رنجروورهای 10 میلیاردی مشکوک با پلاک ملی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، از زمانی که قرار بود گروه انگلیسی جگوار لندروور درست در تقاطع سیدخندان نخستین شعبه رسمی خود در ایران را افتتاح کند، زمان زیادی می گذرد. آن موقع گفته می شد دو سدان ایکس جی و ایکس ای به همراه خودروهای اتوبیوگرافی، ووگ و ایووک محصولاتی باشند که پای به بازار ایران می گذارند. بسته شدن یکباره سایت ثبت سفارش و ممنوعیت واردات اما باعث شد تا نه تنها این گروه که باقی خودروسازان خارجی هم امکان تحقق اهداف خود در ایران را نیابند. این بین اما در حالی که هیچ مدل جدیدی به بازار ایران وارد نشده، دیده شدن چندین و چند دستگاه رنجروور ایووک و بعد وارد شدن چند دستگاه از نسخه بسیار گران قیمت رنجروور ووگ به کشور که پلاک ملی دریافت نموده اند، تعجب همگان را برانگیخته است. اینجا ضمن آنالیز کم و کیف فنی نسل قبلی و جدید رنجروور تفاوت های فنی آنها با مدل های رقیب را آنالیز می کنیم.

رنجروورهای 10 میلیاردی مشکوک با پلاک ملی
رنجروور اسپورت مدل 2009 با موتور هشت سیلندر 375 اسبی از جمله خودروهایی است که به تعداد 5 تا 10 دستگاه وارد کشور شده است

نسل قبلی

بیشتر به خشونت بصری و موتور پرمصرف و قدرتمندش می نازد تا کیفیت ساخت یا طراحی مجلل. این نسل که می توان بعضی نسخه های آن را در مناطق مرفه نشین پایتخت یافت، حداقل بهایی معادل 1.5 میلیارد تومان داشته و ضمن امکانات مدرن، در زمینه آفرود قادر است پا به پای تویوتا لندکروزر برود. رنجروور اسپورت که در ایران بیشتر رقیب پورشه کاین توربو 2013 است، نسبت به این خودرو خشن تر اما خشک تر است و کابینش تجملات و موادی در حد پورشه یا مشابه رقبا را ندارد.

نسل فعلی

ووگ هم اینک در مدل پایه بهایی بین 64 تا 124 هزار دلار دارد که وقتی به نسخه اتوبیوگرافی می رسد تا 185 هزار دلار هم افزایش می یابد. این نسخه موجود در کشور احتمالا فول ترین نسخه ووگ است که بهایی نزدیک به 120 هزار دلار داشته و اقلا 10 میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو در دسته ای متنوع از تجهیزات و امکانات، به موتورهای شش و هشت سیلندر تنفس طبیعی، توربو و یا سوپرشارژردار مجهز بوده و حد اعلای تجمل را در کابین خود به خریدارانش ارائه می نماید. این خودرو که از سال 2012 وارد بازار شده، احتمالا به زودی در نسلی کاملا جدید وارد بازار دنیای گردد. در همین نسل اما طول بدنه مدل ووگ 4متر و 99 سانتی متر است که همین عدد ووگ را در رده بزرگ ترین شاسی بلندهای دنیا قرار می دهد. این یعنی ووگ مستقیما رقیب لکسوس LX570، لینکلن ناویگیتور و کادیلاک اسکالاد است و در نسخه اتوبیوگرافی با مرسدس بنز GLS می باخ، بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان رقابتی تمام عیار دارد.

منبع: دیوار
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 280

به "رنجروورهای 10 میلیاردی مشکوک با پلاک ملی" امتیاز دهید

6 کاربر به "رنجروورهای 10 میلیاردی مشکوک با پلاک ملی" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنجروورهای 10 میلیاردی مشکوک با پلاک ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید