رشد 3برابری پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری در خراسان رضوی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از رشد 3برابری پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری در یک ماه اخیر اطلاع داد.

رشد 3برابری پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه گذاری این اداره کل، پنجشنبه 11 تیرماه با اعلام این خبر اضافه کرد: تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به منظور حمایت از کارآفرینی و ایجاد و توسعه کسب و کارهای رسته های مختلف من جمله گردشگری و صنایع دستی و تقویت اقتصاد جوامع میزبان یا محلی پرداخت می گردد و نتیجه آن افزایش اشتغالزایی،آبادانی مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سوی شهرها است.

او اضافه کرد: 568 طرح گردشگری و صنایع دستی در شهرستانهای استان پذیرش و 502 طرح در کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری به تایید رسیده و از این حیث در حال حاضر دارای رتبه پنجم دربین استان ها هستیم.

او یادآورشد: البته این رتبه ها با توجه به تعداد طرح ها و تایید و عدم تایید آنها به طور مستمر در حال تغییر است.

دیناری اضافه کرد: تا دهم مرداد امسال 172 طرح در بانک های عامل به تایید قطعی رسیده و مبلغ 32 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های گردشگری و صنایع دستی استان پرداخت شده که در مقایسه با یک ماه گذشته رشدی 3 برابری را نشان می دهد.

او اظهار کرد: میزان اشتغال ایجادی 172 طرح مورد اشاره نیز حدود 300 نفر است.

دیناری ادامه داد: لزوم ارایه اسناد مالکیت شهری به عنوان وثیقه، لزوم ارایه قراردادهای پیمانکاری با شرکتهای گریددار در پروژه های در دست ساخت یا توسعه،فرایند طولانی صدور ضمانت نامه های سرمایه گذاری و عدم امکان صدور پیش فاکتور بخشی از مسائل و موانع موجود تحقق اهداف و اجرای طرح است.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی توضیح داد: در جلسه دیروز کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور معاون وزیر کار و تعاون مطرح گشت که امیدواریم در سطح ملی مورد بازنگری قرار بگیرد و پروسه پرداخت های بانکی روان تر گردد.

او گفت: امیدواریم با ادامه طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری و برطرف بعضی مسائل موجود در فرایندهای اداری بانکی، شاهد رشد بیشتری در این بخش و جذب و پذیرش و پرداختی های بیشتری باشیم.

دیناری یادآورشد: در ضمن مبلغ 3 میلیارد ریال نیزدر قالب طرح اشتعال فراگیر یا تبصره 18 به کسب و کارهای گردشگری و صنایع دستی پرداخت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 63

به "رشد 3برابری پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 3برابری پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید