خبرنگاران 130 میلیارد تومان برای تقویت آتش نشانی تهران هزینه شده است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: از اواخر دور چهارم و همچنین دوره پنجم شورای تهران تا به امروز 130 میلیارد تومان برای تقویت سازمان آتش نشانی تهران هزینه شده است.

خبرنگاران 130 میلیارد تومان برای تقویت آتش نشانی تهران هزینه شده است

به گزارش خبرنگاران، زهرا صدر اعظم نوری روز چهارشنبه در مراسم آیین افتتاح 3 ایستگاه و رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری بر اساس سیاست هایی که شورای شهر داشته است کوشش داشته با رویکرد افزایش تاب آوری تجهیزات سازمان ها به خصوص سازمان آتش نشانی را تقویت کند تا توان پاسخگویی و سرعت عمل را بالاتر ببرد.

وی گفت: در آنالیز های اجرا شده تهران به 145 ایستگاه آتش نشانی احتیاج دارد و 133 ایستگاه ساخته شده که البته تعدادی از ایستگاه ها در دست ساخت است و تعداد زیادی از ایستگاه ها هم در حال بازسازی و بهسازی است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از ابتکارات خوب شورای پنجم و شهرداری این بود که در ردیف بودجه از محل 2 درصد عوارض ایمنی، ساز و کاری فراهم شد که این 2 درصد مستقیم قابل برداشت برای تجهیزات و ساخت آتش نشانی باشد که در طول این مدت از اوایل 97 این برداشت انجام شد و اکنون آتش نشانی امکانات خوب و ایستگاه های مناسبی دارد.

وی همچنین به سیاست شهردار مبنی بر پرهیز از تراکم فروشی اشاره نمود و گفت: شهرداری شهر فروشی را کنار گذاشته اما برنامه ریزی نموده است که احتیاجها را تامین کند که با گزارشی که مدیرعامل سازمان آتش نشانی دادند هر ایستگاهی که ساخته می گردد منهای زمین، هزینه ساخت و تجهیز ایستگاه حدود 45 میلیون تومان می گردد و بنابراین اداره شهر تهران و مدیریت شهر تهران کار آسانی نیست و با شرایط اقتصادی فعلی و محدودیت های موجودکه تامین منابع مشکل است مدیریت شهری، با سربلندی بدون آن که روینمودهای اصلی را کنار بگذارد، شهر اداره می گردد و خدمات خوبی برای شهروندان فراهم می گردد و امیدوارم این رویه ادامه یابد.

نوری با اشاره به تشکیل سازمان اچ اس ای نیز گفت: امیدوارم این مصوبه شورا هم از هیات تطبیق بیرون آید و اجرایی گردد و سازمان اچ اس ای بتواند خدمات بهتری ارائه کند و طی قولی که مدیرعامل سازمان آتش نشانی دادند نیروهای زن را در آتش نشانی به کار بگمارند.

وی در این باره اضافه نمود: 16 زن تا به امروز در آتش نشانی به کار گرفته شده اند و بیشتر هم می گردد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تاب آوری در برابر بحران ها و حوادث نیز گفت: واکنش ها و تفاوت های مختلف در مقابله با بحران ها ناشی از این است که جامعه چقدر از خود و ظرفیت ها و قوت ها و ضعف های خود اطلاع و چقدر قدرت بازسازی در برابر بحران ها داشته باشد.

به گفته وی، تجارب جهانی نشان می دهد که هر چقدر شهرها و کشورها در تحکیم و تقویت زیرساخت ها قوی تر باشند و زیرساخت های بیشتری فراهم نمایند در مواجهه با بحران ها بهتر عمل می نمایند و موفقیت بیشتری می توانند داشته باشند .

نوری تاکید نمود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان های تخصصی و بسیار اثرگذار در هنگام بروز بحران و حوادث است و هر چقدر این سازمان قوی تر و کیفی تر و مجهز تر باشد هنگام رخداد و حادثه می تواند در کار امداد و نجات موثرتر باشد و با سرعت و کیفیت بیشتر حادثه را مدیریت کند و خسارت ها را به حداقل برساند.

به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاحیه 3 ایستگاه جدید آتش نشانی شهر تهران و همچنین رونمایی از جدید ترین تجهیزات این سازمان با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و عیسی فرهادی فرماندار تهران هم اکنون در منطقه 19 تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگاران، سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیش از 130 ایستگاه و 5 هزار نیروی عملیاتی تامین نماینده ایمنی اماکن مسکونی و تجاری بی شمار این کلانشهر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1267

به "خبرنگاران 130 میلیارد تومان برای تقویت آتش نشانی تهران هزینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 130 میلیارد تومان برای تقویت آتش نشانی تهران هزینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید