تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به کنز؛ استرالیا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اگر به سواحل شنی سفید رنگ، آب های شفاف فیروزه ای، دیوارهای مرجانی، آب و هوای استوایی، طبیعتی زیبا به همراه فرهنگی خاص علاقمند هستید، کنز برای شما ساخته شده است. به طور کلی شالوده اصلی اقتصاد شهر کنز را گردشگری تشکیل می دهد، به گونه ای که چهارمین مقصد مورد علاقه گردشگران خارجی در استرالیا محسوب می گردد. خوشبختانه کنز نسبت به دیگر شهرهای بزرگ استرالیا مقرون به صرفه تر است. مطلب پیش رو را برای سفری 5 تا 7 روزه به این شهر تدارک دیده ایم.

تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به کنز؛ استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 6:30+

زبان رسمی: انگلیسی با گویش استرالیایی

واحد پول: دلار استرالیا

نوع برق شهری: 230 ولت/ 50 هرتز با سوکت نوع I

کد کشور: 61+

کد شهری: 7

شماره اضطراری (پلیس، اورژانس، آتشنشانی): 000 (سه صفر)

شماره دفتر اطلاعات توریستی: 3588 4051 7 61+

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه کنز (CNS)

شرایط آب و هوایی

به علت قرار گرفتن کنز در منطقه ای گرجهتی، این شهر برای هوای گرم و نمناک، اما خوش آیندش معروفیت دارد. از ماه نوامبر تا مارس زمان خوبی است تا هم به خاطر هوای عالی و هم به خاطر تماشای حیات وحش بی شمار درون خشکی و آب از این شهر بازدید کنید. دمای آب های این ناحیه نه خیلی داغ و نه خیلی سرد، بلکه ولرم و معتدل است. اگر چندان هوادار هوای گرم نیستید، ماه ژوئن یا همان حدود که دمای هوا کمی کاهش پیدا می نماید، زمان مناسبی برای سفر خواهد بود. بارش سنگین باران از ماه ژانویه تا مارس اتفاق می افتد، اما خوشبختانه تنها در شب؛ بنابراین این موضوع احتیاج شما به چتر را در روز کاهش می دهد.

برترین زمان برای رزرو هتل

از ماه اکتبر تا مارس هوا مرطوب است؛ بنابراین در این مدت می توانید اتاق هتل ها و بلیت پرواز را با قیمت هایی ارزان تر تهیه کنید. اگر برنامه ریخته اید که در نیمه دیگر سال از این شهر بازدید کنید، باید بدانید به علت ازدیاد توریستان چه قیمت هتل ها و چه نرخ بلیت های پرواز مقداری افزایش می یابد.

هزینه های مرسوم

هاستل (خوابگاه)

اتاق های اشتراکی در کنز کاملا ارزان هستند و محدوده قیمتی بین 17 تا 30 دلار استرالیا به ازای هر شب اقامت دارند. اتاق های خصوصی به ازای هر شب اقامت هزینه ای بین 60 تا 90 دلار استرالیا در بر دارند و گاهی اوقات شامل حمام هم می شوند.

اقامت در انواع هتل

هتل های این شهر به طور کلی نسبت به دیگر همتایان خود در شهرهای بزرگ دیگر استرالیا قیمت های ارزان تری دارند. با این وجود در فصول پر توریست باید انتظار قیمت های بالاتری را داشته باشید. لیست میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به توضیح زیر است:

1 ستاره 17 تا 55 دلار استرالیا

2 ستاره 17 تا 95 دلار استرالیا

3 ستاره 21 تا 195 دلار استرالیا

4 ستاره 30 تا 368 دلار استرالیا

5 ستاره 221 تا 337 دلار استرالیا

میانه قیمت مواد غذایی

صبحانه ارزان: اگر دنبال میل کردن صبحانه ای لذیذ هستید، می توانید در بیرون از هتل هر جایی را برای این کار انتخاب کنید (6 تا 12 دلار استرالیا).

ناهار ارزان: برترین زمان برای میل کردن پیتزا در این شهر وعده ناهار است (8 تا 18 دلار استرالیا).

شام ارزان: گزینه های بین المللی و محلی زیادی برای شام وجود دارد. فقط به خاطر داشته باشید اگر قبل از ساعت 7:30 اقدام به میل کردن شام کنید، می توانید تخفیف خوبی بگیرید (12 تا 25 دلار استرالیا).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، با توجه به نوع غذایمورد علاقه (غذای غربی یا آسیایی)، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 97 و77 دلار تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس اندازه کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

اتوبوس شاتل از فرودگاه تا مرکز شهر

15 تا 17 دلار

تاکسی از فرودگاه تا کنز

25 تا 35 دلار

هر 3 کیلومتر جابجایی با تاکسی در شهر

11 تا 15 دلار

اتوبوس در سطح شهر

3.75 دلار

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

پکیج ویژه تهیه کنید

جاذبه های فراوانی در کنز وجود دارد که می توانند پس انداز شما را به راحتی تمام نمایند. اما اگر در تورهای یکی از شرکت های مربوطه ثبت نام کنید، می توانید تا حد زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

برای هزینه اتاقتان کار کنید

شاید این پیشنهاد کمی ناجور به نظر برسد، اما اگر به تنهایی سفر می کنید، می تواند مفید باشد. کنز برای توریستان یکی از برترین شهرها برای کار کردن محسوب می گردد. هاستل ها معمولا همواره کارکنان نو استخدام می نمایند؛ بنابراین می توانید با یک شیفت کار کردن، هزینه اتاقتان را تأمین کنید.

غذای ارزان میل کنید

غذا خوردن در بیرون معمولا گران است، با این وجود تعداد زیادی مغازه ساندویچی در اطراف وجود دارد که می توانند اندازه هزینه هایتان را پایین نگه دارد. در هر صورت رستوران ها قیمت های نسبتا بالایی دارند.

جاذبه ها

دیوار بزرگ مرجانی

زمانی که در کنز هستید، به هیچ وجه بازدید از دیوار بزرگ مرجانی را از دست ندهید. اگر زیاد در این شهر نمی مانید، می توانید در تورهای بازدید از این ناحیه شرکت کنید. حدود 90 دقیقه طول می کشد تا برسید، اما کارکنان خوش برخورد صبح را با چای از شما پذیرایی و در بدو ورودتان نیز امکانات غواصی را برایتان فراهم می نمایند. این دقیقا همان چیزی است که از سفر به استرالیا انتظار دارید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش، ساحل دوستان، عاشقان طبیعت، به همراه دوستان، زوج های جوان، تجربه ای مانند یک محلی

نکته ها:

  • تورها تا ساعت 9:30 صبح از کنز خارج نمی شوند؛ بنابراین بهتر است با خیال راحت صبحانه تان را میل کنید، زیرا روزی طولانی در پیش رو خواهید داشت.
  • خودتان حوله به همراه داشته باشید.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به طور منظم غذا میل کنید، بهتر است مقداری تنقلات مانند آجیل و پسته و شکلات به همراه داشته باشید.

راه آهن خوش چشم انداز ی کوراندا (Kuranda)

اگر قرار است در طول عمرتان تنها یک بار با قطار سفر کنید، پیشنهاد ما استفاده از خط آهن کوراندا است که از میان قدیمی ترین جنگل استوایی دنیا، یعنی پارک ملی بارون جورج، عبور می نماید. در طول این جهت همزمان با عبور از تونل ها و پل های خوش چشم انداز به سوی کوه ها، آبشارهای شگفت انگیزی را به تماشا خواهید نشست. به هیچ وجه در سفر به کنز از چنین تجربه ای غافل نشوید.

مناسب برای: سفرهای لوکس، تک نفره، به همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان طبیعت

نکته :

  • اگر می خواهید به این شیوه سفر کنید، بهتر است برای داشتن تجربه ای مضاعف، بلیط گلد کلاس تهیه کرد که شامل انواع نوشیدنی، جایگاه اختصاصی و مقداری غذا می گردد.

پناهگاه پروانه های استرالیایی

پناهگاه مذکور درست در کنار بازارهای میراث کوراندا قرار گرفته است و فرصت تماشای بیش از 1,500 گونه مختلف پروانه گرجهتی شامل بال پرنده ای کنزی را برایتان فراهم می نماید. بدون شک تماشا زیبایی های بومی کوئینزلند در یک مکان تجربه ای شگفت انگیز است که نباید از دست داد.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، خانوادگی، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • شما می توانید بدون هیچ هزینه اضافی در یکی از تورهای راهنمای 30 دقیقه ای شرکت کنید.
  • پس از تماشای این پناهگاه می توانید سری به بازارهای میراث کوراندا بزنید و مشغول خرید شوید.

بازارهای شبانه

بازارهای شبانه درست در کنار تئاتر Esplanade قرار دارند. این بازارها از ساعت 4:30 عصر تا 11 شب باز هستند و اگر اهل شب زنده داری و جستجو باشید، محیط جذابی برای شما هستند. انواع هنرها و صنایع دستی محلی، سوغاتی، صابون محلی، آبنبات و اجناس متنوع دیگر در این مکان به فروش می رسد. احتمالا با حتی 1 تا 2 ساعت گشت و گذار در چنین مکانی هم دست خالی بر نخواهید گشت.

مناسب برای: خوش خوراک ها، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، عاشقان خرید، خانوادگی

نکته ها:

  • اگر احساس گرسنگی کردید، خبر خوب اینکه چندین غرفه غذایی در این بازار وجود دارد.
  • ممکن است در طول شب هوا کمی سرد گردد، بهتر است لباس اضافه به همراه داشته باشید.

تورهای بالون هوای داغ کنز

یکی از متفاوت ترین تجربه های سفر به کنز بالون سواری است. این تورها که از ساعت 4 صبح آغاز می شوند راهی عالی برای آغاز باشکوه روز هستند. در طول این مدت سوار بر بالون های هوای داغ از بالای فلات گرجهتی آترتون عبور می کنید و پس از آن در ساعت 9:30 صبح برای میل کردن صبحانه فرود می آیید. چنین تجربه ای هم برای بزرگسالان و هم برای بچه ها رویایی و فراموش نشدنی خواهد بود. بدون شک منظره ها زیبایی که در طول جهت و از منظری متفاوت مشاهده می کنید ارزشش را خواهد داشت.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای لوکس، به همراه دوستان، زوج های جوان، خانوادگی، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • بهتر است به صورت آنلاین و از قبل ثبت نام کنید.
  • در طول صبح هوا کمی سرد است؛ بنابراین لباس مناسب به همراه داشته باشید.
  • گرداننده این تورها شما را از هتل محل اقامتتان همراهی می نماید و چند ساعت بعد شما را به همانجا بر می گرداند.

تالاب شنای گردشگاه کنز (Cairns Esplanade Swimming Lagoon)

این گردشگاه و تالاب با 4 هکتار وسعت در مرکز شهر قرار گرفته است و مکانی عالی برای برنزه کردن، استراحت کنار آب، تماشای منظره ها کوهستانی اطراف کنز یا شنا کردن در آب های شفاف فیروزه ای به شمار می رود. برای کسانی که دوست دارند به انجام چنین سرگرمیاتی بپردازند و در عین حال نمی خواهند از شهر خیلی دور شوند، این مکان بسیار مناسب است.

مناسب برای: تجربه ای مانند یک محلی، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، خانوادگی، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • اگر به باربیکیو و کباب کردن علاقمند هستید، چندین مکان مخصوص این کار در اطراف تالاب تعبیه شده است.
  • در صورتی که کودک به همراه دارید، آن ها می توانند در زمین های بازی این اطراف به آب بازی مشغول شوند. پس این گردشگاه برای بچه ها هم مناسب است.
  • همواره چندین نگهبان برای ایجاد امنیت در این مکان وجود دارد؛ بنابراین می توانید با خیال راحت از سرگرمی خود لذت ببرید.

گردشگاه بورد واک (Boardwalk)

اگر روز آخر سفرتان به این شهر باشد و دوست دارید با خیال راحت با آن وداع کنید، برترین راه پیشنهادی ما قدم زدن در طول گردشگاه بوردواک و تماشای منظره ها آرامش دهنده اطراف است. شما می توانید در طول این جهت از تماشای منظره های جادویی تالاب و کوه لذت ببرید و حتی مقداری اطلاعات از تاریخ مردم بومی این شهر کسب کنید. از آنجایی که قرار است پس از آن سوار هواپیما شوید و چندین ساعت را در آن بگذرانید، می توانید با نهایت آرامش خودتان را برای این کار آماده کنید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه ای مانند یک محلی، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، خانوادگی، عاشقان طبیعت

نکته :

  • تعداد زیادی رستوران، کافه و بستنی فروشی در طول برودواک وجود دارد.

باغ گیاه شناسی کنز

باغ گیاه شناسی کنز بیش از 4,000 گونه گیاه گرجهتی را در خود نگه می دارد. مجموعه بامبو از آن دست مواردی است که حتما باید ببینید. علاوه بر این ها، گیاهان گرجهتی که زمانی منبع غذایی و دارویی مردم بومی محسوب می شد از جذابیت های دیگر این باغ به شمار می فرایند. اگر به گیاهان و طبیعت علاقمند هستید به احتمال زیاد از این مکان خوشتان خواهد آمد.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه ای مانند یک محلی، سفرهای تک نفره، خانوادگی، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، خانوادگی، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • ورود به باغ رایگان است.
  • درهای این باغ در ساعت 7:30 صبح به روی عموم باز می شوند.
  • اغلب جهتهای پیاده روی در این باغ دارای جهت مخصوص ویلچر هستند.

گالری سامورایی استرالیا

درست است که در سرزمین آفتاب تابان، یعنی ژاپن نیستیم، اما این علت نمی گردد که نتوانیم از نزدیک با فرهنگ های سنتی این کشور آشنا شویم. با بازدید از گالری سامورایی در کنز چند صد سال در تاریخ به عقب خواهید رفت و با فرهنگ بی نظیر این جنگجویان نام آور آشنا خواهید شد. تماشای مجموعه قدیمی از مصنوعات ژاپنی، شمشیرهای سامورایی مشهور به کاتانا، لباس های سنتی و دیگر مصنوعاتی که بعضی از آن ها صدها سال قدمت دارند، دلایل خوبی برای بازدید از این موزه به شمار می فرایند. اگر به تاریخ و فرهنگ ژاپنی علاقمند هستید، به هیچ وجه تماشای این گالری و مجموعه های بی نظیر آن را از دست ندهید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، سالمندان، عاشقان معماری و هنر

نکته ها:

  • حتما از شمشیر قدیمی قرن نوزدهمی مشهور به تاچی تماشا کنید.
  • بعضی از آثار به نمایش گذاشته در این گالری برای فروش هستند.

تور Reef Magic Cruises

اگر قرار است تنها در یک تور به همراه کودکتان شرکت کنید، تور Reef Magic Cruises پیشنهاد ما به شما است. این تور یکی از برترین تجربه های غواصی با لوله تنفسی (اسنورکل) در کنز محسوب می گردد که شما را برای غواصی در میان صخره های دریایی همراهی می نماید. کل اعضای خانواده می توانند دست کم 5 ساعت از زمانشان را مشغول غواصی در میان آب های شفاف شوند، با ماهی های رنگارنگ در تعامل باشند و از تماشای دنیای حیرت انگیز زیر آب لذت ببرند. مگر هدف شما برای سفر به استرالیا غیر از این است؟

مناسب برای: عاشقان طبیعت، زوج های جوان، خانوادگی، به همراه دوستان

نکته :

  • این تورها بعلاوه یکی از برترین فرصت های شنای اسکوبای (نوعی وسیله تنفسی) دنیا را در اختیار شما می گذارد. مربیان، بسیار شکیبا و پاداش های که می گیرد با ارزش هستند.

آبشارهای کوچک کریستال (Crystal Cascades)

آبشارها در هر سفری تقریبا پای ثابت لیست ما هستند. این آبشارهای زیبا و کوچک به همراه درختان معلق و حوضچه ای زیر آن یکی از برترین نقاطی هستند که در سفر به کنز می توانید پیدا کنید. برای رسیدن به این گنجینه پنهان در دل منطقه ها جنگلی باید حدود 30 دقیقه از کنز به سمت آن رانندگی و حدود 1.5 کیلومتر جهت سنگفرش شده در میان جنگلی استوایی (بارانی) را طی کنید. در طول این جهت می توانید پنج یا شش آبشار با استخرهایی از آب بیابید. اگر دنبال کسب آرامشی ناب در میان محیطی سرسبز و آبی هستید، بازدید از این آبشارها را نباید فراموش کنید.

مناسب برای: تجربه ای مانند یک محلی، عاشقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای لوکس، به همراه دوستان، خانوادگی، زوج های جوان

نکته ها:

  • هیچ گونه سیگنال تلفنی در این ناحیه وجود ندارد.
  • اگر به باربیکیو یا کباب علاقمند هستید، امکاناتی برای این کار فراهم شده است.
  • می توانید برای تماشای ماهیان بزرگی که در زیر این آبشارها و درون حوضچه ها زندگی می نمایند، هنگام شنا عینک مخصوص به چشم بزنید.
  • همراه داشتن مواد دفع نماینده حشرات، دوربین عکاسی، کلاه آفتاب گیر، ضد آفتاب، لباس شنا و حوله را نباید فراموش کنید.

جزیره فریتزوری (Fitzroy Island)

جزیره گرجهتی فریتزوری تنها 45 دقیقه از کنز فاصله دارد. در اینجا می توانید از شنا کردن، غواصی با لوله تنفسی، سواری در قایق هایی با کف شیشه ای، کایاک سواری و پیاده روی در جهتهای تعبیه شده این جزیره لذت ببرید. این جزیره استحقاق این را دارد که حتی شب را در آن سپری کنید. علاوه بر جزیره فریتزوری، جزیره سبز یا گرین آیلند هم یکی دیگر از جزایر زیبا و دوست داشتنی کنز به شمار می رود.

مناسب برای: تجربه ای مانند یک محلی، عاشاقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای لوکس، زوج های جوان، به همراه دوستان، خانوادگی

نکته ها:

  • یک فروشگاه عمومی در این جزیره وجود دارد.
  • همراه داشتن مواد دفع نماینده حشرات، دوربین عکاسی، کلاه آفتاب گیر، ضد آفتاب، لباس شنا و حوله را نباید فراموش کنید. البته می توانید وسایل غواصی با لوله تنفس را هم در همین حوالی کرایه کنید.

پارک فرهنگ بومی های اولیه جاپوکای (Tjapukai Aboriginal Cultural Park)

بازدید از پارک جاپوکای برای کسانی که دوست دارند در خصوص ساکنان اولیه کنز و میراث و فرهنگ جزیره نشینان تنگه تورس بدانند از واجبات است. در اینجا می توانید پرتاب بومرنگ، نواختن یکی از قدیمی ترین سازهای بادی دنیا مختص همین ناحیه به نام دیجریدو، طریقه تهیه نوعی غذای محلی به نام بوش تاکر یا بوش فود (bush tucker) و بعلاوه اطلاعاتی در خصوص گیاهان دارویی را یاد بگیرید و علاوه بر همه این ها در کلاس های نقاشی شرکت کنید. حتی اگر در شب از این روستا بازدید می کنید، می توانید در روزگار رویا حضور یابید (روزگار رویا که جوکورپایز نامیده می گردد مفهومی در اسطوره شناسی بومیان استرالیا است و به دورانی مقدس اشاره دارد که در باور مذهبی بومیان استرالیا، ایزدان و نیاکان، دنیا ما را آفریدند: ویکی پدیا).

مناسب برای: سفرهای لوکس، تجربه ای مانند یک محلی، مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • این پارک جهتهای مخصوص ویلچر هم دارد.

تله کابین جنگل بارانی اسکای ریل (Skyrail Rainforest Cableway)

از اسکای ریل تا کوراندا 90 دقیقه ماجراجویی بر فراز درختان جنگلی بارانی به همراه دو ایستگاه به وسیله تله کابین در انتظار شما است. کوراندا روستایی در جنگلی بارانی است که به همراه تعدادی رستوران، فروشگاه سوغاتی و مارکت به علاوه تعداد زیادی جاذبه و فعالیت سرگرمیی متنوع پذیرای شما خواهد بود. شما می توانید در تورهای مخصوص تله کابین شرکت کنید و از منظری متفاوت به دنیای زیر پایتان نگاه کنید و از تماشای آن لذت ببرید. اگر دنبال تجربه ای متفاوت در سفر به کنز هستید، شرکت در این تورها را از دست ندهید.

مناسب برای: تجربه ای مانند یک محلی، سفرهای لوکس، عاشقان طبیعت، زوج های جوان، به همراه دوستان

نکته :

  • اسکای ریل در کنار پارک فرهنگی جاپوکای قرار گرفته است.
منبع: کجارو / tripadvisor.com / nomadicmatt.com / numbeo.com / priceoftravel.com
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1685

به "تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به کنز؛ استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به کنز؛ استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید