دغدغه جدید باشگاه ها برای ازسرگیری لیگ برتر، وقتی فدراسیون و وزارت حمایتی نمی کنند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تست ویروس کرونا هزینه بالایی برای باشگاه ها دارد و این موضوع تبدیل به دغدغه مهمی برای آنها شده، چون خبری از حمایت مالی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیست.

دغدغه جدید باشگاه ها برای ازسرگیری لیگ برتر، وقتی فدراسیون و وزارت حمایتی نمی کنند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از روز 9 اسفند 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و مشخص نیست این رقابت ها از چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. مسئله مهمی که در این میان وجود دارد این است که در بسیاری از کشورهای اروپایی که شرایط همه گیری این بیماری از ایران وخیم تر بود، مسابقات در آستانه شروع دوباره است و در برخی کشورها نیز زمان شروع دیدارها مشخص شده است.

یکی از مواردی که برای شروع تمرینات در لیگ های معتبر فوتبال دنیا اجرایی شده، دریافت تست کرونا از اعضای تیم هاست. هر بازیکنی که دو هفته متوالی تست های گرفته شده از او منفی باشد، اجازه حضور در تمرینات را پیدا خواهد کرد. فرایند دریافت تست از اعضای تیم ها تا ورود به مرحله تمرینات گروهی و شروع مسابقات ادامه دارد و حتی با شروع رقابت ها نیز قبل و بعد از مسابقه از بازیکنان تست کرونا می گیرند و این فرایند تا زمان صفر شدن انتشار این ویروس ادامه خواهد داشت.

در فوتبال ایران هنوز تستی از هیچ کدام از بازیکنان و مربیان تیم ها گرفته نشده است. به گفته زهره هراتیان رئیس مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران، برای اینکه مسابقات شروع شود، معمول ترین تست PCR که روشی سریع برای تشخیص ویروس کرونا است. در چنین شرایطی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اعلام آمادگی برای حمایت از باشگاه ها برای دریافت تست هفتگی از بازیکنان و دیگر اعضای تیم ها نکردند.

به همین خاطر بیشتر باشگاه ها تلاش می کنند تا مسابقات نیمه تمام بماند تا از لحاظ اقتصادی ضرر کمتری را متحمل شوند. در شرایطی که دریافت هر تست PCR، برابر با 35 هزار تومان است، با این حساب باشگاه ها برای انجام این تست باید هزینه زیادی را هر هفته متحمل شوند. این موضوع به دغدغه مهمی برای فوتبال باشگاهی ایران تبدیل شده است چون تا به امروز از هیچ بازیکنی تست کرونا گرفته نشده و با توجه به اینکه این ویروس در روزهای ابتدایی پنهان است، این احتمال وجود دارد که بازیکنان زیادی از فوتبال ایران به کرونا مبتلا باشند.

از سوی دیگر باشگاه ها هزینه دریافت چنین تستی را باید به هزینه های قبلی خود اضافه کنند تا مسابقات از سر گرفته شود. در چنین شرایطی باشگاه هایی که تمایلی به ادامه رقابت های این فصل ندارند، بدون شک این موضوع را بهانه ای قرار می دهند تا رقابت ها بیشتر با تأخیر روبرو شود و به هدف خود که برگزار نشدن رقابت های این فصل است، دست یابند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 727

به "دغدغه جدید باشگاه ها برای ازسرگیری لیگ برتر، وقتی فدراسیون و وزارت حمایتی نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه جدید باشگاه ها برای ازسرگیری لیگ برتر، وقتی فدراسیون و وزارت حمایتی نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید