قدیمی ترین نقاشی انسان نئاندرتال پیدا شد، عکس

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دیجیاتو نوشت: بیش از 57 هزار سال قبل، گروهی از انسان های دوران پارینه سنگی در غاری از فرانسه، انگشتان خود را به صخره ها فشار دادند و با کشیدن نقاشی هایی آن را به یک بوم نقاشی تبدیل کردند. به طور دقیق تعیین نیست که آن ها سعی داشتند چه داستانی را روایت نمایند، اما این آثار اکنون به یکی از قدیمی ترین هنرهای نئاندرتال ها تبدیل شده که تا به امروز به وسیله انسان ها کشف شده است.

قدیمی ترین نقاشی انسان نئاندرتال پیدا شد، عکس

غاری که محققان این نقاشی ها را در آن پیدا کردند، در زیر حومه شهر لوآر ولی، فرانسه قرار گرفته است. دانشمندان در مطالعه خود که به وسیله مجله PLOS One منتشر شده، این علائم را تجزیه وتحلیل نموده و آن ها را با سایر علائم موجود در سراسر دنیا مقایسه کردند.

شواهد نشان دهنده آثار هنری نئاندرتال

آن ها نه تنها تشخیص دادند که این آثار به وسیله انسان ها ساخته شده اند، بلکه با آنالیز لایه های رسوبی غار متوجه شدند که دهانه آن حداقل برای 57 هزار تا 75 هزار سال پیش مدفون بوده است. زمان اعلام شده، به مدت ها قبل از آن مربوط می گردد که به عقیده دانشمندان، انسان خردمند به این قسمت از اروپا قدم بگذارد. براساس این موضوع و بعلاوه ابزارهایی که در سراسر غار پیدا شده، دانشمندان ادعا نموده اند که نقاشی ها به وسیله نئاندرتال ها کشیده شده اند.

این نوع از کشفیات نه تنها به دلیل نمایش قدیمی ترین آثار کشف شده اهمیت دارند، بلکه در مقابل این نظریه قرار می گیرند که در آن ها گفته شده نئاندرتال ها ضعیف و احمق بوده اند.

غار اشاره شده در این گزارش، اولین بار در سال 1846 کشف شد. چندین سال بعد، در سال 1912 غار به درستی حفاری شد و مجموعه ای از ابزارهای سنگی و استخوان های گاومیش کوهان دار در داخل آن پیدا شد که نشان می داد شکارچیان دوران پارینه سنگی به این مکان رفته اند. محققان تا دهه 1970 نقاشی های نئاندرتال را ندیده بودند. اکنون پس از گذشت چندین دهه، تعیین شده که این آثار احتمالاً چه زمانی ساخته شده اند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1961

به "قدیمی ترین نقاشی انسان نئاندرتال پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین نقاشی انسان نئاندرتال پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید