واکنش خلیلزاد به توقف آزادی زندانیان طالبان در افغانستان

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به عدم آزادی زندانیان باقیمانده طالبان توسط دولت افغانستان خواستار آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی شد.

واکنش خلیلزاد به توقف آزادی زندانیان طالبان در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که باوجود چالش هایی که در فرایند صلح وجود دارد فرایند صلح دولت و طالبان در مرحله امیدوار کننده ای قرار گرفته است.

وی مذاکرات بین الافغانی را گامی تاریخی و حیاتی خواند و شرح داد که فرایند صلح به مالکیت و رهبری افغان ها باید زود آغاز شود.

خلیلزاد افزود که رهبران افغان از همه جناح ها باید افغانستان را در اولویت قرار دهند، از اشتباهات گذشته بیاموزند و برای دستیابی به یک توافق سیاسی تلاش کنند.

کننده ویژه آمریکا همچنین تاکید کرد که مذاکرات بین الافغانی راستا انتها دادن به جنگ و آتش بس جامع و پایدار است.

خلیلزاد در حالی بر آغاز زودتر مذاکرات بین الافغانی تاکید دارد که دولت افغانستان مغایر با خواست آمریکا فرایند آزادسازی زندانیان طالبان را متوقف کرده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اعلام این خبر گفت: تا زمانی که طالبان شمار بیشتری از نیروهای دولتی را آزاد نکند دولت نیز 320 زندانی باقیمانده طالبان را آزاد نخواهد کرد.

طالبان آزادی همه زندانیانش را پیش شرط آغاز مذاکرات می داند و این اقدام بیش از گذشته مذاکرات بین الافغانی را به تاخیر می اندازد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 884

به "واکنش خلیلزاد به توقف آزادی زندانیان طالبان در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش خلیلزاد به توقف آزادی زندانیان طالبان در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید