استانبول، شهری که گرسنه ای ندارد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مردم استانبول هیچ وقت گرسنه نمی مانند. توی خیابان که باشند- که در بیشتر مواقع هستند- سرشان را به هر طرف برگردانند به هر حال چیزی برای خوردن پیدا می نمایند، با هر قمیتی. از بلوط، صدف و ذرت گرفته تا نخودپلو با مرغ، سمیت، ساندویچ ماهی کبابی با گوجه فرنگی، جعفری، پیاز و نانی شبیه لواش. حالا بماند که بخشی از روز را در کافه ها مشغول قهوه یا چای خوردن با باقلوا و چند جور شیرینی خیلی شیرین دیگر هستند. استانبول در میان گردشگران به خوردنی های ریز و درشتش معروف است. برای آشنایی با این خوردنی ها با بخش چهارم و پایانی این مقاله در مجله خبرنگاران همراه باشید.

استانبول، شهری که گرسنه ای ندارد

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

کونفه، این دسر لذیذ استانبول

در ایران تقریبا همه وقتی بحث شیرینی و دسر استانبول به میان می آید، از باقلواهای خوشمزه اش می گویند. اما از خوشمزگی باقلوا که بگذریم، کونفه یکی از خاص ترین دسرهای ترکیه است. به خاطر پنیر کمی طعم مدرن دارد اما با ترکیب شربتی از شکر به سرعت متوجه می شوید که با یک دسر شرقی روبرو هستید. گویا این روزها در تهران خودمان هم این دسر خوشمزه پیدا می گردد. خرید مقرون به صرفه بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

از میان تمام خوراک های استانبول، کونفه از لذیذترین هاست. دسری که مثل خیلی از غذاهای دیگر این شهر با پنیر درست می گردد. تکلیف شما با مزه کونفه هرگز تعیین نمی گردد؛ چیزی است بین شوری و شیرینی. اول شیرین است، حتی می تواند خیلی شیرین باشد اما وقتی به پنیر می رسد تمام آن شیرینی با مزه عجیب و غریب پنیر مازارلا خنثی می گردد و در نهایت یک طعم لذیذ در خاطر می ماند. (خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

دسر کونفه ترکیبی است از رشته خشک کاداییف، که چیزی شبیه به رشته خوشکار شمالی است، پنیر مازارلا و یک نوع شربت که از آب و شکر تهیه می گردد. خاطرتان باشد که این دسر را حتما به همراه چای در استکان کمرباریک میل کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1459

به "استانبول، شهری که گرسنه ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول، شهری که گرسنه ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید