درگذشت یک نویسنده در حادثه سوادکوه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، حسن سالاری - نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان - در حادثه سقوط اتوبوس به دره در منطقه سوادکوه از جهان رفت.

درگذشت یک نویسنده در حادثه سوادکوه

به گزارش خبرنگاران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر، این ضایعه را به خانواده سالاری و جامعه فرهنگی و ادبی کشورمان تسلیت گفت.

حسن سالاری متولد یکم خرداد 1355 در جاجرم بود. او در 1378 و 1382 در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی از دانشگاه های همدان و تهران فارغ التحصیل شد.

او عمدتاً در حوزه متون علمی با مخاطب کودک و نوجوان کتاب هایی را منتشر کرد. او همچنین جوایز علمی و فرهنگی بسیاری را در کارنامه خود دارد،از جمله:

جایز کتاب سال جمهوری اسلامی در سال های 1386، 1388 و 1389،

جایزه کتاب فصل در سال های 1387، 1388 و 1389،

برگزیده و تقدیر شده در جشنواره کتاب های آموزشی رشد در سال های 1389 و 1390 و جشنواره نقد کتاب در 1394.

از او به جز کتاب 100 دانشمند ایران و اسلام به عنوان یکی از برترین کارهای پژوهشی و نگارشی، بیش از 300 مقاله تالیفی یا ترجمه نیز در مطبوعات منتشر شده است.

مدیریت پایگاه اینترنتی جزیره دانش؛ سرپرستی بخش آموزش شرکت یکتاوب افزار شرق؛ مدیریت داخلی مجله رشد آموزش زیست شناسی؛ عضویت در شورای برنامه ریزی مجله رشد نوجوان؛ عضویت در شورای برنامه ریزی مجله رشد آموزش هدایت؛ داوری پنجمین جشنوراه کتاب های آموزشی رشد؛ داوری جشنواره کتاب های کودک و نوجوان کانون پرورش فکری و مدیریت گروه علوم انتشارات مدرسه از جمله مسئولیت های وی در طول سال های زندگی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 404

به "درگذشت یک نویسنده در حادثه سوادکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت یک نویسنده در حادثه سوادکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید