توصیه رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به مسافران در شرایط جوی اخیر

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از رفتار سودجویانه و فرصت طلبانه بعضی ایرلاین ها در شرایط جوی کنونی به مردم توصیه کرد که بلیت پروازهای خود را کنسل ننمایند، چون شرکت های هواپیمایی در این شرایط بحرانی موظفند به مردم خدمات بدهند و حتی هزینه مازاد آن ها را تقبل نمایند.

توصیه رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به مسافران در شرایط جوی اخیر

حرمت الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به افزایش چند برابری نرخ هواپیما در بعضی مسیرهای هوایی از جمله بندرعباس-تهران و کیش-تهران گفت:

رفتار بعضی شرکت های هواپیمایی در این روزهای برفی بسیار ناپسند، دور از اخلاق و غیرحرفه ای است. ما در این گرفتاری باید یاری همدیگر باشیم نه اینکه با دادن نرخ های سرسام آور اوضاع را بدتر کنیم. چرا به خودمان رحم نمی کنیم؟

رفیعی اضافه کرد:

از روز گذشته تا به امروز بعضی پروازها به خاطر برف و برودت هوا کنسل شده اند. شرکت های هواپیمایی در این شرایط موظف اند مردم را به مقصد برسانند، ولی چون مردم مطلع نیستند بلیت های خود را کنسل می نمایند و وقتی دوباره می خواهند بلیت تهیه نماینده با قیمت های رویایی روبرو می شوند. این در حالی است که شرکت های هواپیمایی طبق قوانین و ضوابط نه تنها باید مسافر را به مقصد برگردانند بلکه هتل و غذای آن ها و هزینه های مازاد را باید تأمین نمایند. حالا این کار را انجام نمی دهند، دست کم بلیت ها را با نرخ سرسام آور نفروشند.

رفیعی از مسافران خواست که بلیت های خود را کنسل ننمایند چون شرکت های هواپیمایی باید با همان بلیت پروازی که به خاطر شرایط جوی موجود کنسل شده مسافر را به مقصد برگردانند.

او بیان نمود:

بعضی شرکت های هواپیمایی نه تنها مردم را نسبت به قوانین موجود مطلع نمی نمایند چه بسا که از خدا می خواهند بلیت ها کنسل گردد و قیمت های رویایی به مردم بدهند. اتفاقی که اکنون شاهد آن هستیم.

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت:

ما این موضوع را پیگیری می کنیم و با بخشنامه به دفاتر خدمات مسافرتی تأکید خواهیم کرد که از فروش چنین بلیت هایی خودداری نمایند. بعلاوه در نامه ای به سازمان هواپیمایی درخواست رسیدگی فوری به این قضیه را داریم.

از روز گذشته با لغو بعضی پروازها اخباری مبنی بر فروش بلیت ها تا سه برابر قیمت در مسیرهایی که پروازهای آن ها کنسل شده، منتشر شده است.

منبع: کجارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1737

به "توصیه رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به مسافران در شرایط جوی اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به مسافران در شرایط جوی اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید