شروع توزیع 50 تن آنتی بیوتیک در داروخانه ها ، کمبود 200 قلم دارو در کشور صحت ندارد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شروع توزیع 50 تن آنتی بیوتیک واردشده به کشور از امروز سه شنبه 10 آبان در داروخانه های منتخب اطلاع داد.

شروع توزیع 50 تن آنتی بیوتیک در داروخانه ها ، کمبود 200 قلم دارو در کشور صحت ندارد

به گزارش خبرنگاران، پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: محموله 50 تن آنتی بیوتیک واردشده به کشور به وسیله سازمان غذا و دارو نمونه برداری و شناسه گذاری شده است.

وی ادامه داد: توزیع آنتی بیوتیک ها از امروز سه شنبه دهم آبان در داروخانه های منتخب تهران و کرج به علت نزدیکی مسافت شروع شده است و در سایر استان ها نیز عرضه می گردد.

پاک آیین گفت: به مردم اطمینان می دهیم در حوزه تامین آنتی بیوتیک و داروهای فصلی مورد نظر بازار به اشباع می رسد. بعلاوه فراوری داخلی این داروها در کشور 2 برابر خواهد شد و با توجه به اینکه حمایت از فراوری داخلی سیاست اصلی و کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است در صورت احتیاج واردات نیز انجام می گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت توضیح داد: هر سال در اواخر پاییز شاهد شیوع آنفلوآنزا در کشور بودیم اما چون سال جاری این بیماری زودتر شیوع یافت، یکباره مردم احتیاج بیشتری به مصرف آنتی بیوتیک پیدا کردند. در حالی که از نظر پزشکان متخصص این بیماری ویروسی با مصرف آنتی بیوتیک درمان نمی گردد و استراحت کامل و مصرف مایعات در روند بهبود بیمار موثر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه کمبود 200 قلم دارو در کشور شایعه است، گفت: کمبودهای دارویی بیشتر در بخش آنتی بیوتیک ها است که واردات در این زمینه انجام شد و فراوری داخلی نیز افزایش یافت و البته تعدادی اقلام دارویی نیز کم داریم که با همکاری فراوریکنندگان به زودی برطرف می گردد.

به گفته پاک آیین، دارویار طرح موفقی است که اکنون در حال انجام است و همکاری فرابخشی در این زمینه صورت گرفته است و گزارش های لازم در خصوص مطالبات داروخانه ها از سازمان های بیمه گر از جمله سازمان تامین اجتماعی به دولت داده می گردد و اقدامات لازم انجام گردد.

بنا بر این گزارش، طرح ملی دارویار از 23 تیر 1401 شروع شده تا با اجرای این طرح مهم مردم، اصلاح سیاست های ارزی دارو، منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی، افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم و در نهایت اختصاص یارانه سلامت به 366 قلم داروی ضروری و تحت پوشش بیمه قرار دادن 119 قلم داروی بدون نسخه را شاهد باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1860

به "شروع توزیع 50 تن آنتی بیوتیک در داروخانه ها ، کمبود 200 قلم دارو در کشور صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع توزیع 50 تن آنتی بیوتیک در داروخانه ها ، کمبود 200 قلم دارو در کشور صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید