زیر ساخت های خدماتی در روستاهای خرمشهر مهیاست

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، عباس پورمند از فراهم بودن زیر ساخت های خدماتی در بخش مرکزی خرمشهر خبر داد.

زیر ساخت های خدماتی در روستاهای خرمشهر مهیاست

عباس پورمند بخشدار مرکزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار از ،به شرایط عمران روستا اشاره کرد و گفت: روستاهای بخش مرکزی خرمشهر در بحث عمرانی و زیرساختی مشکل چندانی ندارند و خدماتی همچون آسفالت، آب، گاز، برق و اینترنت در بیشتر روستاهای این بخش ارائه می شود و در بخش بهداشت نیز در هر حومه یک مرکز جامع سلامت روستایی احداث شده و در حال فعالیت است.

او مهم ترین اقدامات دولت برای ارتقای سطح زندگی مردم روستاهای بخش مرکزی خرمشهر را نیز برشمرد و اضافه نمود: دولت با ارتقای بستر زندگی در روستاها و فراهم ساختن زیر ساخت ها کام های عملی در توسعه مناطق روستایی برداشته است و اقدامات دولت در حوزه عمران روستاها مشهود تر از سایر مناطق است.

بخشدار مرکزی خرمشهر ادامه داد: حدود 80درصد معابر روستاهای بخش مرکزی آسفالت شده اند و در خصوص بحث اشتغال نیز 10 روستا به بنیاد برکت برای تشکیل پرونده اعلام شده اند تا به این روستاها تسهیلات اشتغال زایی تا سقف 40 میلیون تومان و با سود 4 درصد اعطا شود.

پورمند اضافه نمود: بنیاد وفاق سبز علوی هم در روستای جدیده که پر جمعیت ترین روستای خرمشهر است مستقر شده و قرار است تسهیلات اشتغال زایی در حوزه کارآفرینی به اهالی روستا اعطا کند.

بخشدار مرکزی خرمشهر بیمه کردن منازل روستایی را دیگر اقدام دولت در راستای خدمات دهی به روستائیان دانست و اظهار کرد: در پی مکاتبه استانداری در رابطه با بیمه کردن منازل مسکونی روستایی، تمام منازل مسکونی در تمام روستاهای بخش مرکزی خرمشهر توسط دهیاران و از محل اعتبارات دهیاری بیمه شدند.

پرداخت عواید ناشی از فروش فرآورده های نفتی دیگر موضوع مورد اشاره او بود، که در این خصوص از مامور کردن نفرات در بخشداری برای جمع آوری اطلاعات سرپرست خانوار و اعلام آن به استانداری خبر داد.

بخشدار مرکزی خرمشهر در ادامه به مسائل روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: مشکل روستاها در واقع ظرفیت های و طرح های پیشنهادی است که باید در روستاها اجرایی شوند از جمله این موارد بحث ساحل سازی روستاهای غرب کارون است که نیاز به اعتبارات ملی دارد، ترویج و آموزش کشاورزان برای حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن و دو بانده کردن جاده امام جعفر صادق (ع) با توجه به افزایش جمعیت روستایی از دیگر موارد است.

او با تاکید بر اینکه روستا و روستایی نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در راستا اقتصاد ملی دارد، گفت: اگرچه نفت،صنعت و خدمات سهم بسزایی در اقتصاد ملی دارند اما اقتصاد روستایی و کشاورزی جزء اقتصاد پایا است و بر همین اساس نقش اصلی در اقتصاد مقاومتی دارد.

بخشدار مرکزی خرمشهر با بیان اینکه بیشتر فعالیت های بخش کشاورزی شهرستان به همت روستاییان انجام می شود که نقش موثری در ارز آوری غیر نفتی کشور دارد، اضافه نمود: روستاها، روستاییان و عشایر نقش مهمی در امنیت غذایی و تولید مواد غذایی دارند.

او اضافه نمود: هرچند ارزآوری ناشی از صادرات محصولات کشاورزی به دلیل نوسان ارز موجب می شود صادرات بخش کشاورزی به سود قابل انتظار خود دست پیدا نکنند اما به طور کلی محصولات کشاورزی و روستایی به خودی خود ارزشمند هستند.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 941

به "زیر ساخت های خدماتی در روستاهای خرمشهر مهیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر ساخت های خدماتی در روستاهای خرمشهر مهیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید