منتقدان از دوران داوری می گویند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی فرهنگستان علوم، نشست نقد کتاب دوران داوری با حضور محمدرضا زائری، رئیس اندیشگاه کتابخانه ملی، احمد بستانی استادیار دانشگاه خوارزمی، مالک شجاعی جشوقانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عبدالجواد موسوی شاعر و روزنامه نگار و بعلاوه حامد زارع، نویسنده کتاب برگزار می گردد.

منتقدان از دوران داوری می گویند

این کتاب شامل وقایع نگاری فرهنگی و فکری 89 سال زندگی رضا داوری اردکانی است. به علت مواجهات و مباحثات داوری با چهره های پرشماری از تاریخ اندیشه معاصر ایران از دهه چهل خورشیدی تا به امروز، دوران داوری را می توان دربردارنده داستان روشنفکران و فیلسوفان ایرانی در قرن گذشته دانست.

داستانی که اگر چه داوری نقش اول آن را بر عهده دارد، اما روایت گر شخصیت، فردیت و موقعیت های مهم فکری و فرهنگی در دهه های گذشته است. سال هایی که جلال آل احمد و احمد فردید روشنفکرش، حسین نصر و داریوش شایگان آکادمیسینش، غلامحسین صدیقی و مظفر بقایی سیاستمدارش، مصطفی رحیمی و غلامحسین ساعدی نویسنده اش و علی شریعتی و عبدالکریم سروش سخن سرایش بوده اند. در این کتاب به همه این چهره ها پرداخته شده و داستان مواجهه داوری با آنان در قالب داستانی پرهیجان، اما مستند روایت شده است. در واقع دوران داوری ناداستانی برای درک یک روایت است: روایت مواجهه و چه بسا مبارزه روشنفکری با خرد فلسفی.

بعلاوه، این نشست، سه شنبه 30 خردادماه ساعت 11 صبح برگزار می گردد و ورود برای عموم آزاد است. علاقه مندان به حضور در این نشست می توانند به نشانی: میدان ونک، بزرگراه حقانی، ورودی کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان علوم، طبقه همکف، تالار دکتر رضا داوری اردکانی مراجعه نمایند.

نشست یاد شده، به صورت زنده به وسیله اسکایپ به نشانی: www.skyroom.online/ch/ias/dr.davari پخش خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1957

به "منتقدان از دوران داوری می گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان از دوران داوری می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید