توسعه مراکز ارائه دهنده مراقبت تسکینی پرستاری برای بچه ها مبتلا به سرطان

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری از توسعه مراکز ارائه دهنده مراقبت تسکینی پرستاری برای بچه ها مبتلا به سرطان خبرداد.

توسعه مراکز ارائه دهنده مراقبت تسکینی پرستاری برای بچه ها مبتلا به سرطان
مریم رسولی گفت: بسیاری از بچه ها مبتلا به سرطان از بدو تشخیص بیماری، دچار علائم و عوارض جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شده اند که بستری های مکرر در بیمارستان و مراجعات به اورژانس ها را در پی دارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، ارائه مراقبت سرپایی جهت مدیریت این علائم و تداوم مراقبت در منزل در قالب خدمات مراقبت تسکینی، ضمن کاهش درد و رنج کودک و کاهش بار بیماری از ابعاد روانی و اجتماعی و مالی بر خانواده، منجر به کاهش اشغال تخت های بیمارستانی و تقلیل هزینه های نظام سلامت می گردد.

رسولی افزود: هدف از ارائه مراقبت تسکینی، کاهش درد و رنج کودک و خانواده در قالب خدماتی جامع، مقرون به صرفه و در دسترس با هدف ارتقای کیفیت زندگی است، لذا اولین اصل در ارائه این خدمات، ارائه مراقبت در محل موردنظر گیرنده خدمت است که براساس مطالعات اجرا شده، این محل، خانه بیمار است.

رسولی بیان نمود: از آنجا که تعداد مراکز ارائه مراقبت تسکینی بچه ها، یکی از شاخص های توسعه یافتگی نظام ارائه مراقبت تسکینی در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی تلقی می گردد، این مهم به عنوان یکی از برنامه های معاونت لحاظ شد که علاوه بر مرکز سرپایی مراقبت تسکینی بچه ها در بیمارستان مفید، این خدمات به زودی در بیمارستان 17 شهریور گیلان نیز ارائه خواهد شد که در بازدید اجرا شده، زیرساخت های موجود مورد ارزیابی نهاده شد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1837

به "توسعه مراکز ارائه دهنده مراقبت تسکینی پرستاری برای بچه ها مبتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مراکز ارائه دهنده مراقبت تسکینی پرستاری برای بچه ها مبتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید