بازسازی ویلا: ضرغامی: بودجه بازسازی ابنیه تاریخی کشور 78درصد افزایش داشته است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:با همکاری دولت و مجلس، بودجه حفظ و بازسازی 35هزار بنای تاریخی در کشور افزایش 78درصدی داشته است.

بازسازی ویلا: ضرغامی: بودجه بازسازی ابنیه تاریخی کشور 78درصد افزایش داشته است

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سید عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید با اعلام این خبر اضافه نمود: این رقم در مقایسه با سال های گذشته افزایش دو برابری داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید یک ظرفیت بسیار بزرگ برای کشور است که از اولویت های مهم ردیف بودجه سال جاری برای حفظ، بازسازی و نگهداری است که مبلغ آن تا یک ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

او از تنظیم اساس نامه قانون صندوق احیا و توسعه بنا های تاریخی و تصویب آن در دولت اطلاع داد و اضافه نمود: بر این اساس دولت می تواند از یاری های مردمی و هدایای داخلی و خارجی برای احیا و بازسازی بنا های تاریخی استفاده کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: تا به امروز برای استفاده از این منابع اعتباری وزارت میراث فرهنگی منع قانونی داشته است که بزودی این اساس نامه تنظیم و ابلاغ خواهد شد.

ضرغامی از بازسازی و بازسازی مجموعه تاریخی آب رکنی در جهت شیراز به تخت جمشید اطلاع داد.

تخت جمشید در فاصله حدود 55 کیلومتری شمال شیراز و در محدوده شهرستان مرودشت قرار گرفته است. شهرستانی که آثار تاریخی دیگری از دوره های هخامنشیان و ساسانیان همانند نقش رستم و نقش رجب را در خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1755

به "بازسازی ویلا: ضرغامی: بودجه بازسازی ابنیه تاریخی کشور 78درصد افزایش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: ضرغامی: بودجه بازسازی ابنیه تاریخی کشور 78درصد افزایش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید