لایحه واردات خودروهای کارکرده به دولت رفت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر صمت لایحه واردات خودروهای کارکرده با قید دو فوریت به هیأت دولت ارسال کرد. اگر این لایحه در هیأت دولت تصویب گردد، واردات خودروهای کارکرده به کشور نیز آزاد خواهد شد.

لایحه واردات خودروهای کارکرده به دولت رفت

بیت ران - محمد فتح اللهی - سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در نامه ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، واردات خودروهای کارکرده و دست دوم را توجیه کرد.

در این نامه که امروز 29 فروردین 1402 ارائه شد، وزیر صمت درخواست اصلاح مصوبه واردات خودرو را دارد. فاطمی امین نامه خود را اینگونه نوشت:

با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالای سرمایه ای را پیدا کرد، وزارت صمت نسبت به برنامه ریزی و بسترسازی برای افزایش فراوری، تکمیل خودروهای ناقص قبلی و افزایش به بازار اقدام کرد و خوشبختانه طی سال 1401 بیش از یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو با رشد معادل 39 درصد به صورت کامل فراوری و روانه بازار شده است.

در ادامه نامه وزیر صمت نوشته شد: این مقدار فراوری و عرضه خودروی داخلی جوابگوی احتیاج بازار در شرایط فعلی نبود و ضرورت دارد ضمن تنوع بخشی به واردات خودرو، شرایط واردات (اعم از نو و یا کارکرده) نیز تسهیل گردد و محدودیت های قانونی مرتفع گردد. از همین رو پیش نویس لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده و پیش نویس لایحه اصلاح مصوبه واردات خودرو (موضوع مصوبه شماره 95240 مورخ 3/6/1401) به منظور تنوع بخشی و افزایش واردات خودروی نو جهت طی فرایند قانونی تقدیم می گردد.

موتور ME16 سایپا و تفاوت های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید / آنالیز فنی شاهین پلاس

پارس خودرو کادیلا با اولین موتور 16 سوپاپ سایپا رونمایی شد / آنالیز تخصصی

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت انواع مدل لاستیک خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1933

به "لایحه واردات خودروهای کارکرده به دولت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه واردات خودروهای کارکرده به دولت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید