جاذبه های گردشگری فرانسه (تور ارزان فرانسه)

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، فرانسه جزو معروف ترین و مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری دراروپا به شمار می رود. این کشور آنقدر آشناست که نیازی به تعریف کردن از آن نیست. فرانسه در اروپای غربی قرار گرفته است و دارای آب و هوایی معتدل است. همین آب و هوای لطیف سبب جذب گردشگران زیادی به آن شد. اگرچه مکان های دیدنی فرانسه بسیار متنوع و مشهور هستند؛ اما در این سفر مجازی قصد داریم محبوب ترین جاذبه های توریستی فرانسه را معرفی کنیم؛ پس با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری فرانسه (تور ارزان فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

جاذبه های دنیاگردی فرانسه به همراه آدرس

تور فرانسه به سبب بناهای مشهور آن مانند برج ایفل پاریس، کلیسای نوتردام، خیابان شانزه لیزه و بعلاوه چشم انداز ها طبیعی بکر، همیشه از پرفروش ترین تورهای مسافرتی اروپا برای خانواده ها و دنیاگردان بوده و هست. مجذوب کنندهیت های فرانسه تنها در یک یا دو شهر آن مانند پاریس و مارسی خلاصه نمی گردد. به هر کدام از شهرهای این کشور که سفر کنید، با شگفتانه هایی فوق العاده روبه رو خواهید شد؛ اما مهم ترین مکان های توریستی فرانسه کدامند؟

تماشای های شهر پاریس

سالانه حدود 45 میلیون نفر دنیاگرد از شهر پاریس تماشا می نمایند. وجود برترین و مشهورترین جاذبه های دنیاگردی فرانسه در شهر پاریس باعث شد تا این شهر جزو 10 مرکز پربازدید دنیا از نظر دنیاگردان قرار بگیرد. بعلاوه با وجود 478000 درخت، پاریس لقب سرسبزترین مرکز اروپا را نیز از آنِ خود نموده است.

برج ایفل

مشهورترین و محبوب ترین نماد شهر زیبای پاریس برج ایفل Eiffel Tower است، برجی آهنی با ارتفاع 300 متر که مهم ترین مکان تماشای برای دنیاگردان فرانسه به شمار می رود. این برج بزرگ در میدان شان دو مارس و در کنار رودخانه سن قرار گرفته است. سه طبقه از برج ایفل امکان بازدید دنیاگردان را دارد. هر کدام از طبقات اول و دوم 300 پله دارند ولی برای رفتن به طبقه سوم حتما باید از آسانسور استفاده نمایند. وزن برج ایفل 10000 تُن است و 18038 قطعه این برج با 5/2 میلیون پیچ و مهره به هم متصل شده است. رنگ برج ایفل هر هفت سال یکبار عوض می گردد و برای این کار از 25 کارگر به مدت هجده ماه استفاده کردند. در ابتدای ساخت این برج، مردم نگاه کردن به آن را سبب درد چشم می دانستند وعلاقه ای به آن نداشتند ولی با گذشت سالها برج ایفل به عنوان یک اثر هنری بزرگ شناخته شد. زیبایی های برج ایفل در شب با نورپردازی های زیبا و هنرمندانه و پایکوبی نورهای رنگی بر بدنه آن چند برابر می گردد. برای نورپردازی برج ایفل 3521000 وات برق استفاده می گردد!!

معرفی کامل برج ایفل در لینک روبه رو بخوانید: برج ایفل نماد جنجالی شهر پاریس

آدرس برج ایفل پاریس: Champ de Mars, 5 Avenue Anatole France, 75007 Paris, France

ساعت بازدید از برج ایفل: ساعت 9:30 صبح تا 11 بعداز ظهر

کاخ ورسای فرانسه

کاخ ورسای Palace of Versailles بزرگترین کاخ سلطنتی دنیا است و در نزدیکی شهر پاریس قرار گرفته است. این کاخ از ساختمان های متعدد و زیبایی تشکیل شده است. در محوطه این کاخ بزرگ دریاچه مصنوعی زیبا و چند آبنمای بزرگ قرار گرفته است. مهمترین قسمت کاخ تالارهای آن است که آینه مشهورترین آنها به شمار می آید. در حال حاضر این بنا جزو لیست دنیای یونسکو است و دنیاگردان می توانند به عنوان یک موزه از آن تماشا نمایند. از نظر من تالار اپرای این قصر نیز خیلی زیباست و می توان گفت که در میان ساختمان های سبک اروپایی بی نظیر است. آمارها نشان می دهند که هر سال به صورت میانه 7.5 میلیون نفر از کاخ ورسای تماشا می نمایند.

یکی از سوالات متداولی که در رابطه با کاخ ورسای می پرسند این است که آیا امکان اقامت در آن وجود دارد یا خیر؟ در این باره باید بگویم کهامکان اقامت در کاخ ورسای وجود ندارد بلکه یک هتل به معنای کاخ ورسای در نزدیکی این قصر هست که گاهی با بنای اصلی کاخ اشتباه گرفته می گردد.

آدرس دقیق کاخ ورسای فرانسه: Place dArmes, 78000 Versailles, France

ساعت بازدید از کاخ ورسای: 9:00 تا 5.30 بعد از ظهر

کلیسای نوتردام فرانسه

یکی از مهمترین و زیباترین بناهای مذهبی پاریس کلیسای نوتردام Notre Dame است. قدمت این کلیسای زیبا بیش از هفتصد سال است. هر سال بیش از 13 میلیون دنیاگرد با هر مذهب و آیینی از این کلیسای زیبا تماشا می نمایند. برج های دوقلوی زیبا همراه با گچ بری های منحصربه فرد در کنار ساختمان کلیسا قرار دارند و ارتفاع هرکدام از آنها 69 متر است. ناقوس های متعدد و مختلفی در برجهای نوتردام وجود دارند که در گذشته برای اطلاع رسانی و انجام مرنام مذهبی استفاده می شدند. این کلیسای مشهور در میانه رود سن و در جزیره سیته (تقریبا در وسط شهر پاریس) قرار گرفته است. ساخت کلیسای نوتردام در قرن چهاردهم به سرانجام رسید و دارای یک ناقوس 13 تنی است. این ناقوس در سال چند بار به مناسبت مرنام های خاص به صدا در می آید.

پنجره های کلیسا را با شیشه های رنگی مزین نموده اند و بر آنها تصاویری از مسیح (ع)، گل و عکس هایی نقاشی شده برای آشنایی مردم با موضوعات و داستان های عهد عتیق و عهد نو کشیده شده است. در قسمت ورودی از حیاط به سالن کلیسا 100 مجسمه سنگی که نمادی از پادشاهان فرانسه هستند، قرار گرفته اند بعلاوه در گوشه ایوان اصلی کلیسا 50 مجسمه سنگی با موضوعات مختلف به چشم می خورند.

آدرس کلیسای نوتردام فرانسه: پاریس، خیابان لاسیته

ساعت بازدید از کلیسای نوتردام: 8 صبح تا 7 شب

کاخ الیزه پاریس

در محله سنت اونوره در موازات خیابان شانزه لیزه کاخ الیزه Elysee Palace قرار گرفته است. این کاخ مقر اصلی ریاست جمهوری و تشکیل جلسات هیات وزیران فرانسه است. کاخ الیزه که به سبک معماری کلاسیک فرانسوی در قرن 18 میلادی ساخته شد دارای 3 طبقه است. باغ بزرگی در این کاخ قرار گرفته است که محل برگزاری جشن مشهور باستیل است. در اطراف و نزدیک این کاخ محل اقامت سفیران سایر کشورها قرار گرفته است. در حال حاضر بازدیدنمایندگان می توانند از اتاق ها، تالارها، کتابخانه و باغ ها و فضای سبز کاخ الیزه تماشا نمایند. بد نیست بدانید که مساحت کاخ زیبای الیزه 11,179 متر مربع است و اتاق هایی با معماری های بسیار مجذوب کنندهی دارد که توصیه می کنیم در سفرهای خود به پاریس از آن تماشا کنید.

آدرس کاخ الیزه پاریس: پاریس، خیابان چمپ الیسه، خیابان ماریجنی

ساعت بازدید از کاخ الیزه پاریس: 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

تماشای معروف شهر بوردو در فرانسه

بوردو نیز یکی از شهرهای فرانسه است که در چند سال گذشته مورد توجه دنیاگردان قرار گرفته و کم کم در حال مشهور شدن است، در این شهر تماشای هایی چون کلیسای نوتردام، سالن تئاتر شهر، پل د پییر و... وجود دارند که یکی از معروفترین آنها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

دروازه بوردو در پاریس

در محل دروازه قدیمی شهر پاریس دروازه بوردو Bourgogne Gate که به در کبود هم مشهور است، بنا شده که به شکل یک قوس مربعی آن را ساخته اند. در ابتدای ساخت این دروازه، با دو در کناری احاطه می شد و بعد از آن دو ستون به کناره های آن اضافه کردند تا شکل مربع کامل تر گردد. مردم فرانسه دروازه بوردو را به دروازه کبود می شناسند. در سال 1750 آغاز به ساخت دروازه بوردو کردند و هنوز هم از آن استفاده می گردد.

آدرس دروازه بوردو فرانسه: Place Bir-Hakeim, 33000, Bordeaux, France

تماشای های شهر لیون فرانسه

شهر لیون مملو از کوچه های باریک، کلیساها، موزه ها و فضاهای سبز است که پاتوق خوبی برای دنیاگردان در فصل تابستان محسوب می شوند. از جاذبه های توریستی شهر لیون فرانسه می توان به نقاشی های آن اشاره نمود. این شهر حاصل هنرمندی نقاشان معروف دنیا مانند ماتیس، سزان، پیکاسو، مونه، گوگن است که در موزه ها و گالری ها در معرض دید عموم قرار دارند. موزه اشیای باستانی گالو رومان (Gallo-Roman)، مرکز هنر معاصر لاکاریوس (la Croix Rousse) و موزه هنر افریقایی از دیگر مکان های مجذوب کننده شهر لیون هستند.

تماشای های شهر نیس فرانسه

نیس آفتابی ترین شهر فرانسه است، طبیعت زیبای این شهر الهام بخش نقاشان بزرگ دنیا بوده و هست. این شهر را می توان مرکز هنری فرانسه نامید. در خیابانهای منطقه سیمِز (Simeiz) دو موزه معروف موزه ماتیس (Matisse Museum) و موزه مارک شاگال (Marc-Chagall) قرار دارند. موزه هنرهای زیبای ژول شر که شامل مجموعه ای از آثار نقاشان گوناگون است، موزه هنرهای معاصر و موزه هنر آسیایی از دیگر مکانهای تماشای شهر نیس هستند.

قلعه تپه نیس فرانسه

در وسط شهر ساحلی و قدیمی نیس تپه ای قرار گرفته است که روی آن یک قلعه ساخته اند. بنای قلعه نیس Castle Hill مربوط به چند قرن قبل است و حتی شاید پیش از تشکیل خود شهر نیس این تپه وجود داشته است. وجود قلعه تپه نیس دلیلی بر وجود تاریخ غنی شهر نیس می باشد. بنای قلعه تاریخی شهر نیس به گونه ای تاریخ مصور شهر به شمار می آید، وجود بقایای کلیسای قدیمی نیسکه متعلق به قرن 15 میلادی است، از مهمترین جاذبه های تاریخی شهر نیس می باشد. ارتفاع قلعه تاریخی نیس به 92 متر می رسد و تنها راه برای رفتن به بالای قلعه آسانسوری است که بعدها ساخته شد تا مردم بتوانند از زیبایی های قسمتهای بالای قلعه بهره ببرند.

قصر شاتو دو ویلاندری فرانسه

در مرکز فرانسه یک قلعه و قصر باشکوه در شهر ویلاندری قرار گرفته است که محل دیدارهای مهم فیلیپ دوم (پادشاه فرانسه) و ریچارد یکم (پادشاه انگلیس) است. این منطقه میزبان پیمان صلح بین فرانسه و انگلیس بود. عظمت و شکوه قصر شاتو دو ویلاندری Chateau de villandry در کنار باغ های سبز اطرافش سبب معروفیت دنیای این ناحیه شده است ودنیاگردان بسیاری هر سال از این منطقه تاریخی تماشا می نمایند.

آدرس شاتو دو ویلاندری فرانسه: 3 Rue Principale, 37510 Villandry, France

ساعت بازدید از کاخ شاتو دو ویلاندری فرانسه: 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

سایر تماشای های معروف کشور فرانسه

تا اینجا بعضی از برترین تماشای های شهرهای معروف فرانسه را به شما عزیزان معرفی کردیم اما در ادامه بعضی از دیگر تماشای های فرانسه را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا کمی بیشتر با مجذوب کنندهیت های این کشور زیبا آشنا شوید.

باغ ژیورنی پاریس

در 80 کیلومتری شمال پاریس، تقریبا شمال فرانسه روستای کوچک و زیبای ژیورنی (Giverny) قرار گرفته است که کلود مونه (Claude Minet) نقاش معروف در اینجا متولد شده است. تماشای ویلا و باغ ژیورنی لذتی توصیف نشدنی دارد. منزل شخصی کلود مونه تبدیل به کارگاه نقاشی شد تا برترین سوژه نقاشی برای کارگاه های آموزش هنر باشد. مقبره کلود مونه در کلیسای این روستا قرار گرفته است.

باغ ژیورنی متشکل از دو بخش است، باغ گل کلوس نورماند (Clos Normand) و باغ آبی (Water Garden). در قسمت دیگر این باغ، آبنما و برکه ای زیبا وجود دارد که نام آن برکه لی لی است و چشم انداز ای چشم نواز و زیبا و آرامش بخش را در باغ به وجود می آورد. این باغ و روستا برترین مکان تفریحی در فصل گرما است. در گذشته نیز از این روستا برای تعطیلات تابستانی اشراف زادگان استفاده می شد.

آدرس باغ ژیونی فرانسه: 84 Rue Claude Monet, 27620 Giverny, France

ساعت بازدید از باغ ژیونی فرانسه: ساعت 9.30 صبح تا 6 بعد از ظهر

غارهای لاسکو در فرانسه

در جنوب غربی فرانسه مجموعه ای از چند غار با سنگ نگاره هایی متعلق به دوران پارینه سنگی وجود دارد. بزرگترین این غارها لاسکو Lascaux Cave است و اصلی ترین غار مجموعه محسوب می گردد. مسیر جریان آب زیرزمینی با طول چند صد متر تا چند هزار متر در این غارها به چشم می خورند. غارهای لاسکوا تا سالها به وسیله گسل های متعدد مسدود و غیر قابل عبور بودند اما امروز این مشکل حل شده تا دنیاگردان بتوانند از نقش ها و غارنگاره های ماقبل تاریخ آن تماشا نمایند. بر اساس تقسیم بندی غارشناسان قسمت های مختلف غار با نام اتاق یا تالار مجزا می شوند که در غار لاسکوا نام هر اتاق از نام کاشف آن و برگرفته از نقوش قدیمی انتخاب شدند.

پل میلائو فرانسه

در جنوب فرانسه بین دو رودخانه تان و دوربی، شهر کوچک میلائو Millau Bridge قرار گرفته است. این شهر یکی از اصلی ترین مراکز دنیاگردی و ورزشی فرانسه است. در میلائو یک پل کابلی در دهانه رودخانه تارن قرار گرفته است که یکی از تماشای ترین منطقه ها فرانسه محسوب می گردد. ارتفاع این پل بتنی 270 متر و طول آن بیش از 50 کیلومتر است. بلندترین پایه پل میلائو 343 متر ارتفاع دارد که از برج ایفل 19 متر بلندتر است. شاید روزی فرانسوی ها تصور نمی کردند که بتوانند سازه ای بلندتر از برج ایفل بسازند ولی این پل توانایی شگفت دیگری از معماران فرانسوی بود.

آدرس پل میلانو فرانسه: Viaduc de Millau, 12400 Millau, France

جزایر پولی نزی فرانسه

جزایر پلی نزی Polynesia جزو مکانهایی است که هنوز به دلیل بازدید کمتر دنیاگردان بکر و دست نخورده به جای مانده و درواقع جزایر پولی نزی مجموعه ای از 118 جزیره طبیعی و رویایی است. بومی های این جزایر به خوبی انگلیسی صحبت می نمایند و بسیار مهمان نواز و شاد هستند. بزرگترین جزیره این منطقه تاهیتی (Tahiti) نام دارد که به جزیره عشق معروف است. این جزیره ساحلی زیبا و کوه های بلند و سرسبزی دارد. سواحل کم عمق، آب های تمیز و شفاف که در کنار ماهی های رنگارنگ و دلفین ها به آرامی شنا می نمایند، تجربه ای بی نظیر در یک سفر به یاد ماندنی خواهند بود. غواصی و سایر تفریحات آبی در این منطقه مجذوب کنندهیت خاصی دارند. جزیره بورابورا (Bora Bora Islands) هم در این مجموعه قرار گرفته است و با اینکه کوچک است، اما جزو منحصربه فردترین جزایر توریستی دنیا محسوب می گردد. خانه های کوچکی مخصوص اسکان دنیاگردان در این جزیره ساخته شده است زوج های جوان را برای گذراندن ماه عسل به سمت خود می کشانند تا از فضای زیبا و رمانتیک آن بهره ببرند. اگر به این منطقه سفر می کنید از خوراکی ها و غذاهای خوشمزه آن نگذرید!

در بیشتر غذاها و حتی نان های جزایر پولینسیا از میوه های مختلف استفاده می گردد. استفاده از میوه های تازه طعم غذاها و شیرینی های مردم پلی نزی را متفاوت نموده است.

قلعه مونت سن میشل فرانسه

در قرن هشتم میلادی جزیره ای در سواحل شمال غربی فرانسه و در کنار رودخانه کوئنون قلعه ای به نام قلعه مونت سن میشل Mont Saint Michel بنا شد که حالا یکی از نمادهای کشور فرانسه است و هر سال بیش از 3 میلیون دنیاگرد از آن تماشا می نمایند. بعد از برج ایفل این جزیره پرطرفدارترین جاذبه دنیاگردی در فرانسه است. سطح جزیره 92 متر بالاتر از سطح دریاست و در گذشته به عنوان یک دژ مستحکم از آن استفاده می شد. دلیل اهمیت برج آن است که هیچ کدام از نیروهای مهاجم به فرانسه نتوانستند به این قلعه تجاوز نمایند چراکه جذر و مد دریاچه اطراف قلعه مانع از ورود و پیشروی نیروها می شد. توجه داشته باشید ورود به قسمت بالای برج برای عموم آزاد نیست.

جزیره کورسیکا در کشور فرانسه

جزیره کورسیکا Corsica یا کورس (Corse) در جنوب شرقی فرانسه قرار داد و یکی از مقاصد محبوب دنیاگردی در فرانسه است. این جزیره چهارمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به شمار می رود. طبیعت بی نظیر و خیابانهای تاریخی و زیبای جزیره به همراه سواحل درخشان و آرام سبب شده است تا هر سال دنیاگردان زیادی به این منطقه بیایند و سفری به یادماندنی را تجربه نمایند. جزیره کورسیکا بین دو جزیره ایتالیایی قرار گرفته است و همین امر سبب تاثیر فرهنگ ایتالیایی بر آداب و رسوم بومیان جزیره شد. از جالب ترین ویژگی های جزیره کورسیکا استفاده ساکنان آن از گویش کورسی است که از گویش های اصلی فرانسه به شمار می آیند. سخن خبرنگاران

فرانسه تماشای های متعددی را در خود جای داده است و هر شهرش به گونه ای خاص این جاذبه های فوق العاده را به نمایش می گذارد اما ما در این سفر مجازی کوشش کردیم تا از میان میلیون ها تماشای این کشور، برترین ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. نظر شما درباره فرانسه چیست؟ آیا تا به حال از این کشور تماشا نموده اید؟

منبع: فاینداتور
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1884

به "جاذبه های گردشگری فرانسه (تور ارزان فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری فرانسه (تور ارزان فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید