رضایی: مسئولان رشته های ناکام نباید کم کاری خود را توجیه کنند، سیاست گذاری در اعزام به پارالمپیک باید نهادینه شود

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو گفت: فرار رو به جلو و کم کاری مسئولان رشته هایی که نتایج خوبی کسب نکردند، نباید منجر به توجیه آن نتایج شود.

رضایی: مسئولان رشته های ناکام نباید کم کاری خود را توجیه کنند، سیاست گذاری در اعزام به پارالمپیک باید نهادینه شود

هادی رضایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو گفت: خوشبختانه عملکرد کاروان همانگونه که پیش بینی و بررسی کرده بودیم، رقم خورد و 90 درصد پیش بینی مان محقق شد. آن 10 درصد، هم مثبت بود و هم منفی؛ مثبت به دلیل مدال های نفراتی همچون هاشمیه متقیان و حامد امیری و منفی به دلیل تغییر رنگ مدال های وزنه برداری. تحقق یافتن درصد بالا از پیش بینی ای که کرده بودیم، یک اتفاق بزرگ در ورزش ایران بود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر برخی از مسئولان مصاحبه ای انجام داده اند که جای تعجب دارد. فرار رو به جلو و کم کاری مسئولان رشته هایی که نتایج خوبی در پارالمپیک کسب نکردند، نباید منجر به توجیه آن نتایج شود. متاسفانه این موضوع در ورزش ایران وجود دارد وقتی پیروزیتی بدست می آید، دوستان به نام خود ثبت می کنند و وقتی ناکامی رقم می خورد، آن را به زمین و زمان و باد و باران و ... ربط می دهند.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو با اشاره به برخی توجیهات در کسب نتایج نه چندان مطلوب نام کرد: در رسانه ها خواندم که برخی عدم پیروزیت را به نبود یکی دو بازیکن ربط داده اند. اگر واقعاً اینگونه باشد، برای والیبال نشسته هم باید این عدم پیروزیت به ثبت می رسید. تیم والیبال نشسته در حالی مسابقاتش را انجام داد که پدر مهرزاد مهروان درگذشت، مادر من فوت کرد، برادر فرید صائبی مربی تیم به دلیل کرونا از دنیا رفت، میثم علیپور در همان بازی اول دچار مصدومیت شد و در نهایت دست حسین گلستانی شکست. اگر تیم ما هم پیروز نمی شد، همین مسائل را بهانه می کردیم.

رضایی گفت: در این دوره طبق سیاست گذاری که داشتیم، جلو رفتیم و پیروز هم بودیم. این نوع سیاست گذاری باید نهادینه شود. در واقع باید در رده جوانان و استعدادیابی به فکر اعزام کمی باشیم، در پاراآسیایی نگاه کمی و کیفی داشته باشیم و در پارالمپیک فقط اعزام کیفی صورت بگیرد. همین نگاه کیفی باعث شد که سرویس دهی خوبی انجام شود و تمرینات و اردوهای خوبی هم داشته باشیم.

وی شرح داد: واقعیت این است که ورزش نیاز به یک هدف گذاری دارد. هدف گذاری خود را از چند سال قبل شروع کردیم که در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا جواب داد و آنجا به پیروزیت رسیدیم. با این وجود برخی سعی می کنند اصل ماجرا و پیروزیت را زیر سوال ببرند.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو درباره عملکرد ضعیف برخی رشته ها به خبرنگاران گفت: باید رشته به رشته آسیب شناسی صورت بگیرد تا مسائل از بین برود. در رشته هایی مثل تیراندزای با کمان و وزنه برداری، هدفی که داشتیم، محقق نشد و باید بررسی و درباره آنها صحبت کنیم تا مسائل موجود برای رویدادهای پیش رو از بین برود.

آیا کاروان پارالمپیک با مشکل بودجه هم روبرو شد؟ رضایی در پاسخ به این سوال گفت: خوشبختانه بعد از گلایه هایی که چندی قبل مطرح شد، اقدامات خوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت و خدا را شکر هیچ مسئله ای به لحاظ بودجه نداشتیم. اینکه مطرح می شود برخی ورزشکاران را به دلیل کسری بودجه اعزام نکردیم، درست نیست. این عدم اعزام به دلیل سیاستی بود که در نظر گرفتیم و مابقی پول را ذخیره کردیم تا در در رده جوانان، زیرساخت ها و استعدادیابی هزینه کنیم.

وی با بیان این موضوع که چرا باید از سیستم درستی که طراحی شده، برگردیم؟ گفت: حاضرم در این باره مناظره کنم تا تعیین شود که کارمان درست بوده یا نه. 14 روز نشاط و هیجان را به مردم هدیه دادیم. اگر قرار بود کاروان با 120 نفر اعزام شود، به نظر شما این مدال هایی که کسب کردیم، گم نمی شد؟ آیا خوب بود که ورزشکارمان بین 64 نفر در رده 63 قرار بگیرد؟

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو نام کرد: کمیته پارالمپیک و فدراسیون های زیر مجموعه باید انجمن های خود را شخم بزنند، یعنی نیاز به تغییر و تحول داریم. نگاه مردم، نگاه یکی دو ماه قبل نیست و آنها انتظار درخشش بیشتری دارند. به همین دلیل اگر می خواهیم فرایند ورزش جانبازان و معلولین رو به رشد باشد، باید تغییراتی در انجمن ها ایجاد شود. یک سال دیگر بازی های پاراآسیایی 2022 چین را داریم. ایران در دوره قبلی در رده سوم ایستاد. سخت است که این جایگاه را حفظ کنیم، اما پتانسیل لازم وجود دارد و حتی می توانیم به رده دوم هم نیم نگاهی داشته باشیم.

رضایی که مسئولیت سرمربیگری تیم ملی والیبال نشسته را هم بر عهده داشت، درباره عملکرد این تیم به خبرنگاران گفت: با توجه به انتظار کسب مدال طلا، فشار مضاعفی روی تیم بود، اما خوشبختانه تیم ملی عملکرد خوبی داشت و با قدرت قهرمان شد. شنیدم که برخی از اینکه یک گیم به روسیه داده ایم، ناراحت شده اند. شاید آنها به این نکته توجه دارند که قیافه من روی نیمکت تکراری شده است. من قراردادی با تیم نداشتم و فقط به دلیل تعهد اخلاقی فعالیت می کردم. حالا که پارالمپیک تمام شده، دیگر این مسئولیت را به لحاظ تعهد اخلاقی هم بر عهده ندارم.

وی گفت: همان زمان که روسیه قبل از پارالمپیک به ایران آمد تا بازی های محبت آمیز ای انجام دهد، پیش بینی می کردم که این تیم به فینال می رسد. همان زمان مورد انتقاد قرار گرفتیم که چرا روسیه را به ایران آوردیم، اما زمان تعیین کرد که تصمیم مان اشتباه نبوده و در همان بازی های محبت آمیز به شناخت خوبی رسیدیم و در نهایت در فینال هم پیروز شدیم.

رضایی درباره رویارویی با بوسنی در نیمه نهایی و عملکرد کم نظیر ملی پوشان گفت: بازیکنان بوسنی کُری خوانده بودند و ملی پوشان هم مصمم بودند که بهترین عملکرد را داشته باشند و جواب خوبی به حریف بدهند که این اتفاق هم رخ داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1488

به "رضایی: مسئولان رشته های ناکام نباید کم کاری خود را توجیه کنند، سیاست گذاری در اعزام به پارالمپیک باید نهادینه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: مسئولان رشته های ناکام نباید کم کاری خود را توجیه کنند، سیاست گذاری در اعزام به پارالمپیک باید نهادینه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید