نکات آشپزی حرفه ای برای زنان خوش سلیقه!

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بسیاری از زنان ایرانی به آموزش آشپزی علاقه دارند و هنر آشپزی ایرانی را نیز دارند. اما آیا به نکات آشپزی برای بالا بردن کیفیت کار خود فکر نموده اید؟

نکات آشپزی حرفه ای برای زنان خوش سلیقه!

مطمئنا شما هم به عنوان یک بانوی ایرانی دوست دارید غذای خوشمزه ای بپزید اما ممکن است زمان کافی برای انجام آن را نداشته باشید. با رازهای آشپزی که به شما می گوییم می توانید در پخت غذاها سریع تر پیش بروید.

1- بیرون آوردن دانه های انار از پوست

قاشق چوبی به مدت چند ثانیه می تواند دانه های انار را بیرون آورد. انار را نصف کنید و روی هر تکه با یک قاشق چوبی ضربه بزنید. تمام دانه ها در ظرف چند ثانیه درظرف شما قرار می گیرند.

2- رنده کردن کره

اگر دوست دارید که کره را بر روی نان تست بپزید، آن را قبل از اینکه در فریزر بگذارید، رنده کنید. با این کار کره به راحتی روی نان پخش می گردد.

3- خمیر در مایکروویو سریعتر ور می آید

اگر خمیر شما خیلی آرام ور می آید و این برای شما حوصله سر بر است. می توانید یک فنجان آب پر را در مایکروویو قرار دهید و درجه آن را زیاد کنید تا زمانی که آب بجوشد.

سپس روی خمیر را بپوشانید و آن را داخل مایکروویو که آب گرم در آن وجود دارد، بگذارید و در آن را ببندید. این یکی از رازهای آشپزی است که باعث می گردد هوای گرم افزایش حجم خمیر را سریعتر کند.

4- تخم مرغ را در کیسه آب پز کنید

یکی دیگر از رازهای آشپزی آب پز کردن سریع تخم مرغ است برای این کار می توانید یک تکه کره را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و تخم مرغ را در آنجا بشکنید. سپس کیسه را با یک نوار پلاستیکی نزدیک به تخم مرغ قرار گره بزنید تا شکل آن حفظ گردد. تخم مرغ را به مدت 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید.

5- یک راه سریع برای سبزی خرد کردن

سبزی هارا در هم پیچیده و آنها به سرعت خرد کنید، سبزی های پهن برگ را به راحتی می توانید با این روش خرد کنید.

6- موز شکلاتی درست کنید

اگر به شیرینی و موز علاقه دارید، این قطعا مورد توجه شما قرار می گیرد. برای این کار به یک موز، سرنگ، نی و چند تکه شکلات احتیاج دارید. نی را در مرکز موز فرو ببرید و داخل موز را خالی کنید، سپس شکلات را آب نموده و آن را با سرنگ بکشید و درون موز بریزید و موز خود را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. موز شکلاتی شما آماده خوردن است.

7- درست کردن بستنی فقط با موز

چند موز را پوست بکنید و آنها را به قطعات کوچک خرد کنید، سپس آنها را در یک کاسه عمیق بریزید و به مدت 1 الی 2 ساعت در فریزر قرار دهید. بعد موزها را را به طور کامل با هم مخلوط نموده و نوش جان کنید و از این رازهای آشپزی جذاب لذت ببرید!

8- باز کردن درب ظرف شیشه ای

اگر شما نمی توانید درب شیشه را باز کنید، سعی کنید این کار را با دستکش پلاستیکی انجام دهید. یا فقط یک نوار پلاستیکی روی درب قرار دهید و آن را باز کنید.

9- تخم مرغ آب پز را سریع پوست بکنید

این یکی از رازهای آشپزی است که بیشتر مردم آن را دوست دارند. اگر می خواهید به سرعت یک تخم مرغ آب پز را پوست بکنید، آن را در یک لیوان آب یا یک شیشه کوچک آب بگذارید و چند ثانیه آن را تکان دهید. بفرمایید، تخم مرغ شما پوست کنده است!

10- نوشیدنی خود را در 15 دقیقه سرد کنید

یک بطری نوشیدنی را در یک حوله بپیچید و آن را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سریعا خنک گردد.

11- به راحتی آبمیوه تازه بگیرید

اگر می خواهید آب میوه تازه بخورید، اما آبمیوه در دسترستان نیست، سعی کنید این ترفند را اجرا کنید. سر یک بطری پلاستیکی را ببرید. سپس یک سوراخ کوچک در پوست نارنگی ایجاد کنید و سر بطری را در آن فرو کنید. حال نارنگی را به خوبی فشار دهید، با این کار آب نارنگی در سر بطری جمع می گردد و می توانید آن را بنوشید.

12- جلوگیری از چسبیدن ماهی به تور کباب

اگر می خواهید ماهی کباب کنید و نگران هستید که به تور کباب بچسبد پس به یکی دیگر از رازهای آشپزی توجه کنید. برای برطرف این مشکل می توانید چند برش لیمو را روی تور بگذارید و سپس ماهی را روی آن قرار دهید. با این کار علاوه بر خوش طعم شدن از چسبیدن ماهی به تور کباب جلوگیری نموده اید.منبع: setare.com
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1022

به "نکات آشپزی حرفه ای برای زنان خوش سلیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات آشپزی حرفه ای برای زنان خوش سلیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید