فراوری 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از فراوری 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی اطلاع داد.

فراوری 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی

خبرنگاران - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت صمت حمایت از فراوری موتورسیکلت های برقی است، از در دستور کار قرار دریافت فراوری 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با توجه به توان فراوری موجود، اطلاع داد.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیر بیات در نشست برنامه ریزی فراوری انبوه موتورسیکلت های برقی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این طرح با حذف هزینه 40 درصدی باتری و بهره گیری از شیوه سوآپ و باتری های امانی و ایجاد زیرساخت های لازم ارزان سازی قیمت محصول مدنظر قرار گرفته است.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با اشاره به اقدامات این سازمان در این رابطه، از جمله برگزاری فراخوان طراحی و فراوری انبوه موتورسیکلت برقی با مشارکت بخش خصوصی، شناسایی فعالان در حوزه فراوری موتورسیکلت برقی داخل کشور، برگزاری جلسات هماهنگی با فراوریکنندگان داخلی، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی کامل فراوریکنندگان منتخب داخل کشور و…، توضیح داد: فراوری موتور سیکلت برقی با توان مناسب هم برای جابجایی عادی و هم به عنوان وسیله کار و با هدف کاهش آلایندگی در دستور کار است.

فراوری قطعات اصلی موتورسیکلت برقی در کشور

وی همچنین شناسایی ظرفیت فراوری قطعات و اجزاء اصلی موتورسیکلت برقی در کشور با هدف کاهش ارزبری، تعمیق ساخت داخل، تامین اقلام استاندارد، افزایش فراوری و ارزان سازی تیپ های مشخص را از دیگر اقدامات ایدرو در طرح فراوری موتور سیکلت برقی برشمرد.

بیات خاطرنشان کرد: سازمان ایدرو، مشترک سازی قطعات نظیر موتور الکتریکی و درایو، مجموعه باتری و سامانه مدیریت، شارژر و مبدل ها با هدف بومی سازی و ایجاد مقیاس مالی فراوری را پیگیری می نماید.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کشور، شهرداری ها، پلیس راهور و سایر بخش ها را در شتاب بخشی به طرح توسعه، فراوری و استفاده از موتور سیکلت های برقی ضروری خواند.

در این جلسه همچنین اقبال شاکری - عضو هیئت رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس - از آمادگی دستگاه قانون گذاری برای پشتیبانی از این طرح اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان دستگاه های مرتبط از جمله وزارت کشور و نیرو، شهرداری تهران و شرکت های فراوریکننده موتورسیکلت نیز در این نشست ضمن ارائه دیدگاه های خود بر ضرورت اجرای طرح تاکید کردند.

منبع: بیت ران
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1112

به "فراوری 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید