مقاله: محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، قازاندیبی یکی از معروف ترین دسرهای ترکی است که در گذشته یکی از شیرینی های مخصوص دربار سلطنتی عثمانی بوده است. قازاندیبی در واقع یک نوع پودینگ شیری و کاراملی است که به دلیل رنگ قهوه ای رویه آن به این نام خوانده می شود. قازاندیبی به معنای ته دیگ است. این دسر را در انتهای قابلمه یا دیگ درست می کنند و می گذارند تا زیر آن کمی ته گرفته و قهوه ای شود و سپس آن را به همراه بستنی سرو می کنند. این دسر ظاهری هوس انگیز دارد و در کشور ترکیه به عنوان یکی از بهترین دسرهای ترکی شناخته می شود.

مقاله: محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه

پودینگ برنج در واقع یک نوع دسر غربی است که در ترکیه نیز تهیه شده و طرفداران زیادی در این کشور دارد. این غذا چیزی شبیه به همان شیر برنج خودمان است که با برنج، آردبرنج، شیر، شکر و آب تهیه می شود. این دسر معمولا در کافه ها و رستوران ها سرو شده و روی آن نیز با دارچین تزیین می شود.

پروفیترول، در واقع همان نان خامه ای است. این دسر در بین بهترین دسرهای ترکی از خمیر پاف تهیه شده و درون آن با خامه پر می شود. در ادامه برای تزیین، روی پروفیترول ها را با شکلات می پوشانند.

دوندورما، نوعی بستنی سنتی است که که بافتی نرم داشته و غلیظ تر از بستنی های معمولی است. نکته جالب توجه در مورد این بستنی، دیر آب شدن آن است که آن را کمی متفاوت تر کرده است. اگر به ترکیه سفر کردید، پیشنهاد می کنیم این بستنی را در بین خوشمزه ترین دسرهای ترکیه در خیابان ها و بازارهای ترکیه از فروشندگان تهیه نمایید. بستنی فروش های خیابانی دوندورما را همراه با حرکات جالب نمایشی برای شما آماده می کنند.

منبع مقاله: محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه

انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1613

به "مقاله: محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید