علائم اُمیکرون در افرادی که 2 دُز واکسن زده اند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران (پانا) - روزنامه ایندیپندنت در مطلبی تازه به بعضی از شایع ترین علائم ابتلا به سویه نو کروناویروس موسوم به اُمیکرون در افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، اشاره نموده و بعلاوه از دو علامت هشدار اولیه مرتبط با این سویه نام برده است.

علائم اُمیکرون در افرادی که 2 دُز واکسن زده اند

به گزارش ایسنا، در مطالعه فوق گروهی از متخصصان در نروژ با 111 نفر از 117 مهمان حاضر در یک مهمانی در 26 نوامبر 2021 و زمان شیوع سویه اُمیکرون مصاحبه کردند. در بین این افراد 66 مورد قطعی ابتلا به کووید-19 و 15 مورد احتمال ابتلا به ویروس شناسایی شد. بعلاوه از 111 شرکت نماینده، 89 درصد دو دُز واکسن mRNA دریافت نموده و به تزریق دُز یادآور اقدام ننموده بودند.

بر اساس یافته های منتشر شده، هشت علامت کلیدی در گروهی از این مهمانان که به طور کامل (تزریق دو دز) واکسینه شده بودند، وجود داشت. این علائم شامل سرفه، آبریزش بینی، احساس خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه بود.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که سرفه، آبریزش بینی و خستگی از شایع ترین علائم در افراد واکسینه شده است در حالیکه عطسه و تب کمترین شیوع را داشتند.

بعلاوه کارشناسان بهداشت عمومی حالت تهوع را به فهرست علائم بیماری در افراد واکسینه شده که به سویه اُمیکرون مبتلا شده اند اضافه می نمایند.

اگرچه واکسن بدن را در برابر خطرات جدی ویروس مصون می سازد اما حتی اگر دُز یادآور تزریق شده باشد هنوز امکان ابتلا به کووید وجود دارد. ماهیت خفیف علائم، تشخیص ویروس از سرماخوردگی را سخت می نماید.

دو علامت هشدار اولیه که ممکن است نشانه اُمیکرون باشد

کارشناسان بعلاوه معتقدند دو علامت تعیین وجود دارد که می تواند نشانه مثبت بودن تست کروناویروس باشد: 1) خستگی 2) سرگیجه/غش.

بیش از یک احساس خستگی ساده، خستگی می تواند با ایجاد درد یا ضعف عضلات، سردرد و حتی تاری دید و از دست دادن اشتها به درد بدن تبدیل گردد.

بر اساس نظرسنجی سایت تخصصی Web MD که از کاربران پرسیده بود در فاصله زمانی 23 دسامبر تا چهار ژانویه چند بار دچار احساس خستگی شده اند، در واقع 40 درصد از زنان در مقایسه با یک سوم مردان اعلام کردند که با خستگی ناشی از کووید دست و پنجه نرم می نمایند.

سرگیجه/غش نیز دومین علامتی است که نشان می دهد ممکن است به سویه اُمیکرون آلوده شده باشید. پس از اینکه پزشکان آلمانی مشاهده کردند که کووید باعث بروز غش های مکرر در یک بیمار 35 ساله بستری در بیمارستان شده است، نتایج یک گزارش تازه نشان داد که بین غش کردن و سویه اُمیکرون ارتباط وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1760

به "علائم اُمیکرون در افرادی که 2 دُز واکسن زده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اُمیکرون در افرادی که 2 دُز واکسن زده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید