واکنش ایران به شکست آمریکا در کوبا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی کشورهای مستقل و آزادیخواه از جمله کوبا را محکوم کرد و یادآور شد این کشور در قامت حامی اغتشاشات درصدد دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری کوبا برآمده است.

واکنش ایران به شکست آمریکا در کوبا

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در واکنش به شکست برنامه ریزی آمریکا در راه اندازی اغتشاشات سراسری در جمهوری کوبا، این شکست را بواسطه همدلی میان ملت و دولت کوبا دانست و این انسجام را ارزشمند توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه دخالت های آشکار ایالات متحده آمریکا در امور داخلی کشورهای مستقل و آزادیخواه از جمله کوبا را محکوم کرد و خواهان سرانجام فوری تحریم های مالی- مالی و یکجانبه آمریکا علیه کوبا شد.

وی توضیح داد: این تحریم ها با هدف ایجاد نارضایتی در مردم تحمیل شده و ایالات متحده در حالی که عامل اصلی معضلات و مسائل معیشتی مردم کوبا است، در قامت حامی اغتشاشات در این کشور ظاهر شده و با نقض آشکار قوانین مصرح بین المللی، درصدد دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری کوبا بر آمده است.

خطیب زاده اعلام نمود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن اعلام همبستگی با کوبا، مجددا تحریم های غیرقانونی آمریکا که عامل اصلی و مهم تنگناهای معیشتی و مالی فعلی این کشور است را غیر قانونی می داند و اعلام می دارد چنانچه ایالات متحده آمریکا در ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم کوبا صادق است، به تحریمهای نامشروع مالی - مالی خود علیه کوبا که بیش از 6 دهه ادامه داشته، سرانجام دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در سرانجام تاکید نمود: همچنان که اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در روزهای اخیر با شکست روبرو شد، دولت و ملت جمهوری کوبا با مدیریت و تعامل با یکدیگر بر مسائل پیش روی فائق آمده و خیال باطل مداخله کنندگان در امور داخلی کوبا برای نیل به مقصود خود به وسیله بی ثبات سازی این کشور را ناکام خواهند گذاشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1626

به "واکنش ایران به شکست آمریکا در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به شکست آمریکا در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید