روسیه: کوشش برای سرنگونی دولت های قانونی ویژگی شاخص سیاست آمریکاست

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دبیر شورای امنیت روسیه، تحرکات آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا برای فریب مردم این کشور را محکوم نموده و گفت: کوشش آشکار واشنگن برای سرنگونی دولت های مشروع در دنیا، تنها به هرج و مرج، جنگ و فروپاشی کشورها منجر می گردد.

روسیه: کوشش برای سرنگونی دولت های قانونی ویژگی شاخص سیاست آمریکاست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکولای پاتروشیف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در تفسیر قصد دولت آمریکا و مخالفان ونزوئلایی برای کوشش مضاعف با هدف برداشتن نیکلاس مادورو از قدرت خاطرنشان کرد که کوشش برای حل و فصل اوضاع در ونزوئلا به وسیله اعمال زور ، فریب و دور زدن اراده مردم این کشور که از نیکلاس مادورو- رئیس جمهوری قانونی کشورشان حمایت می نمایند ، غیرقابل قبول و محکوم شده است.

رئیس شورای امنیت روسیه روز آدینه گفت: برقراری صلح و وفاق ملی در ونزوئلا و احیای فعالیت همه نهادهای دولتی در این کشور، بدون شک آرزوی خوبی است. ولی دستیابی به این اهداف با زور، فریب و بدون توجه به خواست مردم این کشور، اصلاً قابل قبول نیست.

پاتروشیف با اشاره به اینکه یک سال از زمان کوشش برای راه اندازی انقلاب رنگی در ونزوئلا و علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری قانونی این کشور که براساس رأی مردم ونزوئلا انتخاب شده است، می گذرد، اضافه کرد: این در حالی است که هیچ کس خوان گوایدو رئیس جنبش اعتراضی در ونزوئلا را انتخاب ننموده و او خودش خود را رئیس جمهوری این کشور نامیده است. ولی همانطور که وقایع یک سال گذشته نشان داده ، مردم ونزوئلا همچنان هوادار رئیس جمهوری صالح کشورشان هستند. و اظهارات مقامات آمریکایی درباره ادامه کوشش ها برای سرنگونی مادورو، چیزی جز کوشش برای تشویق نیروهای ضددولتی در شرایط عدم محبوبیت رهبر آنها و تقویت صندلی مقامات قانونی ونزوئلا نیست.

این مقام بلندپایه روس یادآور شد، درخواست آشکار برای سرنگونی دولت های مشروع در کشورهایی که مطلوب آمریکایی ها نبوده و خط مشی دیکته شده آنها را دنبال نمی نمایند، مدت هاست که از جمله ویژگی های سیاست خارجی ایالات متحده شده است.

پاتروشیف در انتها گفت: عواقب چنین سیاستی برای همه شناخته شده و تنها به هرج و مرج در سایر مناطق دنیا و جنگ و فروپاشی کشورها منجر می گردد.

وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این خاطرنشان کرد که مایکل پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور و خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، توافق نموده اند تا به کوششها برای حذف نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت و همچنین بازگرداندن دموکراسی، رونق مالی و عزت به مردم ونزوئلا ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 468

به "روسیه: کوشش برای سرنگونی دولت های قانونی ویژگی شاخص سیاست آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: کوشش برای سرنگونی دولت های قانونی ویژگی شاخص سیاست آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید