هشدار فرانسه به توییتر: یا تابع قانون باش یا ممنوع می شوی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر دیجیتال فرانسه با تبیین نگرانی های این کشور از ارایه اطلاعات غلط به کاربران شبکه های اجتماعی، به توییتر هشدار داد.

هشدار فرانسه به توییتر: یا تابع قانون باش یا ممنوع می شوی

وزیر دیجیتال فرانسه با تبیین نگرانی های این کشور از ارایه اطلاعات غلط به کاربران شبکه های اجتماعی، به توییتر هشدار داد که در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، استفاده از آن ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ژان-نوئل بارو (Jean-Noël Barrot) روز دوشنبه به شبکه رادیویی فرانسه اَنفو (FranceInfo) گفت: اگر توییتر قوانین ما را رعایت نکند و در صورت تکرار تخلف، در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.

روزنامه لو فیگارو نیز گزارش داد که شبکه اجتماعی توییتر با مالکیت ایلان ماسک روز شنبه از رتبه برترین عملکرد اروپایی در برابر اطلاعات نادرست برخط (آنلاین) خارج شده است.

وزیر دیجیتال فرانسه تاکید نمود: توییتر نقش مهمی در حوزه عمومی ایفا می نماید، اما ما نمی توانیم این ریسک را بپذیریم که شبکه ای اجتماعی مانند توییتر به وسیله هواداران اطلاعات نادرست به گروگان گرفته گردد و بنابراین بحث عمومی و دموکراسی ما تحت تاثیر قرار گیرد.

وی اضافه نمود: به همین علت ما قوانین روشنی داریم و توییتر باید از آنها پیروی کند.

چندی پیش نیز فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی، با تصویب لایحه ای، در پی ارایه چارچوبی قانونمند برای فعالیت اینفلوئنسرهای اینترنتی - که تعدادشان در این کشور حدود 150 هزار نفر تخمین زده می گردد - برآمد تا مانع از سوءاستفاده هایی همانند تبلیغ محصولات و خدمات تقلبی گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1950

به "هشدار فرانسه به توییتر: یا تابع قانون باش یا ممنوع می شوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فرانسه به توییتر: یا تابع قانون باش یا ممنوع می شوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید