عبور شمار مبتلایان برزیلی از 11 میلیون نفر، روزانه 60 تا 70 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا می شوند، کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از 80 هزار نفر در برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده و مجموع مبتلایان در این کشور از 11 میلیون نفر عبور کرد.

عبور شمار مبتلایان برزیلی از 11 میلیون نفر، روزانه 60 تا 70 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا می شوند، کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 117 میلیون و 449 هزار و 512 نفر در جهان به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 2میلیون و 605 هزار و 337 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تا به امروز 92 میلیون و 964 هزار و 61 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 41 هزار و 967 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 29 میلیون و 696 هزار و 250 نفر رسیده است؛ تا به امروز 537 هزار و 838 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان واقع شده است که با افزایش 18 هزار و 691 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 229 هزار و 398 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 157 هزار و 890 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش 80 هزار و 24 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 19 هزار و 344 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 265 هزار و 500 برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به ترتیب با 4 میلیون و 322 هزار و 776، 4 میلیون و 218 هزار و 520، 3 میلیون و 904 هزار و 233، 3 میلیون و 149 هزار و 12 و 3 میلیون و 67 هزار و 486 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای ترکیه با 2 میلیون و 780 هزار و 417 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 508 هزار و 655 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم جهان قرار دارند.

ابتلا به کرونا در آمریکا به 29 میلیون نفر رسید

جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که در شبانه روز گذشته، با ابتلای دست کم 43 هزار و 362 مورد جدید، شمار کلی مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز 29 میلیون نفر رسید.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست کم 746 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده 524 هزار و 987 نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می دهد در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دست کم 43 هزار و 362 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 28 میلیون و 991 هزار و 680 نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا تاحدودی کاهش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را 29 میلیون و 696 هزار و 250 نفر و مجموع قربانیان کووید-19 در این کشور را 537 هزار و 838 نفر گزارش نموده است.

پایگاه اطلاع رسانی کووید یو اس ای که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می نماید، برآورد نموده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به 30 میلیون و 856 هزار و 136 نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به 574 هزار و 372 نفر می رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و 599 هزار و 250 مورد ابتلا و 54 هزار و 220 مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم اکنون با دو میلیون و 695 هزار و 558 مورد ابتلا و 45 هزار و 315 مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-19 در آمریکا بود، هم اکنون با یک میلیون و 694 هزار و 651 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس واقع شده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه ای به سرعت رو به افزایش است که هم اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

شرایط شیوع کرونا در ایالات کرونا در آمریکا نگرانی هایی را در میان مقام های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی توضیح داد که همه گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد نموده است.

وی طی مصاحبه با رویترز، مجادلات و شکاف های سیاسی طی یک سال گذشته در این کشور را یکی از دلایل تلفات 500 هزار نفری همه گیری کرونا در آمریکا دانست.

نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر 10 روز یکبار در آمریکا دو برابر می گردد که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی فایزر و مُدرنا تأییدیه واکسن های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون ها دوز از آن ها را در سراسر ایالات متحده و کشور های دیگر از جمله انگلیس توزیع نموده اند.

با اینحال، بر اساس گزارش هایی که در سامانه فدرال گزارش عوارض جانبی واکسن در آمریکا ثبت شده، حدود 60 نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن های فایزر یا مدرنا جان باخته اند و صد ها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدنماینده حیات شده اند.

10 میلیون تست گرفته شده در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 129 هزار و 299 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 11 هزار و 187 نفر مبتلا تشخیص داده شده اند

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه درخصوص آخرین شرایط شیوع کرونا در ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 129 هزار و 299 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 11 هزار و 187 نفر مبتلا تشخیص داده شده و 65 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب در مجموع از 34 میلیون و 122 هزار و 851 نفر تست گرفته شده است که 2 میلیون و 780 هزار و 417 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده اند؛ همچنین 29 هزار و 30 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. تعداد مبتلایان بدحال نیز 1 هزار و 261 نفر است.

تا به امروز و در چهل و نهمین روز واکسیناسیون عمومی در ترکیه نیز، 7 میلیون و 527 هزار نفر واکسینه شده اند. همچنین از روز گذشته 2 میلیون و 394 هزار نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت نموده اند که در مجموع 9 میلیون و 922 هزار دوز واکسن را شامل می گردد.

کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود

رئیس کمیسیون اروپایی درباره خوش بینی های عجولانه درباره بهبود شرایط با واکسن کرونا هشدار داده و تاکید نمود که جهان همچنان تا مدتها درگیر این بیماری خواهد بود.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در مصاحبهیی با روزنامه اتریشی استاندارد از افزایش چشمگیر دوزهای واکسن فراوری شده در سه ماهه دوم امسال میلادی خبر داده و به ارزیابی های نادرست کمیسیون از شرایط در دوران بحران کرونا اعتراف کرد.

وی تاکید نمود که در سه ماهه دوم امسال میلادی به صورت میانگین حدود 100 میلیون دوز واکسن در هر ماه و در مجموع 300 میلیون دوز تا انتها ماه ژوئن فراوری خواهد شد. وی اضافه کرد: به این ترتیب این هدف که در تابستان حدود دو سوم شهفرایندان اتحادیه اروپا حداقل یک دوز واکسن علیه کرونا را دریافت نمایند محقق خواهد شد.

وی در عین حال درباره خوش بینی های عجولانه درباره اوضاع هشدار داده و گفت: انواع ویروس های جهش یافته نگرانی زیادی برای ما ایجاد نموده است. در هر زمانی در هر جایی می تواند جهشی از ویروس دیده گردد که در برابر واکسن هایی که ما امروز داریم مقاومت می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در حال حاضر ما با فشار زیاد در سه جهت افزایش فراوری واکسن، توسعه واکسن ها و تسریع در تایید آن ها کار می کنیم.

وی همچنین اعتراف کرد که کمیسیون اروپایی این مسئله را دست کم گرفت که افزایش فراوری انبوه و پایدار واکسن با خطرات قابل توجهی همراه است.

فون در لاین حفظ انسجام و در کنار هم ماندن اعضاء در این شرایط را مهم ارزیابی نموده و گفت: من حتی نمی توانم این مسئله را تصور کنم که چند کشور عظیم اروپایی واکسن داشته باشند و بیشتر کشورهای کوچک عضو این اتحادیه دستشان خالی بماند. این مسئله اروپا را از هم پاشیده و بازار داخلی را نابود می نماید.

فائوچی: روزانه 60 تا 70 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا می شوند

آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفت: ابتلایی روزانه 60 تا 70 هزار نفر به ویروس کرونا در کشور غیرقابل قبول است.

فائوچی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس در خصوص افزایش مجدد آمار مبتلایان کرونا در آمریکا بعد از کاهش فرایند ابتلا در هفته های گذشته اظهار نگرانی کرد.

وی همچنین در خصوص حذف محدودیت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در بعضی مناطق اظهار نگرانی کرد.

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در خصوص لغو محدودیت ها در بعضی ایالات هشدار داد و خاطرنشان کرد که ما هنوز در شرایط بد و بالا بودن ابتلا روزانه قرار داریم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون بیش از 29 میلیون و 657 هزار نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند و 537 هزار و 249 نفر جان خود را از دست داده اند.

درحالی که آمریکا بیش از هر کشور دیگری اقدام به واکسیناسیون افراد در برابر بیماری کووید-19 نموده اما کارشناسان هنوز هم نسبت به افزایش آمار مبتلایان به این ویروس و موج جدید این بیماری طی هفته های آینده هشدار می دهند.

کرونا در اسپانیا مهار نمی گردد

برنامه های تفریحی، دور همی های شبانه، بی توجهی جوانان و سفر تفریحی شهفرایندان اروپایی بویژه فرانسوی ها به اسپانیا مهار کرونا رادر این کشور با دشواری روبرو نموده است.

برنامه های تفریحی و دورهمی شبانه جوانء ها که به طور غیر قانونی و دور از چشم پلیس برگزار می گردد و عدم سختگیری کافی برای اعمال محدودیت های کرونایی، باعث شده که اسپانیا نتواند به خوبی کرونا را در کشور مهار کند.

منع رفت و آمد یا ممنوعیت دورهمی افرادی که در یک خانه زندگی نمی نمایند، نتوانسته از برپایی جشن های غیر قانونی که در سراسر اسپانیا از پاییز گذشته برگزار می گردد، پیشگیری کند

موج سوم شیوع کرونا که از هم نشینی ها و دورهمی های اجتماعی تغذیه می گردد، محدودیت های ضد کرونایی نظیر مقررات منع رفت و آمد، ممنوعیت دیدار های اجتماعی در فضاهای بسته و یا محدودیت در تجمع افراد زیاد در کافی شاپ ها و رستوران ها را به همراه داشت اما با این حال برپایی جشن های غیر قانونی شبانه، گوشه گوشه اسپانیا را پر نموده است.

گزارش رسانه ها حاکیست که تنها در مادرید، پلیس در روزهای آخر هفته به محل برپایی بیش از 400 جشن و دورهمی غیر قانونی را که جوانان در آنها بدون ماسک شرکت دارند، بورش برده و از ادامه برگزاری آن جلوگیری می نماید.

در این رابطه، ایالت مادرید یکی از مناطقی است که پس از کاهش شیوع بیماری، سخت گیری ها در منع رفت و آمد را کاهش و ساعت آن را از 9 شب به 11 شب افزایش داد به طوری که اماکن عمومی می توانند دو ساعت بیشتر فعالیت داشته باشند.

با این حال، ایسابل دیاز آیوسو رئیس دولت ایالت مادرید، خواهان دوری مردم از برپایی دورهمی ها و شب نشینی ها که عامل 80 درصد شیوع بیماری کووید 19 می باشد، شده و اعلام نموده که تاوان بی احتیاطی یک اقلیت و شماری از افراد را نباید اکثریت شهفرایندان بدهند.

توقف تزریق واکسن آسترازنکا در اتریش

تزریق واکسن انگلیسی آسترازنکا در کشور اتریش به علت مرگ یک نفر بعد از استفاده از آن فعلا متوقف شده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

به گزارش دویچه وله آلمان، اتریش پس از فوت یکی از شهفرایندانش بعد از تزریق واکسن شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا استفاده از این واکسن را متوقف نموده است. ارتباط علت مرگ این فرد با واکسن آسترازنکا هنوز کاملا روشن نیست و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

در بین واکسن های پیش بینی شده برای مقابله با همه گیری کرونا، واکسن آسترازنکا خبرسازتر از دیگر واکسن ها بوده است. اکنون اتریش اعلام نموده است استفاده از این واکسن را متوقف می نماید.

مسئولان امور بهداشت و درمان اتریش اعلام نموده اند که تا اطلاع ثانوی از استفاده از این واکسن خودداری می نمایند. در اطلاعیه وزارت فدرال امور سلامت و امنیت اتریش آمده است که این تصمیم جنبه احتیاطی دارد.

گفته می گردد که یکی از افراد دریافت نماینده این واکسن جان خود را از دست داده و فرد دیگری دچار بیماری سختی شده است. هنوز ارتباط بین علت مرگ این فرد و واکسن آسترازنکا روشن نیست.

مسئولان درمانگاه منطقه تسوتل واقع در ایالت نیدراسترایش اعلام نموده اند که یکی از پرستاران این درمانگاه پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار بیماری اختلال انعقاد خون شده و در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

افزون بر آن فرد دیگری نیز پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار آمبولی ریه شده است. مشاهده این دو مورد باعث آن شده است که مسئولان امور درمانی اتریش موقتا استفاده از این واکسن را متوقف نمایند.

پس از انتشار این خبر، شرکت آسترازنکا اعلام نموده است که برای روشن شدن موضوع و تحقیق بیشتر پیرامون دو مورد یادشده با مسئولان اتریش همکاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1214

به "عبور شمار مبتلایان برزیلی از 11 میلیون نفر، روزانه 60 تا 70 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا می شوند، کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور شمار مبتلایان برزیلی از 11 میلیون نفر، روزانه 60 تا 70 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا می شوند، کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید