تور ارزان استانبول: خوشمزه های ایستاده در پیاده روهای استانبول (قسمت اول)

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، لذتی دلچسب و به یاد ماندنی از خوراکی های خوشمزه استانبول

تور ارزان استانبول: خوشمزه های ایستاده در پیاده روهای استانبول (قسمت اول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

این بار از میزهای رستوران استانبول، این شهر خوش رنگ و لعاب و پر از غذاهای خوشمزه انصراف می دهیم و به سراغ اغذیه فروشی ها و غذاهای محلی آن می رویم تا شما را به آن چه که مردم کوچه و بازار در زندگی روزمره جواب شکم گرسنه شان را با آن می دهند، آشنا کنیم. شک نکنید مزه ایستادن در پیاده رو، روی دست غذا خوردن و خوش و بش با مردم شهر دست کمی از لذت نشستن در رستوران های گران شهر و سفارش غذا به گارسون های دست به سینه ندارد. آن چه در پیاده رو و کنار بساط اغذیه فروشی های محلی وجود دارد لذت معاشرت و ارتباط فرهنگی است که هیچ گردشگری سر میز رستوران های ساکت و آرام پیدایش نمی نماید. حالا این جا می خواهیم سه غذای خوشمزه و پرطرفداری که محلی ها و گردشگر ها می توانند در کنار خیابان نوش جان نمایند و در عین حال جیب شان از آفت رستوران ها و غذا های گران قیمت در امان باشد به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با این خوراکی های خوشمزه ترکیه در استانبول آشنا کنیم .

1. لاهماجون (Lahmacun)

لاهماجون یک پیتزای ترکی است که ساده ترین و در عین حال یکی از خوشمزه ترین غذا هایی است که تازگی ها به بعضی استان های شمال غربی کشور ما نیز راه پیدا نموده است. این غذا خمیر نازکی دارد که رویش تکه های گوشت قرمز چرخ نموده، پیاز و فلفل پخش شده و دقایقی در تنور آتش قرار می گیرد. در واقع لاهماجون نان لواشی است که روی آن در زمان پخت مواد نامبرده اضافه شده است. لاهماجون را باید سریع پس از خارج شدن از تنور میل نمائید. با لاهماجون میزان زیادی جعفری تازه و آب لیمو نیز سرو می گردد و دوغ محلی یا همان آیران (Ayran) دیگر همه چیز را برای تجربه یک مزه لذیذ و کم نظیر فراهم می کند. این غذای خوشمزه در تمام محلات استانبول پیدا می گردد اما برترین لاهماجون ها آن هایی هستند که در تنورهای سنگی تهیه می شوند. لاهماجون خلیل (Halil Lahmacun) و بُرسام تاش فیرین (Borsam Tas Firin) در محله کادی کوی (Kadikoy) و فیستیک کباب (Fistik Kebab) در محله آرناووت کوی (Arnavut Koy) از همان هایی هستند که لاهماجون های تنورسنگی را دست تان می دهند.

2. بالیک اِکمِک (Balik-Ekmek)

در کنار تنگه بسفر علاوه بر چشم انداز ها چشمگیر، یک رژیم غذایی مملو از غذاهای دریایی برای ساکنان این شهر مهیا شده است. به جز در رستوران های پر زرق و برق، ماهی حتی به دکه های خیابانی نیز راه پیدا نموده و وقتی از محلاتی مانند کاراکوی (Karakoy) و اِمین اُنو (Eminonu) که کنار ساحل قرار دارند گذر می کنید می توانید عطر مست نماینده ماهی سرخ شده در روغن زیتون یا کره را حس کنید. قطعا با یک ساندویچ ماهی سرخ شده، حال و هوای پل گالاتا و تماشای چشم انداز استانبول بسیار به یادماندنی تر خواهد بود. محلی ها می گویند ساندویچ ماهی که پس از نشستن در این مکان سرو شده و میل می گردد، بسیار لذت بخش تر از زمانی می باشد که آن را در حالت ایستاده بخورید.

3. سیمیت (Simit)

کسی نیست در استانبول بتواند در برابر عطر نان تازه غلت خورده در کنجد و برشته شده در آتش مقاومت کند. یک فرد استانبولی را می توانید با سمیت های پیچیده شده در کاغذی که صبح ها در دست دارند، بشناسید. نوشیدن چای در استکان های کمر باریک لذت این نان ها را دو چندان می نماید. گاری های سیمیت فروشی یا بعضی نانوایی ها این نان ها را در طول نیز به فروش می رسانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1727

به "تور ارزان استانبول: خوشمزه های ایستاده در پیاده روهای استانبول (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: خوشمزه های ایستاده در پیاده روهای استانبول (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید