اعلام بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی تبریز

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی تبریز صورت می گیرد.

اعلام بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی تبریز

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

حسین اسمعیلی سنگری گفت: بازار سرپوشیده تبریز، سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با توجه به چنین جایگاهی بازسازی و ساماندهی این بنای تاریخی همیشه در اولویتهای کاری پایگاه جهانی بازار و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازسازی بخشهای در معرض آسیب و نیازمند استحکام بخشی بازار جهانی تبریز بطور مداوم در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه گنبدهای این بازار نیازمند رسیدگی و استحکام بخشی بود، از اسفندماه سال 98 پروژه بازسازی اضطراری گنبدهای مذکور توسط پایگاه جهانی بازار تبریز شروع و تا انتها سال 99 تداوم خواهد داشت.

مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مرحله از بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی گفت: طی شش ماه گذشته اقداماتی نظیر سبک سازی و برداشتن طاق و گنبدهای پوسیده، بازسازی مجدد آنها و اجرای زیرسازی جهت عایق کاری گنبدها صورت گرفته است.

اسمعیلی گفت: این مرحله از بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال انجامست و تا انتها امسال ادامه خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 822

به "اعلام بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دوه چی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید