اتحادیه اروپا به یونان برای اعمال کنترل مرزی مهلت 3 ماهه داد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اتحادیه اروپا به یونان سه ماه فرصت داده است تا برای ممانعت از ورود پناهجویان کنترل بیشتری روی مرزهای خود اعمال کند.

اتحادیه اروپا به یونان برای اعمال کنترل مرزی مهلت 3 ماهه داد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اتحادیه اروپا به یونان سه ماه فرصت داده است تا برای ممانعت از ورود پناهجویان کنترل بیشتری روی مرزهای خود اعمال کند.

بر پایه گزارش ها، اتحادیه اروپا اعلام نموده است در غیر این صورت یونان تا 2 سال از رفت و آمد آزاد با کشورهای حوزه شنگن یا همان مرزهای آزاد اروپایی محروم خواهد شد.

یونان که دروازه اصلی ورود پناهجویان به اروپا محسوب می گردد طی چند هفته گذشته از سوی اعضای اتحادیه اروپا تحت فشار بوده است.

سال گذشته بیش از 850 هزار پناهجو به وسیله یونان وارد اروپا شدند.

کمیسیون اروپا ماه گذشته در گزارشی اعلام نمود یونان آبان ماه در مرز ترکیه و بعضی دیگر از جزایر دریای اژه، به طور مناسب پناهجویان را هنگام ورود ثبت نام و انگشت نگاری ننموده است.

وزرای اتحادیه اروپا آدینه اعلام نمودند: بسیار مهم است که یونان مساله ای را که در گزارش کمیسیون اروپا ذکر شده به عنوان موضوعی ضروری در اولویت خود قرار دهد.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا یونان باید ظرف یک ماه برای جبران کم کاری های خود یک طرح اقدام را شروع و ظرف سه ماه از همان تاریخ، اجرای آن را گزارش کند.

اگر یونان نتواند تا اواخر اردیبهشت این مسائل را حل نماید، سایر اعضای اتحادیه اروپا می توانند کنترل مرزی در حوزه یورو را در مناطقی از جمله یونان، به جای مدتِ معمولِ 6 ماه، تا دو سال تمدید نمایند.

آلمان که پارسال یکی از طراحان کنترل مرزی بود، پنجشنبه کنترل مرزی خود را تا ماه اردیبهشت تمدید کرد.

اتریش: مقدونیه مرزهای خود را ببندد

این تحولات در حالی اتفاق افتاده اند که اتریش آدینه به مقدونیه اعلام نمود به طور کامل مرز جنوبی خود با یونان را به روی پناهجویان ببندد و احتمالاً وین نیز در چند ماه آینده در مرزهای خود همین کار را خواهد نمود.

سباستیان کورتز، وزیر خارجه اتریش در سفر به اسکوپیه، پایتخت مقدونیه گفت: احتمالا ظرفیت ما (برای پذیرش پناهجویان) در ماههای آینده پُر خواهد شد و ناچار خواهیم بود مهاجران را پشت مرزها نگاه داریم.

وی اضافه کرد: مقدونیه باید برای بستن کامل مرزهای خود به روی مهاجران آماده باشد.

بیش از یک میلیون پناهجو که بیشتر آن ها از کشورهای بحران زدۀ خاورمیانه و شمال آفریقا هستند در سال 2015 وارد اروپا شدند.

این موج بزرگ پناهجویان سبب شد 6 کشور عضو شنگن از جمله آلمان و پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا محدودیت هایی را در مرزهای خود اعمال نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 646

به "اتحادیه اروپا به یونان برای اعمال کنترل مرزی مهلت 3 ماهه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به یونان برای اعمال کنترل مرزی مهلت 3 ماهه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید