تایلند برویم یا هند؟ مقایسه کامل سفر به هند و تایلند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مقایسه هند و تایلند برای سفری لذت بخش تر، اینکه سفر به هند برویم یا تایلند؟ قصد دارید برای تعطیلات خود برنامه سفری را ترتیب دهید و از جاذبه های دیدنی کشورهای دیگر بازدید کنید. طبیعتا هر فردی پیش از سفر، بودجه ای را درنظر می گیرد و حتی گاهی مطابق با بودجه مدنظر، مقصد را تعیین می نماید.

تایلند برویم یا هند؟ مقایسه کامل سفر به هند و تایلند

از آن جایی که هزینه تورهای تایلند و هند تقریبا در یک حد است، برای مسافران این سوال پیش می آید که به تایلند برویم یا هند؟ از این رو، ما در این مطلب قصد داریم به مقایسه هند و تایلند بپردازیم تا ببینید کدام یک مقصد بهتری برای سفر از نظر شما است، پس تا خاتمه همراه خبرنگاران باشید.برای

مزیت های سفر به هند - مقایسه هند و تایلند

هر سال گردشگران زیادی به هند سفر می نمایند و زمستان و بهار، بهترین زمان سفر به این کشور زیبا است. این کشور پهناور و شگفت انگیز به حدی مکان های تماشای و سرگرمیی دارد که مطمئنا نمی توانید از تمام جاذبه های آن بازدید کنید.

اما در این بخش از مطلب قصد داریم به بیان مزیت های سفر به هند بپردازیم تا ببینید با سفر به این کشور به چه چیزهایی دست پیدا می کنید.

هند کشوری ارزان برای سفر است:

هند جزو کشورهای ارزان برای مسافرت به شمار میرود و برای افرادی که در پی مدیریت بهتر بودجه خود هستند، گزینه مناسب تری است. هزینه رزرو هتل، خوراکی، حمل ونقل و بسیاری از موارد دیگر در این کشور مقطوع است، اما باید پیش از سفر به طور کامل تحقیقات خود را در مورد هتل ها، رستوران ها و غیره انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

با سفر به هند، مسافرت طولانی تری را تجربه کنید:

برای مقایسه هند و تایلند باید هزینه های سفر را درنظر گرفت. از آن جایی که هند، کشور ارزانی برای مسافرت است، پس می توانید با بودجه مدنظرتان، اقامت طولانی تری در این کشور داشته باشید. احتیاجی نیست عجله کنید و می توانید در عین حال که از سفر لذت می برید از هر شهری در کمال آرامش بازدید کنید.

حس سفر لوکس را با کشور هند تجربه گر باشید:

بله سفر لوکس، برای گردشگرانی که هند را برای سفر انتخاب می نمایند، دور از دسترس نیست. شما می توانید با پرداخت هزینه ای معقول تر در مقایسه با کشورهای دیگر در هتل های لوکس اقامت کنید.

بیشتر هندی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند:

درست است که هندی زبان رسمی مردم کشور هند است، اما انگلیسی نیز زبان رایج این کشور به شمار میرود و طبیعتا ارتباط برقرار کردن با زبان انگلیسی در مقایسه با هندی آسان تر است.

هندی ها خون گرم و مهمان نواز هستند:

مردم هند به خون گرمی و مهمان نوازی معروف هستند، پس با سفر به این کشور، از بابت برقراری ارتباط و یاری گرفتن از مردم مسئله ای برایتان پیش نمی آید.

مکان های آرام زیادی در هند وجود دارد:

حتما شما هم هند را به شلوغی های سرسام آور آن می شناسید، اما در این کشور نیز می توانید مکان های سرشار از سکوت و آرامش را پیدا کنید. اگر می خواهید از شلوغی ها و ترافیک های زیاد این شهر دور شوید، منطقه ها خلوت زیادی برای استراحت و سرگرمی وجود دارد.

انتخاب های فراوانی برای غذا در هند خواهید داشت:

خیلی از مسافران غذاهای خیابانی هند را برای سلامت خود مضر می دانند، اما در حقیقت می توانید تنوع زیادی از غذاهای مختلف را در این کشور شاهد باشید. در این کشور برای هر سلیقه ای غذا پیدا می گردد.

تا این بخش از مطلب مقایسه هند و تایلند به بیان مزیت های سفر به هند پرداختیم، فقط این موضوع را مدنظر داشته باشید که هر کدام یک از این مقاصد، مزیت ها و جاذبه های تماشای خاص خود را دارند و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید.

بازدید از عجایب تماشای هند

هند کشوری با میراث و فرهنگی غنی و معماری خارق العاده است، در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم که نمی توانید از تمام جاذبه های تماشای این کشور در طول سفر بازدید کنید، اما ما در این بخش از مطلب مقایسه هند و تایلند برای سفر، به معرفی بهترین جاذبه های تماشای هند می پردازیم.

دریاچه دهانه لونار - مقایسه هند و تایلند

دریاچه Lonar Crater که در منطقه Buldhana در ماهاراشترا واقع شده است، قدیمی ترین دهانه شهاب سنگی در دنیا است. این دریاچه شور اسیدی در اثر برخورد شهاب سنگ ایجاد شده و بسیاری از گردشگران در سفر به هند، بازدید از دریاچه دهانه لونار را در برنامه خود قرار می دهند.

در اطراف این دریاچه معبدهای فراوان زیادی وجود دارد، از جمله معبد Daitya Sudan که به کنده کاری های فوق العاده اش معروف است. با یک پیاده روی دو کیلومتری در نهایت به این دریاچه می رسید، چشمه ای در این منطقه وجود دارد که گفته می گردد خواص دارویی دارد.

بازدید از دریاچه شناور لوکتاک در مانیپور

دریاچه لوکتاک تنها دریاچه شناور در دنیا است و این نام به علت پوشش گیاهی گسترده ای است که در سراسر این دریاچه شناور واقع شده است.

تماشای پرندگان برای گردشگران بر فراز دریاچه شناور لوکتاک در مانیتور بسیار محبوب است. در این منطقه می توانید بیش از 50 گونه پرنده کمیاب در خطر انقراض را به همراه گوزن، گوزن پارس و مار پیتون شاهد باشید. بعلاوه چندین جزیره در این دریاچه واقع شده است که در آن موزه های زیادی برای بازدید وجود دارد.

جزیزه مجولی در آسام - مقایسه هند و تایلند

جزیره مجولی در آسام را می توان بزرگ ترین جزیره رودخانه ای در دنیا به حساب آورد که چندین گونه در خطر انقراض را در خود جای داده است. این منطقه به فرهنگ قبیله ای، قایق سواری، تماشای پرندگان و بعلاوه غذاهای محلی معروف است.

با بازدید از این جزیره غذاهای محلی آن را امتحان کنید، کارهای دستی و محلی این منطقه را بخرید و یک سوغات به یادماندنی از این جزیره هندی با خود به ایران بیاورید.

بازدید از غارهای بورا در آندرا پردارش

غار بورا در دره آراکو واقع شده است که عمیق ترین غار کشور هندوستان به شمار می آید. مسافران در خارج غار از معبد معروف Shiv بازدید می نمایند و برای تماشای شیوا لینگام به داخل غار می روند. بسیاری از رسوبات سنگ آهک در این غار طرح هایی شبیه به خدایان و الهه های هندی ها و دیگر اشکال زیبا به وجود آورده است. باستان شناسان شواهدی از وجود انسان بیش از 30000 سال پیش در غار پیدا نموده اند.

تاج محل در آگرا هند - مقایسه هند و تایلند

تاج محل یکی از عجایب هفتگانه دنیا است و در صدر لیست عجایب معماری در هند قرار می گیرد. این بنا به دستور شاه دنیا برای یادبود همسر ایرانی اش ساخته شد. سالانه بیش از 8 میلیون گردشگر از تاج محل در آگرا هند بازدید می نمایند. بازدید از این بنا در تمام روزها به غیر از آدینه ها امکان پذیر است.

معبد خورشید کونارک هند

معبد خورشید کونارک هند، گروهی از معابد باستانی را در خود جای داده است که به آثار هنری و مجسمه های خیره نماینده اش شناخته می گردد. جاذبه اصلی مربوط به سه مجسمه خدای خورشید و یک ساعت آفتابی با 12 چرخ است که به وسیله هفت اسب عقربه ها کشیده می گردد تا زمان را به تصویر بکشد.

بازدید از مجموعه آثار تاریخی خاجوراهو در مادیا پرادش

یکی دیگر از عجایب هفتگانه محبوب در هند، مجموعه آثار تاریخی خاجوراهو است که به علت گروهی از معابد هندی با آثار تماشای و مجسمه های عاشقانه معروف شده است. از تمام معابدی که در سال 885 پس از میلاد و 1050 پس از میلاد ساخته شدند، تنها 25 معبد به جای مانده است.

معبد Kandariya Mahadev، Vishwanath، Nandi و Varaha از معبدهای مهمی است که باید در سفر به هند از آن ها بازدید کنید.

مزیت های سفر به تایلند - مقایسه هند و تایلند

بعد از آنالیز کامل مزیت های سفر به هند و جاذبه های تماشای این کشور، در این بخش از مطلب مقایسه هند و تایلند اکنون قصد داریم به مزیت های سفر به تایلند بپردازیم تا بتوانید با دید بهتری، یکی از این دو کشور را برای سفر و سرگرمی انتخاب کنید.

دیدار با افراد شگفت انگیز را تجربه کنید:

موردی که در مقایسه هند و تایلند وجود دارد، مردم کشور تایلند هستند. این کشور به سرزمین لبخندها معروف است، بنابراین هرگز پیش نمی آید که یک تایلندی را عصبانی ببینید. هر نوع بحث و منظره هاه ای در این کشور در کمال آرامش انجام می گیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید لذت بردن از زندگی و سرگرمی یک امر واجب در این کشور است، زیرا بیشتر تایلندی ها معتقد هستند، سرنوشت آن ها از قبل نوشته شده است، پس چرا باید دیگر خود را اذیت نمایند؟

تایلند به برخورداری از معابد باشکوه معروف است:

هیچ کشوری مانند تایلند پیدا نمی کنید که یکی از بهترین جاذبه های آن، معابد باشند. از آن جایی که یک کشور بودایی است، معابد باشکوه نقش کلیدی را در زندگی مردم آن برعهده دارد. حتما بازدید از معبدهای Wat Pho (معبد بودای دراز کشیده)، پارک تاریخی سوخوتای Sukhothai (دارای چندین معبد و کاخ)، Wat Phra That Doi Suthep، Wat Phra Kaew (معبد بودای زمردی) و Wat Mahathat را در برنامه خود قرار دهید.

فرهنگ مردم کشور تایلند بسیار مجذوب نماینده است:

فرهنگ مردم کشور تایلند بسیار مجذوب نماینده است. تایلندی ها به ارواح بسیار اعتقاد دارد. از طرفی افرادی هستند که واقعا وطن خود را دوست دارند، بنابراین کمتر پیدا می گردد که فردی به پادشاه کشور و عقایدشان بی احترامی نماید.

از امتحان ماساژ تایلندی غافل نشوید:

اگر تنها لازم باشد یک چیز را در کشور تایلند تجربه کنید، به توصیه ما گوش دهید و ماساژ تایلندی را امتحان کنید. برای پیدا کردن مراکز ماساژ نیز در این کشور به مشکل برنمی خورید؛ چراکه حتی در روستاهای کوچک نیز مراکز ماساژ وجود دارد، تنها احتیاج است که کمی تحقیق کنید تا بتوانید فرد قابل اعتمادی را پیدا کنید.

مزه غذاهای تایلندی فوق العاده است:

اگر برای سفر به کشور تایلند در پی علت قانع نماینده ای هستید، بدون شک این علت باید غذاهای این کشور باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که به جای رفتن به رستوران ها، غذاهای خیابانی این کشور را امتحان کنید و لذت تست طعم بهترین غذاهای دنیای را در تایلند تجربه گر باشید. تا این بخش از مطلب مقایسه هند و تایلند، غذاهای تایلندی و هندی هر دو از نظر گردشگران طعم و بو بی نظیری دارند.

سواحل رویایی و بکر تایلند، مجذوب نمایندهیت اصلی این کشور است:

همه مواردی که تا به این جا بیان کردیم، عالی هستند، اما آیا تا به حال شده است به تایلند فکر کنید و سواحل بکر و دریاهای فیروزه ای آن را که همه به بهشت می شناسند، از یاد ببرید؟ پوکت بزرگ ترین و گردشگری ترین جزیره این کشور است که می توانید سرگرمیات زیادی را در آن تجربه کنید. کرابی نیز بهشت تایلند معروف است و می توانید تعطیلات رویایی خود را در یکی از سواحل سفید شنی که با درختان نخل احاطه شده، بگذرانید.

جاذبه های تماشای تایلند

در این بخش از مطلب مقایسه هند و تایلند، قصد داریم به معرفی جاذبه های تماشای تایلند بپردازیم تا بتوانید با مقایسه با جاذبه های هند، مقصد مناسبی را برای سفر گردشگری خود انتخاب کنید.

جزایر فی فی

جزایز فی فی یکی از محبوب ترین منطقه ها سرگرمیی در تایلند است که علت این محبوبیت را می توان به وجود آب های شفاف آبی رنگ، شن های نرم و منظره ها خیره نماینده ای دانست که تا جایی که چشم کار می نماید، ادامه دارند.

برای رفتن به فی فی دان، بزرگ ترین جزیره، یک کایاک یا قایق چوبی کوچکی اجاره کنید و از زیبایی این منطقه نهایت لذت را ببرید. لانگ بیچ، یکی از منطقه های خوب این جزیره به شمار می رود که می توانید در این منطقه از تماشای غروب خورشید لذت ببرید و لحظات خاطره انگیزی را از سفر به تایلند برای خود ثبت کنید.

پای - مقایسه هند و تایلند

معمولا همواره سواحل جنوبی کشور تایلند به علت وجود منظره ها زیبا و مردم مهمان نواز و مهربان در فکر گردشگران ثبت شده اند، این در حالی است که شمال این کشور به مقدار جنوب آن، جاذبه های تماشای خیره نماینده ای برای بازدید دارد.

در شمال تایلند، منطقه غربی نزدیکی مرز برمه، با جنگل های کوهستانی زیبایی پوشیده شده است و پای در استان Mae Hong Son، یکی از بهترین مکان ها برای آغاز بازدید از جاذبه های طبیعی شمال این کشور به شمار می رود.

گرند پالاس بانکوک - مقایسه هند و تایلند

حتی اگر عاشق ساحل و امتحان غذاهای خیابانی باشید، باز هم یک الی دو روز را در بانکوک سپری خواهید کرد؛ چراکه در مرکز چیزهای زیادی برای تماشا و انجام دادن وجود دارد، اما بازدید از گرند پالاس باید در صدر باشد. گرند پالاس بانکوک از نظر اهمیت تاریخی و صنایع دستی، فوق العاده است.

یکشنبه پیاده روی، چیانگ مای

هر گردشگری در سفر به تایلند در پی این است که غذاهای ارزان و خوشمزه این کشور را امتحان کند، چیزی که دقیقا می توانید در یکشنبه پیاده روی چیانگ مای آن را پیدا کنید. خوراکی های متنوع زیادی از سمبوسه و موز سرخ شده گرفته تا شیک میوه های تازه با قیمت کمتر از 2 دلار به فروش می رسد.

این بازار همواره شلوغ است و فرقی نمی نماید چه فصلی را برای بازدید از این بازار انتخاب کنید، پس آماده باشید تا از شلوغی های این بازار لذت ببرید و با فرهنگ و زندگی مردم تایلند بیشتر آشنا شوید.

ساحل رایلی - مقایسه هند و تایلند

استان کرابی یکی از معروف ترین مقاصد ساحلی تایلند است و رایلی را می توان مجذوب نماینده ترین ساحل این استان به حساب آورد. ساحل رایلی از دیدگاه بسیاری از گردشکران، یکی از بهترین سواحل این کشور در نظر گرفته می گردد، شن های سفید و رنگ فیروزه ای دریا، این احساس را به شما می دهد که در تکه ای از بهشت قدم می زنید.

کارهای بسیار زیادی را می توانید در ساحل رایلی تجربه کنید، از صخره نوردی گرفته تا قایقرانی در اقیانوس، کایاک سواری و غواصی، همه و همه می توانند تجربه های متفاوتی را برای شما به وجود آوردند. حتی در این ساحل می توانید در کلاس های آشپزی شرکت کنید و لذت یک ماساژ فوق العاده را تجربه گر باشید.

سخن نهایی درباره مقایسه هند و تایلند

در مطلب مقایسه هند و تایلند سعی کردیم در کنار آنالیز مزیت های سفر به هر کدام و معرفی جاذبه های تماشای هر یک، اطلاعات مناسبی را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید متناسب با سلیقه خود، بهترین مقصد را برای سفر انتخاب کنید.

از آن جایی که نیم سال دوم بهترین زمان برای سفر به کشورهای هند و تایلند است، خبرنگاران تورهای مسافرتی زیادی را برای این دو کشور در برنامه خود جای داده است که می توانید با مراجعه به سایت یا استفاده از اپلیکیشن نسبت به رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما اقدامات لازم را انجام دهید و سفر مهیج و خاطره انگیزی را برای خود در نظر بگیرید.

منابع:

renukavoyagerforlife

brightsun

blog.global-exchange

planetware

منبع: الی گشت
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1868

به "تایلند برویم یا هند؟ مقایسه کامل سفر به هند و تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند برویم یا هند؟ مقایسه کامل سفر به هند و تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید