ساماندهی کالا و اموال در دستور کار قرار گرفت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/لرستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ساماندهی کالا و اموال در دستورکار قرار گرفت.

ساماندهی کالا و اموال در دستور کار قرار گرفت

محمود ثمینی در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز که امروز 12 مردادماه برگزار گشت، بر لزوم ساماندهی کالاها و اموال با موضوع سازمان صنعت معدن و تجارت و مشارکت دستگاه های اجرایی به منظور کنترل قیمت ها، حمایت از تولید داخلی، رونق تولید و اشتغال، تأکید کرد.

وی با اشاره به تأثیر مخرب قاچاق در اقتصاد کشور شرح داد: پدیده قاچاق کالا چه به صورت عمد و چه غیر عمد به هر مقداری که در کشور انجام شود تولید ملی، درآمد عمومی و اشتغال را مورد هدف قرار داده و پیامدهایی چون تعطیلی کارخانه ها و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

معاون استاندار لرستان گفت: قاچاق کالا با ورود غیرقانونی، حقوق دولتی را تضییع کرده و با تحمیل یک برند نامعلوم در نهایت موجبات ضرر و زیان مصرف کننده را فراهم می کند.

ثمینی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما تولید کالاهای ایرانی است، اضافه کرد: با بررسی کالاهای تولید داخل متوجه می شویم که خیلی از این کالاها قابلیت صادرات دارند و می توانند قابلیت حضور در عرصه های بین المللی را داشته باشند و دلیلی وجود ندارد که به دنبال کالاهای قاچاق خارجی و کم کیفیت و ناشناخته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نیز مکلفند کیفیت کالای خود را افزایش داده تا اعتماد عمومی به کالاهای داخلی جذب شود. وی همچنین حمایت دولت و برطرف کردن موانع و مسائل تولید را در این زمینه ضروری دانست و استفاده از ظرفیت اتاق اصناف و اتاق بازرگانی را در این زمینه مؤثر اعلام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اهمیت کنترل و نظارت در رابطه با پیشگیری از قاچاق کالا اضافه کرد: این موضوع از ضروریات است که باید با جدیت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان دنبال شود.

ثمینی با تقدیر از عوامل اجرایی در مبارزه با پدیده قاچاق کالا، ابراز امیدواری کرد: با همت بلند همه عوامل در زمینه رشد اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال پیروز باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 845

به "ساماندهی کالا و اموال در دستور کار قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی کالا و اموال در دستور کار قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید