیمتی برابر با 50 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 3 میلیون و 500 هزار تومان دارد. همچنین خانه ای 70 متری 17 ساله با دو اتاق خواب با قیمت 60 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 2 میلیون و 200 هزار تومان برای اجاره آماده واگذاری است. این خانه به پارکینگ، انباری و آسانسور مجهز است. به طور کلی برای رهن خانه های قدیمی حدود 30 سال ساخت دربازه 70 الی 80 متر در یوسف آباد به مبلغ 150 میلیون تومان احتیاج دارید. علاوه براین یک خانه 8 ساله و 86 متری دو خوابه در یوسف آباد با پارکینگ، آسانسور و انباری در طبقه سوم ساختمانی چهار طبقه 90 میلیون پیش و ماهانه 3 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در آخر خانه 95 متری با دو اتاق خواب بدون پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه قیمتی برابر با 50 میلیون تومان پیش و ماهانه 4 میلیون و 500 هزار تومان دارد.

رهن و اجاره خانه های بالای 100 متر در یوسف آباد

در منطقه یوسف آباد خانه های بسیار خوبی در این حدود متراژ وجود دارد. یک خانه 107 متری دو خوابه با قدمت 8 سال بین خیابان های مستوفی و ابن سینا مجهز به پارکینگ، انباری و آسانسور قیمتی برابر با 150 میلیون پیش و ماهانه 2 میلیون و 500 هزار تومان دارد. همچنین برای سکونت در خانه ای 4 ساله با متراژ 135 متر در طبقه آخر ساختمانی 5 طبقه دارای 3 اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور باید مبلغ 100 میلیون تومان پیش و ماهانه 5 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. یک خانه 145 متری بازساری شده در یوسف آباد با 38 سال سن و سه اتاق خواب با انباری و آسانسور و بدون پارکینگ قیمتی برابر با 110 میلیون پیش و ماهانه 4 میلیون و 200 هزار تومان دارد. از خانه های عظیم تر این منطقه هم می توان به آپارتمانی 150 متری با سه خواب مستر، دو پارکینگ، انباری، آسانسور و سرایدار در طبقه دوم ساختمانی در بیستون اشاره نمود. این خانه با قیمت 400 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. مورد آخر هم خانه ای 165 متری با سه اتاق خواب، دو پارکینگ، انباری و آسانسور است که با قیمت 500 میلیون تومان برای رهن کامل آماده واگذاری است.

رهن و اجاره خانه های بالای 200 متر در یوسف آباد

خانه های متراژ بالای یوسف آباد اغلب متعلق با خانواده های پرجمعیت است. بنابراین یافتن خانه ای با این متراژ در یوسف آباد کمی سخت است. یک خانه 210متری 6 ساله با سه اتاق خواب مستر، دو پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه قیمتی برابر با 800 میلیون تومان برای رهن کامل دارد.

با توجه به آنچه گفته شد محله یوسف آباد یکی از مطلوب ترین مناطق تهران برای سکونت است. از طرفی قیمت خانه های یوسف آباد گران است. بنابراین در صورتی که توان اقتصادی شما اجازه می دهد، برای سکونت در این منطقه تردید نداشته باشید. در غیر این صورت بهتر است بی گذار به آب نزده و انتخاب های دیگری را آنالیز کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 666

به "چند پیشنهاد برای رهن و اجاره خانه در محله محبوب یوسف آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد برای رهن و اجاره خانه در محله محبوب یوسف آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید